Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 jeg har fått det som jeg skal bruke ved behov. kun en halv av gangen(pga økt puls ved angst og ekstrem rødming) jeg tok en før i dag og skal på noe i morgen som gjør at jeg vil ta en da også for å komme meg igjennom dagen. Men kan jeg ta det to dager på rad? har glemt å spørre legen min om det. og nå gruer jeg meg enda mer til i morgen, siden jeg ikke vet om jeg kan ta en halv da også. Vet at jeg ikke skal gå på de hver dag, da det må seponeres. derfor tas de kun ved behov som kan være alt fra 0 -2 ganger i uken.. Anonymous poster hash: 55796...0bc
Gemini77 Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Jeg vet ikke med din bruk men jeg tok betablokkere i mange år pga hjertefeil. Tok en pille hver eneste dag til samme tid, aldri kun ved behov. Så jeg vil tro di fint kan ta to dager på rad for mange går jo på dette fast.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 ja, de som går på det fast må trappe ned sakte ellers kan det gi hjerterytmeforstyrrelser. så jeg er bare usikker på om to dager på rad er nok til at jeg også må seponere, eller om det går fint så lenge dosen er så lav som den er. Anonymous poster hash: 55796...0bc
Gemini77 Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Jeg seponerte ikke med annet enn å gå ned til en halv tablett en uke før jeg sluttet.. Hvis du kun tar en halv så er ikke det et problem når du kun tar to dager på rad. Det må jo litt mer til for å få en jevn konsentrasjon i blodet.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 ja, det høres jo veldig logisk og riktig ut, tusen takk for svar. da får jeg deltatt på det jeg skal i morgen Anonymous poster hash: 55796...0bc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Jeg brukte det i forbindelse med angst og bilkjøring. Skulle ta en halv til hel tablett 30 min før kjøring. Så det ble 2 ganger om dagen. Men jeg sluttet tvert da jeg følte jeg ble gal. Kropp og hode hang liksom ikke sammen. Kjente ingenting fysisk når jeg ble sint fks. Ingen adrenalin eller raskere hjerteslag osv. Ble liksom kun tankene mine som var der. Og det var ganske skummelt hvor "klare" de ble uten innblanding av det fysiske. Vanskelig og forklare. Glad jeg sluttet med de. Anonymous poster hash: 21566...a6b
Gemini77 Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Jeg brukte det i forbindelse med angst og bilkjøring. Skulle ta en halv til hel tablett 30 min før kjøring. Så det ble 2 ganger om dagen. Men jeg sluttet tvert da jeg følte jeg ble gal. Kropp og hode hang liksom ikke sammen. Kjente ingenting fysisk når jeg ble sint fks. Ingen adrenalin eller raskere hjerteslag osv. Ble liksom kun tankene mine som var der. Og det var ganske skummelt hvor "klare" de ble uten innblanding av det fysiske. Vanskelig og forklare. Glad jeg sluttet med de. Anonymous poster hash: 21566...a6b Det er jo ikke bivirkninger men den faktiske virkningen av betablokkere. Kroppen skal være rolig uavhengig av stress etc. Det er jo en grunn til at de er på dopingslisten. Jeg tok det som sagt pga takykardi så det reduserte "hjerteanfallene" mine. Nå er jeg operert så trenger de ikke lenger. Men
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Huff da? det hørtes ikke bra ut. her merker jeg angsten like godt(noe som er poenget når jeg går i terapi) men jeg slipper å bli distrahert og mer stressa pga rødmingen. jeg kan delta på ting og jobbe med angsten min uten å være knall rød. jeg merker fortsatt kroppslit uro, som at jeg ikke klarer å holde øyekontakt og at jeg fortsatt fikler med ting. men så er dosen her veldig lav da. hi Anonymous poster hash: 55796...0bc
Gemini77 Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Huff da? det hørtes ikke bra ut. her merker jeg angsten like godt(noe som er poenget når jeg går i terapi) men jeg slipper å bli distrahert og mer stressa pga rødmingen. jeg kan delta på ting og jobbe med angsten min uten å være knall rød. jeg merker fortsatt kroppslit uro, som at jeg ikke klarer å holde øyekontakt og at jeg fortsatt fikler med ting. men så er dosen her veldig lav da. hi Anonymous poster hash: 55796...0bc Betablokkere påvirker ikke tankene dine eller følelsene dine men den fysiske reaksjonen. Så derfor kjenner du nok fortsatt de samme følelsene men det synes ikke på deg fysisk sett (rødming, økt puls etc) . :-) Lykke til i morgen! :-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 ja, og det er jeg glad for, jeg vil jo ikke dope meg ned, bare hjelpe til så jeg kan fortsette å leve så normalt som mulig og jobbe med å få bort denne angsten. Takk for det Anonymous poster hash: 55796...0bc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Tuller dere? Kan det virkelig brukes til det? Jeg har betablokker pga hjertesykdom, men bruker de ikke nå lengre pga ingen virkning. Men når jeg feks skal ut å fly , så gruer jeg meg sånn at jeg blir kvalm. Kan dette bedre seg av å ta betablokker en stund før? Isåfall hvor lenge før? Anonymous poster hash: 3180f...c26
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Merket angsten jeg også, men jeg fikk ikke den følelsen av å besvime. Eller at hjertet mitt skulle sprenge. Da satt det bare i tankene mine. Og da eskalerte ikke angsten til det verste hvor jeg ikke klarte å kjøre lenger. Eneste bivirkningene jeg hadde var veldig tunge ben. Og jeg er fult klar over at betablokkere har den virkningen at kroppen holdes "rolig" under stress. Er grunnen til at det brukes ved angst. De kurerer ikke angsten, men kan være ett hjelpemiddel når man skal prøve å lære hjernen at det man er redd for ikke er "farlig". Hjernen drar jo igang alt av overlevelsesprosseser" i kroppen for å kunne flykte fra det som er "farlig" Jeg for min del foretrekker en sammenheng mellom hjernens signaler og kroppens reaksjoner i det daglige. Bare ikke ved bilkjøringa 😝 da hjernen min tar det litt vel langt. Anonymous poster hash: 21566...a6b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 jeg ville snakket med lege før du tar de for noe annet enn de opprinnelig skal brukes for. de vil i allefall ikke endre følelsen av å grue seg. de skal senke hjerterytmen. så kvalmen kan nok komme uansett. Anonymous poster hash: 55796...0bc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #14 Skrevet 22. januar 2014 jeg ville snakket med lege før du tar de for noe annet enn de opprinnelig skal brukes for. de vil i allefall ikke endre følelsen av å grue seg. de skal senke hjerterytmen. så kvalmen kan nok komme uansett. Anonymous poster hash: 55796...0bc Ååh. Da virker de ikke på akkurat det på meg. Siden jeg ikke får høy puls av det. Gruer meg sånn pga jeg vet at hvis det er bevegelse oppe i luften så blir jeg fort dårlig, så derfor blir jeg jo dårlig allerede FØR jeg flyr , teite hode Anonymous poster hash: 3180f...c26
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #15 Skrevet 22. januar 2014 men hvis det er virkelig ille kan du jo be fastlegen din om noen annet? flyskrekk er vel ganske "normalt" men sikkert veldig ubehagelig, så jeg vil jo tro du kan få noen form for beroligende hvis det er uholdbart for deg uten hjelpemiddel. sobril, atarax eller evnt kvalmestillende postafen(?) eller afipran. Anonymous poster hash: 55796...0bc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #16 Skrevet 22. januar 2014 men hvis det er virkelig ille kan du jo be fastlegen din om noen annet? flyskrekk er vel ganske "normalt" men sikkert veldig ubehagelig, så jeg vil jo tro du kan få noen form for beroligende hvis det er uholdbart for deg uten hjelpemiddel. sobril, atarax eller evnt kvalmestillende postafen(?) eller afipran. Anonymous poster hash: 55796...0bc Er liksom ikke det at jeg er redd for selve det å fly. Men jeg tåler så lite bevegelser før jeg blir dårlig, at jeg bekymrer meg sånn for det at jeg da blir dårlig uansett. Har afipran pga mye kvalme. Hjelper noen ganger :-) heldigvis, blir og dårlig i bil og båt . Til og med av å snurre rundt en eller to ganger kan kvalmen melde sin ankomst. Slitsomt . Anonymous poster hash: 3180f...c26
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #17 Skrevet 22. januar 2014 huff, det hørtes slitsomt ut ja. kanskje du bare er mer sensitiv for sånt. jeg blir bilsyk om jeg sitter i baksetet, men foran går det veldig greit. jeg må få se på veien så jeg kan "følge med" i svingene. men prøv evnt afipran når du skal fly, så slipper du kanskje kvalmen Anonymous poster hash: 55796...0bc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #18 Skrevet 22. januar 2014 huff, det hørtes slitsomt ut ja. kanskje du bare er mer sensitiv for sånt. jeg blir bilsyk om jeg sitter i baksetet, men foran går det veldig greit. jeg må få se på veien så jeg kan "følge med" i svingene. men prøv evnt afipran når du skal fly, så slipper du kanskje kvalmen Anonymous poster hash: 55796...0bc Ja det er ganske slitsomt . Det ødelegger mye. Men men. Afipranen er alltid med meg på reise, men kanskje jeg skal prøve å ta en før jeg blir dårlig neste gang . Verdt ett forsøk Anonymous poster hash: 3180f...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå