Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Jeg skal begynne å bake brød til husets allergiker, siden vanlige glutenfrie brød er dyre og smaker sjeldent godt. Nå skal jeg kjøpe brødformer, men bør jeg kjøpe silikon eller vanlig non-stick. Hva er best? Hvis jeg kjøper med silikon, holder de på fasongen under stekingen? Hvis jeg kjøper med non-stick, er brødet vanskelig å få ut av formen? Anonymous poster hash: 1ecdb...a95
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Har ikke erfaring med silikonformer, bruker bare nonstick. Det man kan gjøre for å få brød eller kaker lett ut av formen er å smøre formene først med olje/smør, og deretter putte mel i formen som man rister utover og sørger for danner et tynt mellag over oljen før man har i deigen. Da er det superlett å få ut brødene, bare vippe dem ut Anonymous poster hash: a3830...913
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Ok, da går det fint, Jeg skal ut å handle nå :-) Anonymous poster hash: 1ecdb...a95
MrsMilla Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Bakepapir. Da er det samme hvilken form du har
amandine Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Jeg bruker også alltid bakepapir. Eneste erfaringen min med silikon er et muffinsbrett. Og det klødde jeg meg litt i hodet for i går. Jeg hadde to brett muffins i ovnen, et silikon og et annet. Muffinsene på silikonbrettet ble ikke like fine i fasongen som de andre, selv om alt skulle være likt ellers. Dessuten synes jeg silikonen er vanskeligere vaske.
L-8 Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Glutenfri bakst er vel ofte litt løsere enn vanlig bakst..? Så kanskje greit å bruke bakepapir uansett? Fiberhusk er fint å bruke for spenst og for at det ikke skal virke så tørt
Barbarella og froskebarna Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Jeg bruker silikon. Synes det er utrolig lettvint å bare vrenge brødet ut, og det er veldig greit å vaske synes jeg. Finnes sikkert mange ulike varianter da, de jeg kjøpte kostet 60kr per stykk på TGR. Har sett at de kan koste mange hundre per stk. Fasongen holdt seg kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå