Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har forstått det slik at jeg har rett til tre ukers ferie i løpet av permisjonstiden. Jeg går ut i permisjon i april og er i perm ut året. tar jeg av disse tre ukene dersom jeg tar ut noen dager ferie før permisjonsstart? Eller vil disse komme i tillegg da? Anonymous poster hash: 70edd...d5b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 Foreldrepermisjon altså, dersom det var tvil om dette:) Anonymous poster hash: 70edd...d5b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 Man kan utsette permisjonen med 4 uker og 1 dag ferie, hvor mye ferie du har må du avklare med arbeidsgiver. Tar du ut feriedager før permisjonen har du selvsagt færre dager å bruke inni permisjonen.... Anonymous poster hash: 6bea2...776
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 Man kan utsette permisjonen med 4 uker og 1 dag ferie, hvor mye ferie du har må du avklare med arbeidsgiver. Tar du ut feriedager før permisjonen har du selvsagt færre dager å bruke inni permisjonen.... Anonymous poster hash: 6bea2...776 what she said. Og hvis du, som meg, normalt sett har 5 uker ferie i løpet av et år ville jeg gjort slik jeg skal gjøre: Jeg går ut i svangerskapspermisjon i slutten av mars. Jeg kommer til å søke om å få overført maksimalt antall dager ferie til neste år (altså 2 uker), og så ta de resterende 3 ukene etter at jeg har brukt opp mødrekvoten (siden mødrekvoten må tas ut sammenhengende), før jeg fortsetter på min del av fellesperioden. Reglene sier nemlig også at arbeidsgiver ikke kan kreve at man må ta ut all ferie i forbindelse med svangerskapspermisjonen, så de kan ikke nekte å overføre ferie til neste år. Anonymous poster hash: af8a6...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå