Gå til innhold

Dere katte eiere, se hit! - Pus borte i kulda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skulle ikke vært lov å ha katter uten å sterilisere de eller kastrere de.Er det ikke nok av katter som er uønska i denne verden. Å drøssevis av kattunger som ikke får bra hjem.Skjønner det er så morro for dere å ha kattunger i hus.Men det er uansvarlig.Se å pell deg til veterinær å STERILISER KATTA DE-.DET ER DITT ANSVAR SOM ANSVARLIG KATTEIER.

Anonymous poster hash: c1bb1...200
Skrevet

Vet du hvor mange katter der ute som trenger et hjem? Mange katter som blir alivet hvert år pga. mangel på hjem.

Om man skal drive oppdrett så skal man gjøre det skikkelig med kontroll av begge foreldredyrene i forkant og med gode hjem til kattungene.

Jeg skjønner at folk driver med rasekattoppdrett, men blandingskatter er det allerede overflod av. Hvorfor vil dere ha kattunger på henne? Og hvorfor har dere ikke henne på p-piller så dere kan kontrollere hva dere avler?

En katt på vift kan faktisk være borte lenge, eventuelt gå altforlangt og rote seg bort, ja det er mulig.

Ikke no serlig i denne kulda.

Anonymous poster hash: 414d4...0dc

Blir hun gravid skal vi ha en selv, resten får familiene våre+ ei venninne av meg. Så i dette kullet blir ingen hjemløse. Snakket masse om det på forhånd.

Anonymous poster hash: 0777c...566

Hva med de som er hjemløse der ute? Har du tenk noe på dem, og det faktum at jo flere noe kattunger jo færre hjem til dem? Ønsker at folk skal sette seg litt inn i denne problematikken og tenke seg om! Dette er ikke ment personlig mot deg, dere kan ikke noe for at dere ikke får informasjonen.

Det at veterinæren at sakt at det er helt i orden med kattunger reagerer jeg veldig på, det hadde jeg ikke trodd om en veterinær i dag, som rett som det er må avlive friske kattunger og voksne katter.

Håper dere revurderer dette.

Anonymous poster hash: 414d4...0dc

Hadde vi hatt hannkatt hadde vi selvfølgelig kastrert. Men nå er situasjonen slik at vi vet om mange som vil ha disse eventuelle kattungene hun får. Vi skal ha en selv og den skal kastreres uansett kjønn

Skrevet

Det er normalt. Men hadde hengt opp bilde på butikken og snakket med naboer om å gi beskjed om de ser den for sikkerhetsskyld. Siden det er så kaldt nå... Lykke til

Anonymous poster hash: 165e3...b4a

Skrevet

Takk for svar til dere "positive"! :)

Skrevet

Det skulle ikke vært lov å ha katter uten å sterilisere de eller kastrere de.Er det ikke nok av katter som er uønska i denne verden. Å drøssevis av kattunger som ikke får bra hjem.Skjønner det er så morro for dere å ha kattunger i hus.Men det er uansvarlig.Se å pell deg til veterinær å STERILISER KATTA DE-.DET ER DITT ANSVAR SOM ANSVARLIG KATTEIER.

Alle disse kattungene er sikret hjem. Så hva er problemet ditt? Ikke fått sex på en stund kanskje? 😂

Skrevet

http://www.kattensvern.no/?side=kastrere

Les og lær! Håper du finner katten din, og setter opp time til kastrering i morgen.

Dette er snakk om kattunger som ikke blir sterilisert. Vår katt skal steriliseres etter første kull, samme gjelder kattungene når de blir store nok. Så ikke noe uansvarlig "katte-befolkning" her gitt

Skrevet

Våkn opp uansvarlige eier-Se å pell deg til dyrlegen hvis du finner katten din.Du gidder vel ikke en gang gå ut å leite-Har alltid tatt meg av uønskede katter å ser at hadde folk tatt mer ansvar ved å kastrere å sterelisere så hadde det ikke vært så mye villkatter. Pell deg til dyrlegen .Vis litt ansvar.

Skrevet

Har lest masse vi. Vi bestemte oss for og ikke høre på alt som sto på nett og heller spørre dyrlege om råd. det har vi gjort, og de rådene har vi fulgt. Miss expert

Mer ekspert enn dyrlegen dere bruker tydeligvis :fnise:

Skrevet

Våkn opp uansvarlige eier-Se å pell deg til dyrlegen hvis du finner katten din.Du gidder vel ikke en gang gå ut å leite-Har alltid tatt meg av uønskede katter å ser at hadde folk tatt mer ansvar ved å kastrere å sterelisere så hadde det ikke vært så mye villkatter. Pell deg til dyrlegen .Vis litt ansvar.

Hadde du tatt deg litt tid til og lese har jeg faktisk lett rundt i hele feltet i så og si hele dag. Skaff deg noe bedre og finne på du ;)

Skrevet

Har lest masse vi. Vi bestemte oss for og ikke høre på alt som sto på nett og heller spørre dyrlege om råd. det har vi gjort, og de rådene har vi fulgt. Miss expert

Mer ekspert enn dyrlegen dere bruker tydeligvis :fnise:

Not :P

Skrevet

Hadde byttet dyrlege fort som faen, overrasket over at personen lot dere gå uten å prøve å overtale dere til kastrering. 

Regner med, siden du ikke har peiling, at du venter med å gi bort kattungene til de er minst 12 uker gamle, og sørger for at de får ormekurer og vaksiner før du gir dem bort med krav om kastrering?

Og JO, det er uansvarlig å la katten din parre seg med en helt fremmed hannkatt, du har absolutt ingen kontroll over hva hun parrer seg med, verken ang. sykdommer eller noe.

Er det rart det er mye katter som blir lempa i sjøen sier jeg bare, hvis folk tenker som deg? 

Anonymous poster hash: acea1...7bc
Skrevet

Hadde byttet dyrlege fort som faen, overrasket over at personen lot dere gå uten å prøve å overtale dere til kastrering.

Regner med, siden du ikke har peiling, at du venter med å gi bort kattungene til de er minst 12 uker gamle, og sørger for at de får ormekurer og vaksiner før du gir dem bort med krav om kastrering?

Og JO, det er uansvarlig å la katten din parre seg med en helt fremmed hannkatt, du har absolutt ingen kontroll over hva hun parrer seg med, verken ang. sykdommer eller noe.

Er det rart det er mye katter som blir lempa i sjøen sier jeg bare, hvis folk tenker som deg?

Anonymous poster hash: acea1...7bc

De skal selvfølgelig få vaksiner og ormkurer først, ja. Og de skal få være med moren sin i 12 uker minst.

Disse "folkene" du snakker om er vell heller de som lar katten få kull uten og ha et sikkert hjem til de i senere tid?

Skrevet

Det virker som du ikke forstår noe ganske elementært her HI. Det er for mange katter her til lands og mange friske, fine katter blir avlivet hver eneste dag. Når det nå er sånn at dere ønsker dere en til, pluss at hele slekta også vil ha katt, så bør dere heller adoptere en av disse kattene fremfor å produsere flere for moro skyld..

Anonymous poster hash: 22e8c...22c

Skrevet

Det er mange sykdommer katter kan få, som selv ikke en dyrlege kan hjelpe dere med.

Bare nevner det, siden du ser ut til å tro det motsatte.

Min katt var ofte ute i lange tider før hun ble en lat innekatt. 9 timer er ikke så mye, men katten kan selvfølgelig ha gått seg bort. Derfor man anbefaler å ta katten ut i bånd den første tiden for å bli kjent med nærmiljøet :)

Sett ut en foret eske med høy eller annet i, slik at det ikke blir vått, og sett ut mat og vann. Katter tåler kulde dårlig, men er eksperter på å finne ly.

Kommer ikke katten tilbake i morgen kan dere henge opp plakater, men min katt har vært borte i en uke før. 

Ser noe tipser om p-piller, det ville jeg aldri gitt en katt igjen, etter min katt fikk brystkreft etter kort tid på dem. Ble helt frisk igjen, men var skummelt likevel.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 831e7...522
Skrevet

Vet du hvor mange katter der ute som trenger et hjem? Mange katter som blir alivet hvert år pga. mangel på hjem.Om man skal drive oppdrett så skal man gjøre det skikkelig med kontroll av begge foreldredyrene i forkant og med gode hjem til kattungene.Jeg skjønner at folk driver med rasekattoppdrett, men blandingskatter er det allerede overflod av. Hvorfor vil dere ha kattunger på henne? Og hvorfor har dere ikke henne på p-piller så dere kan kontrollere hva dere avler?En katt på vift kan faktisk være borte lenge, eventuelt gå altforlangt og rote seg bort, ja det er mulig.Ikke no serlig i denne kulda.Anonymous poster hash: 414d4...0dc

Blir hun gravid skal vi ha en selv, resten får familiene våre+ ei venninne av meg. Så i dette kullet blir ingen hjemløse. Snakket masse om det på forhånd.Anonymous poster hash: 0777c...566

Hva med de som er hjemløse der ute? Har du tenk noe på dem, og det faktum at jo flere noe kattunger jo færre hjem til dem? Ønsker at folk skal sette seg litt inn i denne problematikken og tenke seg om! Dette er ikke ment personlig mot deg, dere kan ikke noe for at dere ikke får informasjonen.Det at veterinæren at sakt at det er helt i orden med kattunger reagerer jeg veldig på, det hadde jeg ikke trodd om en veterinær i dag, som rett som det er må avlive friske kattunger og voksne katter.Håper dere revurderer dette. Anonymous poster hash: 414d4...0dc

Det er ikke alle plasser i landet det er en overflod av katter. Tidligere bodde jeg i tykkeste bygda og det var flere kilometer mellom husene. Der var det vanskelig å skaffe seg en helt vanlig huskatt. Nå bor jeg i by, så her stiller saken seg helt annerledes...

Anonymous poster hash: b8ee9...42a

Skrevet

De menneskene som du vet om som vil ha disse potensielle kattunger, kan ikke de forbarme seg over alle de hjemløse og uønskede kattene som allerede finnes der ute?

Så slipper dere å bidra til den økende overbekatningen ;)

Skrevet

Anonymous poster hash: c1bb1...200 [/acronn

nei nå får du faen meg gi deg... det er helt utrolig at du kan være så frekk til hi som er bekymret for katten sin.

at hun er bekymret for katten sin er jo faktis et veldig godt tegn!!? 

hun bryr seg om den og vil ha den hjem og du klarer virkelig å få henne til å være den slemme her??????

Jeg elsker katter selv og vet så alt for godt at det er mange katter som trenger et hjem, men herre gud da!! hvorfor må du være så frekk??

men til hi, det beste du kan gjøre som flere sier her er at du kan lage ett lite skjul for henne og sette ut litt mat og litt vann( vet aldrig når hun dukker opp, kan være en halv time etter du har gjort det) sånn har begge kattene mine gjort og de er sterilisert og kastrert begge to.

er oppvokst med katter og alle de har vært borte i en til to dager i starten, hos meg har det i alle fall vært helt normalt! men hvis hun ikke dukker opp i løpet av det neste døgn så sett opp lapper rundt i nabolaget.

vil bare også si litt om det med katte unger.. tenk godt over det hvis dere vil ha katteunger.. du som er første gangs katteeier.. jeg synes ikke at dere skal velge dette med vilje, da dere ikke helt vet hva det inneberer å ha katt så burde dere ikke få det før det i alle fall har godt noen år..

og for de av dere dere kjenner som vil ha katt, så er det såå, mange katte unger hos f.eks. fod.. de kan heller dra og få en kattunge der, sammtidig som de gir en katt som ikke har klare utsikter for livet, et godt hjem.. ANBERFALER det på det sterkeste, gjort det mange ganger selv.

Skrevet

Det har da ingenting med om de er sikret et hjem å gjøre!Hvis de vil ha katt så er det så altfor mange hjemløse katter som trenger gode trygge hjem før disse nye kattungene..Man skaffer seg ikke katt fordi man har LYST på kattunger..!Tynt!

Skrevet

Henger meg på resten ang dette med kattunger. Som HI skriver er du førstegangseier av katt og kattunger virker jo da som en spennende plan. Men må bare si at du har ikke fått ned deg mye i dette landet om du virkelig planlegger et kull. Hvert år, spesielt vår/sommer er alle frivillige organisasjoner for katter har overflod fordi folk bare dumper kattene med kull der, disse folkene er de som ikke tar det ansvaret det er å sterilisere dyret sitt. Jeg synes det er meget egoistisk og tankeløst å i hele tatt vurdere det dere gjør. Beklager men slik er det.

Tviler ikke på at du bryr deg om katten deres, handler ikke om det, men for guds skyld sterilisiser den stakkars katten. Norge trenger ikke flere syke og hjemløse katter pga ansvarsløse eiere!

Skrevet

Det finnes nok av hunder på finn/fod osv også da. Så da må alle hunder steriliseres også da. Eller er det mer greit siden det ligger mer penger i det?

Anonymous poster hash: d4e9e...f49

Skrevet

Nå er jo ikke (de fleste) hunder ute alene på vidt på samme måte som katter er da men..

Skrevet

Nå kom hun inn! 😂 *kosemassemedpus!*

Skrevet

Det er de jeg sier, de fleste kattedamer er klin sprø!

Godt at pus kom til rette igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...