Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Jada, jeg vet, alt mulig, de er like forskjellige som alle andre... Men jeg er superkresen og vi skal være der i to uker. Er helt avhengig av knekkebrød. Selger de Wasa i matbutikkene der nede? Og vanlig hvitost? Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Bratwurst og surkål. Anonymous poster hash: 8269b...b9e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 De har mat i butikkene.... Anonymous poster hash: 8c848...471
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Selvfølgelig finnes det knekkebrød, helt vanlig Wasa, overalt. Men vil anbefale deg ferske rundstykker og brød. Mange forskjellige typer. Hvitost, eh, ja vel. Gled deg over at du får også der et bred utvalg, tom ost som ikke smaker plastskive. Gå til en hvilken som helst matbutikk, vareutvalget vil fryde alle som liker mat. Får hjemlengsel, jeg. Mathandling i Norge er kjedelige greier. Anonymous poster hash: e194b...77d
DramaMama Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 Aah, sist jeg var i Tyskland bodde vi like ved et helt fantastisk bakeriutsalg. Helt fersk bakst til enhver tid, alle mulige varianter, og til en latterlig billig penge. Og en hvilken som helst matbutikk der nede er en sann glede for matelskere som meg - stort utvalg og gode oster, kjøttpålegg osv. Ingen grunn til bekymring!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Bruk en slik reise til å bli litt mindre kresen, da. Vær litt eventyrlysten Anonymous poster hash: efe40...3ac
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Selvfølgelig finnes det knekkebrød, helt vanlig Wasa, overalt. Men vil anbefale deg ferske rundstykker og brød. Mange forskjellige typer. Hvitost, eh, ja vel. Gled deg over at du får også der et bred utvalg, tom ost som ikke smaker plastskive. Gå til en hvilken som helst matbutikk, vareutvalget vil fryde alle som liker mat. Får hjemlengsel, jeg. Mathandling i Norge er kjedelige greier. Anonymous poster hash: e194b...77d Nei takk, liker ikke sånn dritt. Tar med Jarlsberg hjemmefra <3 Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 Selvfølgelig finnes det knekkebrød, helt vanlig Wasa, overalt. Men vil anbefale deg ferske rundstykker og brød. Mange forskjellige typer. Hvitost, eh, ja vel. Gled deg over at du får også der et bred utvalg, tom ost som ikke smaker plastskive. Gå til en hvilken som helst matbutikk, vareutvalget vil fryde alle som liker mat. Får hjemlengsel, jeg. Mathandling i Norge er kjedelige greier. Anonymous poster hash: e194b...77d Nei takk, liker ikke sånn dritt. Tar med Jarlsberg hjemmefra <3 Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jarlsberg smaker virkelig dritt. Har en rømmen søtsmak jeg ikke kan forfra. Anonymous poster hash: 14524...257
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 Selvfølgelig finnes det knekkebrød, helt vanlig Wasa, overalt. Men vil anbefale deg ferske rundstykker og brød. Mange forskjellige typer. Hvitost, eh, ja vel. Gled deg over at du får også der et bred utvalg, tom ost som ikke smaker plastskive. Gå til en hvilken som helst matbutikk, vareutvalget vil fryde alle som liker mat. Får hjemlengsel, jeg. Mathandling i Norge er kjedelige greier. Anonymous poster hash: e194b...77d Nei takk, liker ikke sånn dritt. Tar med Jarlsberg hjemmefra <3 Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jarlsberg smaker virkelig dritt. Har en rømmen søtsmak jeg ikke kan forfra. Anonymous poster hash: 14524...257 Og du tror jeg bryr meg? Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 Selvfølgelig finnes det knekkebrød, helt vanlig Wasa, overalt. Men vil anbefale deg ferske rundstykker og brød. Mange forskjellige typer. Hvitost, eh, ja vel. Gled deg over at du får også der et bred utvalg, tom ost som ikke smaker plastskive. Gå til en hvilken som helst matbutikk, vareutvalget vil fryde alle som liker mat. Får hjemlengsel, jeg. Mathandling i Norge er kjedelige greier. Anonymous poster hash: e194b...77d Nei takk, liker ikke sånn dritt. Tar med Jarlsberg hjemmefra <3 Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jarlsberg smaker virkelig dritt. Har en rømmen søtsmak jeg ikke kan forfra. Anonymous poster hash: 14524...257 Og du tror jeg bryr meg? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Nei, det sa jeg ikke. Jeg bare ytret min mening. På samme måte sol du gjorde om tysk mat... Ser ikke helt forskjellen?? Anonymous poster hash: 14524...257
MammantilNurket Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Kan jeg spørre hvor du skal? Bill.mrk. "Germanofil" Endret 22. januar 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f
MammantilNurket Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Endret 22. januar 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #14 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f
MammantilNurket Skrevet 22. januar 2014 #15 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #16 Skrevet 22. januar 2014 smoothie. 2x kiwi 4 store frosne jordbær en dæsj original kesam fyll opp med 100% appelsinjuice NAM igår ble det banan i stedet for kiwi. Anonymous poster hash: 9c0d2...2a4
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #17 Skrevet 22. januar 2014 smoothie. 2x kiwi 4 store frosne jordbær en dæsj original kesam fyll opp med 100% appelsinjuice NAM igår ble det banan i stedet for kiwi. Anonymous poster hash: 9c0d2...2a4 ?? Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #18 Skrevet 22. januar 2014 Hehe, du er ei blid ei! Anonymous poster hash: 97fcf...a00
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #19 Skrevet 22. januar 2014 Hehe, du er ei blid ei! Anonymous poster hash: 97fcf...a00 Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #20 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #21 Skrevet 22. januar 2014 Mannen min er tysk og vi er der derfor en del, godt ute på landet. Frokosten består som regel av hvitt brød eller rundstykker med smør og søtt pålegg. Alternativt ferdig skivet ost eller kjøttpålegg av "servelat-typen". Det meste syltetøyet er veldig sterkt og søtt, mer som marmelade enn som syltetøy. Hvis dere skal bo i en by finner dere butikker med et godt utvalg. Ute på nærbutikken på landet er utvalget derimot ofte minimalt. Utvalget i kaker, alkohol og godteri pleier å være stort alle steder. Det spises i det heletatt veldig mye kjøpekaker og snop. Det er det lurt å være oppmerksom på hvis du reiser med barn. "Lørdagsgodt" finnes ikke. Det er helt vanlig å tilby barna godteri alle steder de kommer på besøk. Dette dreier seg foresten om Bayern. Nord i Tyskland, der de fleste er protestanter, har de også likere matvaner som oss. Anonymous poster hash: eeea7...270
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #22 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Og Solidox! Viktig med norsk pasta på perleraden Anonymous poster hash: 7f383...c7f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #23 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Husk å takke denne gangen! Anonymous poster hash: 97fcf...a00
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #24 Skrevet 22. januar 2014 Jøder? Anonymous poster hash: 73002...eeb
MammantilNurket Skrevet 22. januar 2014 #25 Skrevet 22. januar 2014 Gled deg! Tyskerne er gode på frokost (og lunch og middag). De har knekkebrød og Jarlsberg (den der relativt dyr!) men også deilige rundstykker og brød, et svimlende utvalg av kjøttpålegg, oster, syltetøy, youghurt, frokostblandinger, juice og ... øl ... O milde himmel for et utvalg (også alkoholfritt) Min desiderte favoritt på frokostrundstykket er Zungenwurst! Du må også prøve Laugenbrezel (kringler med grovt salt) og currywurst I nord har de fantastiske fiskeretter og i sør er det nydelige pølser og kjøttmat. Tyskland i mitt hjerte (og mage). Kooooos deg!! Nei det må jeg ikke. Jeg tåler ikke salt og som jeg sa så er jeg superkresen. Anonymous poster hash: 7f383...c7f Greit nok Utvalget og kvaliteten på mat er bra, så finner sikkert noe å spise. Ta for sikkerhets skyld med mat hjemmefra. Vi vil jo ikke at du skal sulte i hjel. Du kan også fint drikke vannet i springen God tur i alle fall. Deutschland ist immer herlich! Nei jeg tar med Voss vann Anonymous poster hash: 7f383...c7f Jeg er rimelig sikker på at du kan få tak i Voss i velassorterte matbutikker. Kan bli litt tungt å bære med seg vann for to uker Forresten, du vet vel tilfeldigvis ikke om de selger Friele kaffe i butikkene? Anonymous poster hash: 7f383...c7f Og Solidox! Viktig med norsk pasta på perleraden Anonymous poster hash: 7f383...c7f Ta med deg kaffe og tannkrem, du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå