Gå til innhold

Noen som har forslag til middagsretter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier alltid å lage en ukesmeny slik at det ikke bare blir handlet inn tull når jeg er på butikken. Men nå er jeg matlei og helt blank på hva jeg kan lage. I tillegg har jeg en kresen 3-åring.

Har dere noen gode forslag? :)

Anonymous poster hash: 9f25e...b74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne formen er kjempegod , og ungene elsker den :

Kutt opp poteter (7-8) i pommes frites biter

Kok disse lett ( de skal være litt harde)

Stek kjøttdeig (3-400 g)

Hakk opp en liten løk og stek den litt sammen med kjøtteigen

Ha i to ss margarin, og tilsett to finhakkede champignoner

Ha i ca 1 ts salt og 1 ts pepper

Bland kjøttdeigblandingen i ei ildfast form sammen med potetstrimlene

Press en fedd hvitløk overalt

Bland en kremfløte sammen med 2 ss hvetemel og hell jevnt over alt i formen.

Strø på litt revet ost. Stek midt i ovnen på 220 grader, og stek til osten på toppen er gyllen. Ca 15-20 minutt.

Ta formen ut og la den hvile på kjøkkenbenken i ca 10-15 min. Server en frisk ruccolasalat med minitomater, agurk, eplebiter eller ananasbiter og mais + evt dressing til. En favoritt både hos voksne og barn

Anonymous poster hash: 5cc5f...679

Skrevet

Da foreslår jeg at dere veksler mellom to eller tre sunne retter som barnet bør lære seg å spise, for eksempel stekt laks med brokkoli, kokt torsk og gulrøtter og kyllingfilet med salat, gjerne med potet hver dag. Da får treåringen mye trening i noen få smaker og ved å spise såpass ensformig vil sikkert du få lyst på noe annet så du ikke blir så matlei.

Anonymous poster hash: 71dcb...b6d

Skrevet

Seikaker: Jeg kjøper en pakke med 4 frosne fileter fra frysedisken som jeg tiner. Deles deretter opp og legges i food prosessor sammen med en oppkuttet purre, løk, 2 egg, salt, pepper, hvitløkspulver og umami. Dette kjøres i food prosessoren til ønsket konsistens. Når kakene er stekt tar jeg creme fraiche, litt fløte og litt kikkoman i uvasket panne slik at smakene får blandet seg til en god saus. Vi har linsestuing og brokkoli til. 

Anonymous poster hash: 4e955...194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...