minimii Skrevet 22. januar 2014 #1 Del Skrevet 22. januar 2014 Vi har en jente på 3 år fra før og vi flyttet for ett år siden til en ny kommune. I august fikk hun ny bhg og hun har etterhvert blitt vant til den, selv om hun ikke har knyttet noen sterke kontakter der. Den nye bhg ligger ganske langt fra huset vårt så vi har søkt om overflytting til ny. Det har vi endelig fått og egentlig skulle det vært fryd og glede, men vi har innsett at vi ikke trives på den nye plassen og vil flytte igjen.. Problemet er at det ikke er noe hus som er aktuelt nå så vi vet ikke hvor lang tid det tar. Ser for meg at vi burde ha funnet en ny bolig innen bhgfristen i 2015 siden vi da har to som trenger plass.. Så skal vi da la henne gjennomgå en flytting til enda en ny bhg (det er aldri greit for henne hverken da hun begynte eller da hun byttet) for så å bytte igjen ved neste flytting. Alternativet er å la henne gå i den hun er i i dag, men det medfører 2 mil kjøring ekstra for oss hver dag. Tilleggsopplysning: dit vi vil flytte er enda en ny kommune og langt i fra der vi bor nå, men hvis hun begynner i den bhg vi har fått plass i nå så er det i en avstand som er levelig selv om det er upraktisk fra nytt område, mens dagens ville vært helt uaktuelt.. hva skal vi gjøre? La henne flytte til en ny bhg nå? Huff, får så dårlig samvittighet for at hun må gjennomgå dette! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144114177-dilemma-trenger-noen-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endeligmamma<3 Skrevet 24. januar 2014 #2 Del Skrevet 24. januar 2014 Vi skal også flytte nå, men får ikke plass i den bhg vi ønsker før til høsten, kunne valgt en annen i overgangsfasen, men vi gjør ikke det= 3,5 mil kjøring ekstra nå -heldigvis bare 60 % da- men blir jo litt styr. Synes likevel det er godt for henne med stabilitet i bhg nå som det blir både flytting og ny baby i hus.. Og vil ikke utsette henne for to flyttingen på kort tid. Jeg ville latt henne blitt.. Og kanskje du har mulighet til å ha henne hjemme litt viss du likevel har permisjon? Så blir fet litt mindre kjøring hvertfall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144114177-dilemma-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-146057992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimii Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 25. januar 2014 Tusen takk for innspill. Dette har vært et stort dilemma med en liten en som kommer og omveltninger der også. Vi var på besøk i den andre nye barnehagen på fredag og det var som natt og dag (der den vi har fått tilbud om plass er dagen). Det gjør det mye lettere å takke ja. Hadde hun vært godt integrert i den gamle og hadde knyttet seg til voksne og barn så hadde det vært værre. Det virker mye mer oversiktlig og hun kjenner også en annen gutt på samme avdeling så jeg er veldig positiv. Nå er jeg 50% sykemeldt og skal jo ut i perm så vi får heller belage oss på kortere dager til hun har funnet seg til rette. Hvis vi finner et nytt sted å bo og flytter får vi heller se om hun skal være i denne bhg og at vi da må ta en ekstra kjøretur på ca 15 min hver vei til hun begynner på skolen. Men jeg tenkte som deg (endeligmamma_gravid) og det var derfor jeg syntes det var vanskelig! Det er mye på en gang, men etter å ha vært der er jeg mye sikrere på at dette er en bhg hun vil ha det mye bedre i! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144114177-dilemma-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-146059511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endeligmamma<3 Skrevet 25. januar 2014 #4 Del Skrevet 25. januar 2014 Skjønner:) det viktigste er jo at hun har det bra der hun er. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144114177-dilemma-trenger-noen-r%C3%A5d/#findComment-146059885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå