Grynet:) Skrevet 22. januar 2014 #1 Del Skrevet 22. januar 2014 Hei! Jeg har tenkt å lage kikertpannekaker i dag, det er blant annet rødløk og grønn chili i favorittoppskriften. Kan datteren vår på snart 15 mnd smake på dette? Jeg er jo redd hun kan få vondt i magen. Da jeg var gravid spiste jeg mengder med chili, men det går jo mest i mild mat til vanlig. Er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillelmor Skrevet 22. januar 2014 #2 Del Skrevet 22. januar 2014 Følger dette, lurer selv på det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Appelsinpiken Skrevet 22. januar 2014 #3 Del Skrevet 22. januar 2014 Kommer an på hva barnet er vant til tror jeg. Her har frøkna alltid, selv som baby, spyttet ut smakløs mat. Men å spise sweet chilli saus med skje, det kan hun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 23. januar 2014 #4 Del Skrevet 23. januar 2014 Min spiste ihvertfall hvitløk da, og chilli da han var halvåret. Men de kan få litt luft, så hadde prøvd med litt redusert mengde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 23. januar 2014 #5 Del Skrevet 23. januar 2014 Mi har likt krydder frå første stund, sjølvsagt med måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 26. januar 2014 Hvitløk har hun fått lenge, det går ned på høykant. Tenker bare at hun kan få vondt i magen av chilien, og er ikke villig til å ofre nattesøvn.. Hehe den grønne chilien føles jo mildere da, og er kanskje en god plass å starte. Hun får jo krydret mat, men mest ferske ting som hvitløk, bladpersille, timian, koriander, rosmarin o l. Det smaker jo ikke så sterkt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myerz Skrevet 29. januar 2014 #7 Del Skrevet 29. januar 2014 Vi har gitt alt av krydret mat, både taco, indisk, hvitløk osv., siden hun bikket året. Barn i feks india, thailand osv får jo sterk mat omtrent fra når de begynner med fast føde, og magen er jo den samme på oss alle. Det er jo bare med hva man er vant til. Vi har aldri opplevd noen problemer med det, i alle fall. Pølser derimot, gir oss garantert våkennetter. Men alle har ulik toleranse for spicy, så man må jo bare prøve seg fram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 29. januar 2014 #8 Del Skrevet 29. januar 2014 Hei! Jeg har tenkt å lage kikertpannekaker i dag, det er blant annet rødløk og grønn chili i favorittoppskriften. Kan datteren vår på snart 15 mnd smake på dette? Jeg er jo redd hun kan få vondt i magen. Da jeg var gravid spiste jeg mengder med chili, men det går jo mest i mild mat til vanlig. Er det noen som vet noe om dette? Ser ikke at det skulle være noe problem. Det kommer ut hvis hun ikke liker smaken og jeg tror mange barn som vokser opp i Asia f.eks. spiser mye chili. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolleklar Skrevet 29. januar 2014 #9 Del Skrevet 29. januar 2014 Har ei på 16 mnd som elsker thaimat. Har aldr tenkt ja krydder skal være galt, er bare forsiktig med saltet fremdeles. Grønn curry i dag, gikk ned på høykant! Pølser derimot.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 9. februar 2014 #10 Del Skrevet 9. februar 2014 her spises det også hvitløk og chili bare å prøve seg fram! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå