Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Katten vår er 1 år. Dyrlegen sa det gikk greit at vi slapp henne ut for første gang nå. så vi slapp henne ut for første gang for en uke siden. Siden da har hun alltid stått på døra etter max 2 timer. Nå har hun vært borte i 9 timer... Er det vanlig at katter som er så "ferske" ute blir borte så lenge i kulda? Vi har gått ut og lett og ropt (hun lyder navnet godt) men ingen tegn :/ Aldri hatt katt før så vet ikke hva som er "vanlig" her Anonymous poster hash: 0777c...566
Nullstress;) Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Sjekk garagen om dere har og rop rundt huset til naboene... Håper pus kommer inn snart!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Har gjort det både jeg og samboer gikk en lang tur rundt i felter her istad :/ Har lett under terasse/garasjen og alle "lune steder" vi kan finne men ingen pus. Håper virkelig hun kommer inn snart! Anonymous poster hash: 0777c...566
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Er katten sterilisert? Tips: Sett ut en pakkeske eller noe, lag et lite tak over og en åpning så katten kan legge seg inni den på et teppe eller noe. Da får den ly om den skulle komme hjem mens dere sover eller er ute. Det er lurt å ha uansett så katten kan varme seg når den ikke kommer seg inn. Anonymous poster hash: c0fb1...ef9
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Er katten sterilisert? Tips: Sett ut en pakkeske eller noe, lag et lite tak over og en åpning så katten kan legge seg inni den på et teppe eller noe. Da får den ly om den skulle komme hjem mens dere sover eller er ute. Det er lurt å ha uansett så katten kan varme seg når den ikke kommer seg inn. Anonymous poster hash: c0fb1...ef9 Ja, det var smart! Hun er ikke sterilisert. Vi vil ha kattunger på henne senere. Kan det være derfor? At hun har funnet seg en hannkatt? Er en del katter i område her vet jeg Anonymous poster hash: 0777c...566
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Ikke sterilisert????? Fy flate, enkelte skulle ikke hatt katt... Skam dere. Anonymous poster hash: d4473...5b3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Da er hun helt sikkert på vift og kan bli borte noen dager uten at det trenger å bety at noe har skjedd, annet enn at dere får kattunger om 9 uker. Anonymous poster hash: c835d...9d2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Er katten sterilisert? Tips: Sett ut en pakkeske eller noe, lag et lite tak over og en åpning så katten kan legge seg inni den på et teppe eller noe. Da får den ly om den skulle komme hjem mens dere sover eller er ute. Det er lurt å ha uansett så katten kan varme seg når den ikke kommer seg inn.Anonymous poster hash: c0fb1...ef9 Ja, det var smart! Hun er ikke sterilisert. Vi vil ha kattunger på henne senere. Kan det være derfor? At hun har funnet seg en hannkatt? Er en del katter i område her vet jeg Anonymous poster hash: 0777c...566 Kan være derfor, ja. Sett ut mat også, i tillegg til ly som skrevet over. Egentlig vann også, men det fryser vel kanskje? Sett ut både tørrfor og våtfor. Anonymous poster hash: e9964...f20
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Ha kattunger?? Er dere helt steindumme eller noe, VET du hvor mye sykdommer løskatter kan dra rundt på? Skal man avle skal det være på friske dyr med helseattest. Jeg er faktisk sjokkert! Finn katta, og få den kastrert fort som faen. Du er uansvarlig både som lar den reke rundt i iskulda OG fordi du har droppet kastrering. Skam deg. Anonymous poster hash: acea1...7bc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Ikke sterilisert????? Fy flate, enkelte skulle ikke hatt katt... Skam dere. Anonymous poster hash: d4473...5b3 Vi vil jo ha kattunger? Kan jo ikke sterilisere henne da...? Skjønner ikke problemet. Men så har jeg som sagt aldri hatt katt heller da. Bare hører på råd fra dyrlege jeg. Anonymous poster hash: 0777c...566
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Ha kattunger?? Er dere helt steindumme eller noe, VET du hvor mye sykdommer løskatter kan dra rundt på? Skal man avle skal det være på friske dyr med helseattest. Jeg er faktisk sjokkert! Finn katta, og få den kastrert fort som faen. Du er uansvarlig både som lar den reke rundt i iskulda OG fordi du har droppet kastrering. Skam deg. Anonymous poster hash: acea1...7bc Vi drar jo så klart til dyrlegen med både moren og kattungene, så da ser jeg ærlig talt ikke problemet? Anonymous poster hash: 0777c...566
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Skal man virkelig holde katten inne i 1 år? Jeg har hatt mange katter og de var 3-4mnd når de var ute første gangen. Ikke alene. Jeg var med ut i hagen og lot døra stå åpen de første gangene. Mine har aldri vært borte mer en 1 natt. Nå har jeg katteluke da så de komme rog går som de vil. Anonymous poster hash: c4cee...e28
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 Jeg skjønner at 9 timer virker lenge for dere nå, ettersom dere ikke har hatt katten ute så lenge, men jeg ville ventet i hvert fall ett døgn eller to før jeg begynte å bekymre meg. Katten jeg har nå er innekatt (pga lite pels), men hadde en utekatt for noen år siden. Akkurat som din var han ikke ute lenge om gangen i starten, men etterhvert begynte han å av og til (ikke ofte) være ute over natten, og av og til borte en dag eller to, men kom alltid tilbake. Og her var det altså snakk om en kastrert hannkatt. Så dette trenger ikke å bety noe annet enn at hun er ute og utforsker, men synes likevel dere skal vurdere å få henne kastrert (eller evnt. på p-piller eller lignende til dere finner en passende hannkatt å avle henne med). Anonymous poster hash: 34236...778
spiresnart Skrevet 22. januar 2014 #14 Skrevet 22. januar 2014 Ha kattunger?? Er dere helt steindumme eller noe, VET du hvor mye sykdommer løskatter kan dra rundt på? Skal man avle skal det være på friske dyr med helseattest. Jeg er faktisk sjokkert! Finn katta, og få den kastrert fort som faen. Du er uansvarlig både som lar den reke rundt i iskulda OG fordi du har droppet kastrering. Skam deg. Anonymous poster hash: acea1...7bc Vi drar jo så klart til dyrlegen med både moren og kattungene, så da ser jeg ærlig talt ikke problemet? Anonymous poster hash: 0777c...566 da er vell du dyrlege også da, bare en mye smartere en? 😂
DaenerysStorm Skrevet 22. januar 2014 #15 Skrevet 22. januar 2014 Ikke sterilisert????? Fy flate, enkelte skulle ikke hatt katt... Skam dere. Anonymous poster hash: d4473...5b3 Vi vil jo ha kattunger? Kan jo ikke sterilisere henne da...? Skjønner ikke problemet. Men så har jeg som sagt aldri hatt katt heller da. Bare hører på råd fra dyrlege jeg. Anonymous poster hash: 0777c...566 HaHa! Da får dere mest sannsynlig kattunger en liten stund etter at katta kommer tilbake OM man skal ha kattunger skal det være rasekatt, noe jeg ikke regner med dere har, for de får ikke være ute om de ikke er steriliserte... Kan da ikke mene at du skal avle på en bakgårdskatt??? Og hvis en dyrlege har sagt at det er greit burde dere bytte for det mennesket er ikke intelligent!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #16 Skrevet 22. januar 2014 Vet du hvor mange katter der ute som trenger et hjem? Mange katter som blir alivet hvert år pga. mangel på hjem. Om man skal drive oppdrett så skal man gjøre det skikkelig med kontroll av begge foreldredyrene i forkant og med gode hjem til kattungene. Jeg skjønner at folk driver med rasekattoppdrett, men blandingskatter er det allerede overflod av. Hvorfor vil dere ha kattunger på henne? Og hvorfor har dere ikke henne på p-piller så dere kan kontrollere hva dere avler? En katt på vift kan faktisk være borte lenge, eventuelt gå altforlangt og rote seg bort, ja det er mulig. Ikke no serlig i denne kulda. Anonymous poster hash: 414d4...0dc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #17 Skrevet 22. januar 2014 Ikke sterilisert????? Fy flate, enkelte skulle ikke hatt katt... Skam dere. Anonymous poster hash: d4473...5b3 Vi vil jo ha kattunger? Kan jo ikke sterilisere henne da...? Skjønner ikke problemet. Men så har jeg som sagt aldri hatt katt heller da. Bare hører på råd fra dyrlege jeg. Anonymous poster hash: 0777c...566 HaHa! Da får dere mest sannsynlig kattunger en liten stund etter at katta kommer tilbake OM man skal ha kattunger skal det være rasekatt, noe jeg ikke regner med dere har, for de får ikke være ute om de ikke er steriliserte... Kan da ikke mene at du skal avle på en bakgårdskatt??? Og hvis en dyrlege har sagt at det er greit burde dere bytte for det mennesket er ikke intelligent! Skjønner Har bodd her i 10 år og kun sett 5 katter som har eiere her i feltet så er nok ikke så mye "løskatter" her. Blir bare glad hvis hun kommer tilbake gravid hehe. Skal som sagt få grundig sjekk av kattungene og mor Kjipt og bli "slaktet" på denne måten her inne når jeg kun spørr om et råd og når alt jeg har gjort er og hørt med råd fra dyrlege da jeg er helt fersk. Har satt ut mat nå og gjort klart et lunt sted på terassen med teppe, tak og vegg. Jeg får bare håpe det beste. HI Anonymous poster hash: 0777c...566
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #18 Skrevet 22. januar 2014 Vet du hvor mange katter der ute som trenger et hjem? Mange katter som blir alivet hvert år pga. mangel på hjem. Om man skal drive oppdrett så skal man gjøre det skikkelig med kontroll av begge foreldredyrene i forkant og med gode hjem til kattungene. Jeg skjønner at folk driver med rasekattoppdrett, men blandingskatter er det allerede overflod av. Hvorfor vil dere ha kattunger på henne? Og hvorfor har dere ikke henne på p-piller så dere kan kontrollere hva dere avler? En katt på vift kan faktisk være borte lenge, eventuelt gå altforlangt og rote seg bort, ja det er mulig. Ikke no serlig i denne kulda. Anonymous poster hash: 414d4...0dc Blir hun gravid skal vi ha en selv, resten får familiene våre+ ei venninne av meg. Så i dette kullet blir ingen hjemløse. Snakket masse om det på forhånd. Anonymous poster hash: 0777c...566
DaenerysStorm Skrevet 22. januar 2014 #19 Skrevet 22. januar 2014 Ikke sterilisert????? Fy flate, enkelte skulle ikke hatt katt... Skam dere. Anonymous poster hash: d4473...5b3 Vi vil jo ha kattunger? Kan jo ikke sterilisere henne da...? Skjønner ikke problemet. Men så har jeg som sagt aldri hatt katt heller da. Bare hører på råd fra dyrlege jeg. Anonymous poster hash: 0777c...566 HaHa! Da får dere mest sannsynlig kattunger en liten stund etter at katta kommer tilbake OM man skal ha kattunger skal det være rasekatt, noe jeg ikke regner med dere har, for de får ikke være ute om de ikke er steriliserte... Kan da ikke mene at du skal avle på en bakgårdskatt??? Og hvis en dyrlege har sagt at det er greit burde dere bytte for det mennesket er ikke intelligent! Skjønner Har bodd her i 10 år og kun sett 5 katter som har eiere her i feltet så er nok ikke så mye "løskatter" her. Blir bare glad hvis hun kommer tilbake gravid hehe. Skal som sagt få grundig sjekk av kattungene og mor Kjipt og bli "slaktet" på denne måten her inne når jeg kun spørr om et råd og når alt jeg har gjort er og hørt med råd fra dyrlege da jeg er helt fersk. Har satt ut mat nå og gjort klart et lunt sted på terassen med teppe, tak og vegg. Jeg får bare håpe det beste. HI Anonymous poster hash: 0777c...566 Det har ikke noe å si... For det første kan en av de andre katteeierne være uansvarlige! For det andre så tiltrekker hu-katter seg hann-katter fra ganske langt borte! Tror du burde lest litt mer om katter før du skaffet deg en, for det her er informasjon de aller fleste vet...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #20 Skrevet 22. januar 2014 Ikke sterilisert????? Fy flate, enkelte skulle ikke hatt katt... Skam dere. Anonymous poster hash: d4473...5b3 Vi vil jo ha kattunger? Kan jo ikke sterilisere henne da...? Skjønner ikke problemet. Men så har jeg som sagt aldri hatt katt heller da. Bare hører på råd fra dyrlege jeg. Anonymous poster hash: 0777c...566 HaHa! Da får dere mest sannsynlig kattunger en liten stund etter at katta kommer tilbake OM man skal ha kattunger skal det være rasekatt, noe jeg ikke regner med dere har, for de får ikke være ute om de ikke er steriliserte... Kan da ikke mene at du skal avle på en bakgårdskatt??? Og hvis en dyrlege har sagt at det er greit burde dere bytte for det mennesket er ikke intelligent! Skjønner Har bodd her i 10 år og kun sett 5 katter som har eiere her i feltet så er nok ikke så mye "løskatter" her. Blir bare glad hvis hun kommer tilbake gravid hehe. Skal som sagt få grundig sjekk av kattungene og mor Kjipt og bli "slaktet" på denne måten her inne når jeg kun spørr om et råd og når alt jeg har gjort er og hørt med råd fra dyrlege da jeg er helt fersk. Har satt ut mat nå og gjort klart et lunt sted på terassen med teppe, tak og vegg. Jeg får bare håpe det beste. HI Anonymous poster hash: 0777c...566 Det har ikke noe å si... For det første kan en av de andre katteeierne være uansvarlige! For det andre så tiltrekker hu-katter seg hann-katter fra ganske langt borte! Tror du burde lest litt mer om katter før du skaffet deg en, for det her er informasjon de aller fleste vet... Har lest masse vi. Vi bestemte oss for og ikke høre på alt som sto på nett og heller spørre dyrlege om råd. det har vi gjort, og de rådene har vi fulgt. Miss expert Anonymous poster hash: 0777c...566
Honningmelon Skrevet 22. januar 2014 #21 Skrevet 22. januar 2014 Det med å holde kattene inne i et år før man slipper de ut er rimelig drøyt. Jeg har ikke tall på hvor mange katter mine foreldre, besteforeldre og meg selv har hatt. Har aldri ventet et år og har aldri mistet en katt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #22 Skrevet 22. januar 2014 Vet du hvor mange katter der ute som trenger et hjem? Mange katter som blir alivet hvert år pga. mangel på hjem. Om man skal drive oppdrett så skal man gjøre det skikkelig med kontroll av begge foreldredyrene i forkant og med gode hjem til kattungene. Jeg skjønner at folk driver med rasekattoppdrett, men blandingskatter er det allerede overflod av. Hvorfor vil dere ha kattunger på henne? Og hvorfor har dere ikke henne på p-piller så dere kan kontrollere hva dere avler? En katt på vift kan faktisk være borte lenge, eventuelt gå altforlangt og rote seg bort, ja det er mulig. Ikke no serlig i denne kulda. Anonymous poster hash: 414d4...0dc Blir hun gravid skal vi ha en selv, resten får familiene våre+ ei venninne av meg. Så i dette kullet blir ingen hjemløse. Snakket masse om det på forhånd. Anonymous poster hash: 0777c...566 Hva med de som er hjemløse der ute? Har du tenk noe på dem, og det faktum at jo flere noe kattunger jo færre hjem til dem? Ønsker at folk skal sette seg litt inn i denne problematikken og tenke seg om! Dette er ikke ment personlig mot deg, dere kan ikke noe for at dere ikke får informasjonen. Det at veterinæren at sakt at det er helt i orden med kattunger reagerer jeg veldig på, det hadde jeg ikke trodd om en veterinær i dag, som rett som det er må avlive friske kattunger og voksne katter. Håper dere revurderer dette. Anonymous poster hash: 414d4...0dc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #23 Skrevet 22. januar 2014 Er katten sterilisert? Tips: Sett ut en pakkeske eller noe, lag et lite tak over og en åpning så katten kan legge seg inni den på et teppe eller noe. Da får den ly om den skulle komme hjem mens dere sover eller er ute. Det er lurt å ha uansett så katten kan varme seg når den ikke kommer seg inn. Anonymous poster hash: c0fb1...ef9 Ja, det var smart! Hun er ikke sterilisert. Vi vil ha kattunger på henne senere. Kan det være derfor? At hun har funnet seg en hannkatt? Er en del katter i område her vet jeg Anonymous poster hash: 0777c...566 Da er hun nok på ræk og kommer mest sannsynlig hjem med kattunger i magen. Lykke til! Anonymous poster hash: c0fb1...ef9
Nodisc Skrevet 22. januar 2014 #24 Skrevet 22. januar 2014 Ha kattunger?? Er dere helt steindumme eller noe, VET du hvor mye sykdommer løskatter kan dra rundt på? Skal man avle skal det være på friske dyr med helseattest. Jeg er faktisk sjokkert! Finn katta, og få den kastrert fort som faen. Du er uansvarlig både som lar den reke rundt i iskulda OG fordi du har droppet kastrering. Skam deg. Anonymous poster hash: acea1...7bc Heeerregud.. er det seriøst mulig å overreagere meir?! Slapp litt av, kvinnfolk
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #25 Skrevet 22. januar 2014 Synest det er koslig med kattunger jeg, enten det er nå på rasekatt eller huskatt. Så lenge man har en plan på de kattungene man setter til verden så ett fett. Huskatter er generelt mer frisk enn rasekatter. Og som oppdretter på rasekatt så har man heller ingen garanti på hvilke hjem man selger kattunge til. Så det argumentet er jo bare vissvass. Men til HI: Om det nå er sånn at dyrelegen har anbefalt katten din å få ett kull før kastrering, så ville jeg stilt spørsmål ved kompetansen til dyrelegen. Dette er en ELDgammel myte, og det er i dag ingen grunn til å ikke kastrere tidlig. At han anbefalte katten å være inne i et år er litt sånn bob-bob, katter utvikler ikke stedsans før de er rundt 9 måneder. Anonymous poster hash: c835d...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå