Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #26 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Hva er egentlig poenget med å være så utrolig aggressivt negativ når folk kommer med gode, informative og ikke minst velmenende råd? Det er jo veldig uhøflig. Anonymous poster hash: 14524...257
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #27 Skrevet 22. januar 2014 Jøder? Anonymous poster hash: 73002...eeb Hæ? Anonymous poster hash: eeea7...270
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #28 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Husk å takke denne gangen! Anonymous poster hash: 97fcf...a00 For hva da? Anonymous poster hash: 7f383...c7f
L-8 Skrevet 22. januar 2014 #29 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Og Solidox! Viktig med norsk pasta på perleraden Anonymous poster hash: 7f383...c7f Ta med deg kaffe og tannkrem, du Shit mææn! Her utviser du en helt vanvittig tålmodighet - kudos!
sug lut Skrevet 22. januar 2014 #30 Skrevet 22. januar 2014 Stakkars tyskere. Håper du møter noen som spiser deg.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #31 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Husk å takke denne gangen! Anonymous poster hash: 97fcf...a00 For hva da? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Blir du tvunget å reise? Virker ikke som du egentlig vil. Bli igjen i trygge Norge med sine quasi-monopoler, da får du ditt kjente kjedelige utvalg og slipper å prøve noe nytt. Herregud, det er sentral-europa, du oppfører deg som du skal til jungelen i sør-amerika. Forresten, tysk vann fra springen er verdens best kontrollerte, smaker veldig godt de fleste stede. Ikke fare for e-coli (som Oslo har hatt et par ganger). Men hvis du vil må du gjerne lete litt etter Voss, vennina mi fra Vennesla ler seg skjakk hver gang når hun forteller at hun renser doen sin med Voss-vann. Anonymous poster hash: e194b...77d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #32 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Husk å takke denne gangen! Anonymous poster hash: 97fcf...a00 For hva da? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Blir du tvunget å reise? Virker ikke som du egentlig vil. Bli igjen i trygge Norge med sine quasi-monopoler, da får du ditt kjente kjedelige utvalg og slipper å prøve noe nytt. Herregud, det er sentral-europa, du oppfører deg som du skal til jungelen i sør-amerika. Forresten, tysk vann fra springen er verdens best kontrollerte, smaker veldig godt de fleste stede. Ikke fare for e-coli (som Oslo har hatt et par ganger). Men hvis du vil må du gjerne lete litt etter Voss, vennina mi fra Vennesla ler seg skjakk hver gang når hun forteller at hun renser doen sin med Voss-vann. Anonymous poster hash: e194b...77d Blir du tvunget til å bo her? Virker ikke akkurat som du ønsker det. Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #33 Skrevet 22. januar 2014 Jeg spurte en tysker på jobben min. Han svarte at i Tyskland spiser de "frystykk" til frokost. Fant ikke så mye nyttig når jeg googlet det men. Anonymous poster hash: 330ec...2a2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #34 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Husk å takke denne gangen! Anonymous poster hash: 97fcf...a00 For hva da? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Blir du tvunget å reise? Virker ikke som du egentlig vil. Bli igjen i trygge Norge med sine quasi-monopoler, da får du ditt kjente kjedelige utvalg og slipper å prøve noe nytt. Herregud, det er sentral-europa, du oppfører deg som du skal til jungelen i sør-amerika. Forresten, tysk vann fra springen er verdens best kontrollerte, smaker veldig godt de fleste stede. Ikke fare for e-coli (som Oslo har hatt et par ganger). Men hvis du vil må du gjerne lete litt etter Voss, vennina mi fra Vennesla ler seg skjakk hver gang når hun forteller at hun renser doen sin med Voss-vann. Anonymous poster hash: e194b...77d Blir du tvunget til å bo her? Virker ikke akkurat som du ønsker det. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jepp på en måte blir jeg tvunget å bo her. Lider av hjemlengsel, ja. Det hadde du kanskje også gjort hvis du bodde langt fra familie og venner, i et fremmed land. Anonymous poster hash: e194b...77d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #35 Skrevet 22. januar 2014 Jeg spurte en tysker på jobben min. Han svarte at i Tyskland spiser de "frystykk" til frokost. Fant ikke så mye nyttig når jeg googlet det men. Anonymous poster hash: 330ec...2a2 Hehe. Det skrives "Frühstück". Googler du det finner du sikker en del nyttig. Anonymous poster hash: e194b...77d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #36 Skrevet 22. januar 2014 Jeg spurte en tysker på jobben min. Han svarte at i Tyskland spiser de "frystykk" til frokost. Fant ikke så mye nyttig når jeg googlet det men. Anonymous poster hash: 330ec...2a2 Hehe. Det skrives "Frühstück". Googler du det finner du sikker en del nyttig. Anonymous poster hash: e194b...77d Frühstück betyr jo frokost. Han spiser frokost til frokost? Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #37 Skrevet 22. januar 2014 Stakkars tyskere. Håper du møter noen som spiser deg. Så fordi jeg er allergisk og sær i matveien så fortjener jeg å dø? Sjarmerende type du. Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #38 Skrevet 22. januar 2014 Stakkars tyskere. Håper du møter noen som spiser deg. Så fordi jeg er allergisk og sær i matveien så fortjener jeg å dø? Sjarmerende type du. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Sjarmerende type... det smalt fra rette ræva, hehe Anonymous poster hash: f9fa9...d44
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #39 Skrevet 22. januar 2014 Stakkars tyskere. Håper du møter noen som spiser deg. Så fordi jeg er allergisk og sær i matveien så fortjener jeg å dø? Sjarmerende type du. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Sjarmerende type... det smalt fra rette ræva, hehe Anonymous poster hash: f9fa9...d44 Jaja. Nå var ikke det poenget her Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #40 Skrevet 22. januar 2014 Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg foreslår at du blir hjemme til du har lært deg å sette pris på å prøve noe nytt. Og du er ikke kresen, du er et furtent og bortskjemt barn! Anonymous poster hash: 6f174...fcd
MammantilNurket Skrevet 22. januar 2014 #41 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Og Solidox! Viktig med norsk pasta på perleraden Anonymous poster hash: 7f383...c7f Ta med deg kaffe og tannkrem, du Shit mææn! Her utviser du en helt vanvittig tålmodighet - kudos! Takk Jeg er faktisk både tålmodig, pen også lukter jeg veldig godt
Peggy Sue Skrevet 22. januar 2014 #42 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Herregud, så sur og frekk du er i tonen. Du spør om hjelp, men biter hodet av dem som kommer med forslag. Du får ta med deg en koffert ekstra, fyllt med knekkebrød og Jarlsberg.
BillieNickwill Skrevet 22. januar 2014 #43 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Og Solidox! Viktig med norsk pasta på perleraden Anonymous poster hash: 7f383...c7f Det svaret her MÅ jo bety at dette er nok en trolletråd på DIB. Hva med Nittedals fyrstikker? Viktig å fyre opp siggen med norsk treverk!!
scarecrow2011 Skrevet 22. januar 2014 #44 Skrevet 22. januar 2014 Mye god mat i Tyskland, ingen jeg har reist dit med har sultet om du bor på hoteller så vær obs på at mye av maten er søtere enn vi er vant med. Går man på matbutikken er der et bredere utvalg og mer " vanlig" mat. Aldri vært på lidl butikkene som var her? Elsket dem! Litt mer utvalg enn kjedelig norsk mat.
*Miss Marple* Skrevet 22. januar 2014 #45 Skrevet 22. januar 2014 Stakkars tyskere. Håper du møter noen som spiser deg. Så fordi jeg er allergisk og sær i matveien så fortjener jeg å dø? Sjarmerende type du. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Nå er det vel ikke kun i matveien du utmerker deg som sær. Hvorfor svarer du de som prøver å gi ordentlige svar på en så uhøflig og stygg måte? Om du er avhengig av knekkebrød, ost, kaffi og tannkrem får du pakke med deg en ladning. Ingenting av det du MÅ ha veier særlig mye - og så får du bedre plass i kofferten til ting du har kjøpt på hjemreisen. Du får ha god tur, selv om jeg føler at du mister mye av sjarmen med å reise med innstillingen din. Og hvordan skal du overleve lunsj og middag?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #46 Skrevet 22. januar 2014 Du nevner Voss-vann. Jeg har det rett utenfør døren her, du kan komme og hente deg ei kanne om du vil Forresten, jeg har Voss-vann i doen også, men det smaker kanskje mer et hint av sitronsåpe, klorin, og avføring... Anonymous poster hash: 59602...6af
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #47 Skrevet 22. januar 2014 Vittigste tråden på lenge! Ler meg skakk Anonymous poster hash: 3c043...732
soleia Skrevet 22. januar 2014 #48 Skrevet 22. januar 2014 - og då var vi berre komne til frukost, kan bli ein tung koffert dette her.. God tur!
PrinsesseHengepupp Skrevet 25. januar 2014 #49 Skrevet 25. januar 2014 Kjære HI. Jeg setter umåtelig stor pris på at du ikke ba meg med på tysklandstur, det skal du vite. Jeg føler meg rett og slett heldig. Takk <3
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #50 Skrevet 25. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Herregud for ei gretten kjerring du er. Er lov å være litt hyggelig når folk svarer deg vet du..... Anonymous poster hash: 2fd3b...8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå