Gå til innhold

Klær til en tykk dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en tykk, ung kvinne. Veier endel kilo for mye, og mest sitter på magen. Har også løs hud etter graviditet.

Jeg aner ikke hva jeg kan kle meg i for å skjule magen? Ender alltid opp med at jeg har på meg en tynn topp, og ikke tør å ta av meg jakka når jeg er i butikken/på kjøpesenteret. Driver og prøver å slanke meg altså, men vil ha tips til hva slags klær jeg kan ha på meg! Vet jeg kan bruke sånn shaperundertøy, men tenker på vanlige klær...

Tips og linker? Handler kun på billigkjeder (gidder ikke investere i noe dyrt før jeg går ned endel i vekt).

Anonymous poster hash: 3bba7...29a

Skrevet

Jeg har det som deg. Er tykk rundt magen. Et i tillegg bare 160 cm så det er vanskelig med klær.

Jeg syns jeg av og til kan finne fine ting på kappahl. De har en avdeling med store størrelser.

Har kjøpt en svart og en blå trang jeans med strikk i livet. Over disse kjøper jeg litt lange topper/ gensere. Noen av de på kappahl er formet slik at det kan skjule magen noe..

Anonymous poster hash: 1e1ff...d62

Skrevet (endret)

Nå banner jeg sikkert her inne, men jeg brukte tights & tunika i den meste feite perioden min. Det skjulte magen som jeg heter og delvis hater ennå.

Eller ta på deg en stram lang topp og så en tynn genser utenpå. Så føler du at magen er på plass :)

Handlet selv på Kapahl, H&M, Vivikes, Peder Risøe og andre kjeder som også har klær for folk som veier over 60 kg :)

Og ta en titt på nettet etter Cellbes.... Der finner man MYE fint!

Endret av Gjest
Skrevet

Jeg har det som deg. Er tykk rundt magen. Et i tillegg bare 160 cm så det er vanskelig med klær.

Jeg syns jeg av og til kan finne fine ting på kappahl. De har en avdeling med store størrelser.

Har kjøpt en svart og en blå trang jeans med strikk i livet. Over disse kjøper jeg litt lange topper/ gensere. Noen av de på kappahl er formet slik at det kan skjule magen noe.. Anonymous poster hash: 1e1ff...d62

Jeg er like høy som deg :) så er nok like i fasongen. Men hva slags form er best? Vet at det burde gå litt inn i livet, men da rett under brystene?

Nå banner jeg sikkert her inne, men jeg brukte tights & tunika i den meste feite perioden min. Det skjulte magen som jeg heter og delvis hater ennå.

Eller ta på deg en stram lang topp og så en tynn genser utenpå. Så føler du at magen er på plass :)

Handlet selv på Kapahl, H&M, Vivikes, Peder Risøe og andre kjeder som også har klær for folk som veier over 60 kg :)

Tenkte på tights og tunika, ja. Men da må det være i litt stivt stoff? Føler at alt ser stygt ut på meg. Jeg har på en måte vært likegyldig fra jeg veide 50 kg til jeg veide 80 kg, så fikk meg et sjokk. Plutselig begynte jeg å bry meg, og nå har jeg dårlig selvtillit.

Tar imot linker og eksempler.

Skrevet

Cellbes? Er ikke det mer for bestemorgenerasjonen? Eller burde jeg kanskje ta en titt igjen? Jeg finner mye på ellos. Men jeg passer ofte de største størrelsene på vanlige klesvadelinger og de minste på de større avdelingene, så har litt å velge i.

Hi, hvilke størrelser bruker du sånn ca. og hvor høye er du?

Skrevet

Jeg bruker størrelse 44-46 :) alt etter hvilket plagg det er...

Skrevet (endret)

Cellbes? Er ikke det mer for bestemorgenerasjonen? Eller burde jeg kanskje ta en titt igjen? Jeg finner mye på ellos. Men jeg passer ofte de største størrelsene på vanlige klesvadelinger og de minste på de større avdelingene, så har litt å velge i.

Du bør virkelig ta en titt igjen. Var det inntrykket jeg hadde også. Så feil kan man ta :)

Endret av Gjest
Skrevet

Ett tips er å komme deg ut mer enn å bare gå på butikker og kjøpesenter...

Ellers liker jeg å gå i cardigans. Går alltid i strømpebukse, skjørt, fin og topp og en sort/grå/hvit/beige cardigan utenpå. Ser classy og fint ut, og skjuler magen.

Anonymous poster hash: 863cc...ada

Skrevet

Hva vet du om hvor mye jeg går og rører på meg? ;) Jeg kan si at jeg har en aktiv hund som trenger tur, det får holde. Jeg har mine årsaker til at jeg er feit, og som jeg skrev i det første innlegget mitt, så slanker jeg meg, men jeg kan ikke gjemme meg hjemme frem til jeg er fornøyd med vekten (dessverre :P ).

Tilbake til saken: takk for tipsene. Men cellbes, har de butikk man kan gå inn i? Foretrekker å prøve klærne på før jeg kjøper dem. Har brent meg på bomkjøp (Ellos). :)

Skrevet

Du bør virkelig ta en titt igjen. Var det inntrykket jeg hadde også. Så feil kan man ta :)

Ok, mulig jeg tar det tilbake når jeg har prøvd klærne du fikk meg til å bestille.

Skrevet

Hva vet du om hvor mye jeg går og rører på meg? ;) Jeg kan si at jeg har en aktiv hund som trenger tur, det får holde. Jeg har mine årsaker til at jeg er feit, og som jeg skrev i det første innlegget mitt, så slanker jeg meg, men jeg kan ikke gjemme meg hjemme frem til jeg er fornøyd med vekten (dessverre :P ).

Tilbake til saken: takk for tipsene. Men cellbes, har de butikk man kan gå inn i? Foretrekker å prøve klærne på før jeg kjøper dem. Har brent meg på bomkjøp (Ellos). :)

Skal du har godt utvalg må du lære deg å handle på nettet. Vær konsekvent å returner alt som ikke er perfekt. Jeg gjør dette hele tiden, og de butikkene som har enkel returordning er veldig greie å handle fra.

Skrevet

Ok, mulig jeg tar det tilbake når jeg har prøvd klærne du fikk meg til å bestille.

Hehe skal selv bestille meg noen lekre kreasjoner nå, og IKKE i 46/48 lengre. Men 42/44 og 42 :D HERLIG!

Så blir vi fine til sommern.

Skrevet

Her har de mye fint:

http://www.asos.com/Women/Curve-Plus-Size/Cat/pgecategory.aspx?cid=9577&Rf900=1465&sh=0&pge=2&pgesize=36&sort=-1

Jeg er selv midt imellom størrelsen, bruker stort sett str 42-44 så kan handle både den største størrelsen i vanlig butikk og den minste i stor mote. Jeg handler litt både på Lindex og KappAhl. Går gjerne i myke strech-dongeri bukser, eller sorte strech bukser og en litt lang løs t-skjorte eller tunika med en tynn strikkejakke/cardian over. Med et langt smykke i halsen og noen tøffe sko blir det greit det altså...

En sånn jakke som dette er veldig greit, har slike i forskjellige tykkelser, farger og stoffer som er kjøpt i forskjellige butikker:

http://www.kappahl.no/article/xlnt_jakke_527523

Jeg liker bukser som er smale uten å være helt tight, jeg har også mest rundt magen og om buksa er for smal nederst da fremhever jeg eplefasongen. Rette ben eller bittelitt bootcut ser best ut

http://www.lindex.com/no/dame/underdeler/bukser/6988519/Bukse/?styleId=47745622

Denne er også fin:

http://www.sportmann.no/product.aspx?productid=640395&deptid=61&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

De har en del fint i stor mote avdelingen til Sportsmann

Anonymous poster hash: a5856...847

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...