Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Jeg hadde en kirurgisk abort 19 des. Blødde nesten ingenting etterpå, men på julaften så fikk jeg masse smerter og det kom MYE blod. Utsatte å dra på legevakta helt til 26 des, da dro jeg inn. Hadde veldig smerter, men blødde ikke lenger. Fikk da beskjed om at jeg hadde kraftig urinveisinfeksjon. Så ble en kraftig kur med antibiotika. Når jeg var ferdig med den så fikk jeg sopp, så da ble det behandling for det. Har hatt ubeskyttet sex med kjæresten hele veien siden 25 desember. Fikk beskjed av sykehuset å ta en test etter 3 uker om jeg ikke hadde fått igjen mensen. Gjorde det og den var positiv. Ringte sykehuset som de hadde bedt meg om hvis den var det. Fikk beskjed om å ta ny test etter 1 uke. Den var positiv og jeg ringte inn på nytt. Ble innkalelse til undersøkelse 3 dager senere. Tok innvendig ultralyd men så ingenting bortsett fra at de fant at jeg har fått en cyste etter jeg tok abort. Men siden testene forsetter å komme positive, og det er da så tidlig at hun ikke ville sett noe på inn.ul. så ble jeg sendt til å ta blodprøver. Tok blodprøver på mandag og i dag for å se om hcg nivået stiger eller synker. Fikk beskjed om å ringe rett før de stengte i dag for å få svaret. Ringte en halvtime før de stengte på sykehuset for å få svarene mine. Ble satt over 4 ganger og var masse venting og når jeg endelig kom gjennom så var det ingen leger der til å gi meg svar på prøvene. Sykepleieren som jeg snakka med satt med svarene på blodprøva forran seg, men kunne ikke fortelle meg det for jeg måtte høre det fra en lege. Sånn var reglene... Og alle legene hadde dratt hjem så da må jeg bare vente til i morgen. Alt jeg vil er å vite om jeg er gravid på nytt eller om det er fra aborten som sitter igjen fortsatt. Fikk beskjed av legen på gyn at det ikke skulle være mulig at testen min fortsatt skulle være positiv når det er så "lenge" siden aborten. Jeg har fortsatt ikke fått mensen, men har murringene i magen og den følelsen av " å, nå får jeg mensen!". Den feelingen har jeg hatt i en uke nå.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget.. Bare få luftet tankene litt.. Anonymous poster hash: bece1...156
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Jævli smart å ha ubeskyttet sex. Konsekvensene er liksom såååå overaskende ☆ Anonymous poster hash: 17864...d80
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Hvorfor fortsatte du å ha ubeskyttet sex med kjæresten din om du ikke vil ha barn? Anonymous poster hash: fba3f...f25
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Du er nok gravid på nytt . Men hvordan i himmelens navn er det mulig å være så korttenkt at du har ubeskyttet sex rett etter en abort ?? Anonymous poster hash: c623e...591
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Du har hatt ubeskyttet sex helt siden aborten? Du kan selvsagt være gravid på ny, det er vel egentlig veldig sannsynlig. Hvorfor ikle bruke prevensjon om du ikle vil bli gravid? Anonymous poster hash: 95981...fe8
rytme Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 hvor står det at hun ikke ønsker å bli gravid igjen da??
DaenerysStorm Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Så du tok abort også fortsetter du å ha ubeskyttet sex? Så intelligent! Håper for det eventuelle barnets skyld at du ikke er gravid for å si det sånn...
joha99 Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har hatt positiv test i 3 mnd etter en MA i uke 12 som ble behandlet medisinsk.. Så det kan være HCG rester, de kan sitte i leeeenge. Lykke til:)
Gjest Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Blir liksom ikke overrasket lengre! Du skjønner vel at pulings kan gi resultater? Men håper at du ikke er det, siden du fjernet i desember og ikke var klar for å bli mor?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Nesten så jeg tror det er tulleinnlegg. Hvordan kan man ta abort og ha ubeskyttet sex like etterpå?? sex hele veien sier du.... høres ut som en spøk Anonymous poster hash: b633c...e74
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 kanskje den kirurgiske aborten var utskrapning fordi hun hadde MA, må jo ikke ha vært provosert abort... hvor høy hcg har vært i ettertid avhenger nok litt av hvor langt du var på vei da aborten fant sted, de sier det kan ta intill 6 uker etter abort å få ut HCG... så muligheten for at det er hcg fra aborten er der, men siden dere har htt ubeskyttet sex, så kan det også være du er gravid... du må nok bare vente på resultattet i morgen... Anonymous poster hash: 5dc7f...924
Gjest Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Og skal man ikke vente 14 dager med å ha sex etter en abort? Mener venninnen min måtte vente med det!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 Og skal man ikke vente 14 dager med å ha sex etter en abort? Mener venninnen min måtte vente med det! Man må vente seks uker etter fødsel også, - ikke alle gjør det selv om det er anbefalt. Bruk hjernen litt da. Jeg hadde sex bare noen dager etter utskrapning (MA). Blødde bare et par dager. Ingen smerter. Anonymous poster hash: c4f6b...dcf
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #14 Skrevet 22. januar 2014 Har jeg skrevet noe som helst sted at jeg ikke vil ha barn? At jeg ikke er klar for det? Eller hvordan omstendigheten var rundt aborten? Uansett så var det ikke det som var poenget med det jeg skrev, men takk for at dere dømmer nedenom og hjem igjen uten at dere vet alt. Trodde dette var et forum man kunne få råd og dele erfaringer på en hyggelig måte, men har vel missforstått litt. Men takk til dere som kommer med seriøse svar, det setter jeg pris på. Fikk beskjed om å vente med sex i 2 uker eller til man var ferdig med å blø pga "såret" inne gror fortsatt. Jeg blødde minimalt bortsett fra på julaften, og slutta helt å blø 25 desember. Hadde ikke sex før jeg slutta å blø. Hele poenget med å ha ubeskytta sex hele veien nå har vært for å bli gravid på nytt. Anonymous poster hash: bece1...156
Gjest Skrevet 22. januar 2014 #15 Skrevet 22. januar 2014 Og skal man ikke vente 14 dager med å ha sex etter en abort? Mener venninnen min måtte vente med det! Man må vente seks uker etter fødsel også, - ikke alle gjør det selv om det er anbefalt. Bruk hjernen litt da. Jeg hadde sex bare noen dager etter utskrapning (MA). Blødde bare et par dager. Ingen smerter. Anonymous poster hash: c4f6b...dcf Trodde alle her inne gjorde som var anbefalt jeg da... Dumme meg....
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. januar 2014 #16 Skrevet 22. januar 2014 Dere vet, hun kan ha hatt MA eller tomt egg når hun måtte ta abort! Mange som tar de merkeligste beslutninger ser jeg. Her hadde jeg positiv g-test i nesten 3 mnd etter utskrapning. Men var ikke gravid igjen, legene forsto ikke noe av det, fikk negativ test ca 3-4 mnd etter aborten, fikk mensen 3 dager etter dette.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #17 Skrevet 22. januar 2014 Noen gang kan det være en ide å skrive at det var pga ma eller alvorlige avvik. Her høres det ut son hun er sjokket over å være gravid etter å hatt ubeskytter sex... Anonymous poster hash: b633c...e74
rytme Skrevet 23. januar 2014 #18 Skrevet 23. januar 2014 Noen gang kan det være en ide å skrive at det var pga ma eller alvorlige avvik. Her høres det ut son hun er sjokket over å være gravid etter å hatt ubeskytter sex... Anonymous poster hash: b633c...e74 Noen ganger kan det være en ide å vente med å dømme noen før man faktisk vet hva de snakker om og ikke bare dømme etter antagelser og hva det "høres ut som".
Sienna85 Skrevet 23. januar 2014 #19 Skrevet 23. januar 2014 Etter kirurgisk abort hadde jeg hcg i blodet i 9 uker. Rakk å ha 2 menstruasjoner underveis med hcg i blodet. Ble gravid igjen første syklus etter HCG var borte :-) mistet igjen, men denne gangen tok det kun 4 uker før HCG var ute av blodet.
Sienna85 Skrevet 23. januar 2014 #20 Skrevet 23. januar 2014 Jeg fikk forresten også en cyste etter kirurgisk abort. Havnet på sykehuset etter å ha fått sinnsyke smerter i siden etter sex. Cysten var vekk etter 3 mnd :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #21 Skrevet 23. januar 2014 Har jeg skrevet noe som helst sted at jeg ikke vil ha barn? At jeg ikke er klar for det? Eller hvordan omstendigheten var rundt aborten? Uansett så var det ikke det som var poenget med det jeg skrev, men takk for at dere dømmer nedenom og hjem igjen uten at dere vet alt. Trodde dette var et forum man kunne få råd og dele erfaringer på en hyggelig måte, men har vel missforstått litt. Men takk til dere som kommer med seriøse svar, det setter jeg pris på. Fikk beskjed om å vente med sex i 2 uker eller til man var ferdig med å blø pga "såret" inne gror fortsatt. Jeg blødde minimalt bortsett fra på julaften, og slutta helt å blø 25 desember. Hadde ikke sex før jeg slutta å blø. Hele poenget med å ha ubeskytta sex hele veien nå har vært for å bli gravid på nytt. Anonymous poster hash: bece1...156 Du fikk beskjed om å vente 2 uker, eller til det sluttet å blø. Kunne du ikke ventet LITT til? Hadde du så hastverk? Beklager, men jeg synes du virker litt dum. Anonymous poster hash: 7ce12...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå