Gå til innhold

Skriver dere vurdering av legene dere har vært hos på legelisten.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke vil jeg oppfordre alle til å gjøre det, slik at man slipper en helbom ved bytte av fastlege i fremtiden :)

Anonymous poster hash: 40bcc...de5

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn. Selv hadde jeg ikke likt at noen vurderte mitt arbeid på en offentlig nettside.

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 1630f...41a

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn. Selv hadde jeg ikke likt at noen vurderte mitt arbeid på en offentlig nettside.

Da gjør du tydeligvis ikke en bra nok jobb, og er selv klar over det.

Ellers ville det ikke vært noe problem for deg. Ingen sier nei til å bli skrytt av ! Offentlig eller ei...

Anonymous poster hash: 1630f...41a

Skrevet

Hadde sett for meg ramaskriket om det ble opprettet liknende for lærere og barnehageassistenter osv.

Hvis du tror at det finnes noen fastleger der alle er fornøyde, da må du tro om igjen. Slike fastleger vil heller ikke gjøre jobben sin sikkelig siden de alltid vil føye pasienten til tross for at det ikke finnes medisinske grunner til det. Tror du fastlegen som sier nei til å skrive ut økt mengde beroliggende/smertestillende fordi det ikke er forsvarlig får en positiv omtale? Eller ikke skriver sykemelding når foreldre har brukt opp sykt barn dager og ber om sykemelding selv om de selv ikke er syke (IKKE lov!) - tror du de får god omtale? Og hundrevis av flere eksempler.

Anonymous poster hash: 0840f...e20

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Anonymous poster hash: 33cec...23a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, jeg har ikke gjort det enda. Men har lest endel vurderinger som ligger der og det slår meg at man nok ikke kan være like fornøyd som naboen. Og det står heller ikke noe om hvorfor de er der og hva spesifikke ting de ønsket anderledes. De som skryter skryter veldig, og de som klager gjør det høyt. Jeg har brukt mange av de som får dårlig kritikk uten at jeg kjenner meg igjen i det på noen måte.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke og det kommer jeg nok ikke til å gjøre heller. Mulig jeg er fordomsfull, men jeg ser for meg at de menneskene som gjør det er samme type mennesker som jeg rister litt oppgitt på hodet over i en del andre situasjoner. Jeg innbiller meg iallefall at det er mennesker med litt andre referanser enn meg selv(skyt meg). Jeg har ikke stort behov for å bytte lege til stadighet, og når jeg har gjort det har jeg fint funnet meg en annen lege på egenhånd. 

Skrevet

Ja det har jeg gjort. Ble ikke akkurat overrasket at min tidligere fastlege hadde omtrent 98 prosent negativ omtale. Og alle de skrev akkurat de tingene jeg var misfornøyd med.

Legen jeg har nå hadde kun positiv omtale og jeg opplever henne akkurat slik hun er beskrevet.

Anonymous poster hash: 66a03...768

Skrevet

Jeg har skrevet vurdering. Har en fantastisk lege, så da synes jeg det var fint å legge igjen en god omtale.

Anonymous poster hash: e0f25...679

Skrevet

Nei, jeg har ikke gjort det. Hadde siden vært opprettet (eller jeg visst om den) for 8-11 år siden så hadde jeg nok gjort det. Makan til inkompetente leger jeg var borti der har jeg aldri vært borti.

- "Du er for pen til å ha den diagnosen, du"..... fastlegen etter å ha sett spesialisterklæriner.

- "Pasienten er tung rusmisbruker".... samme fastlege hadde journalført forrige pasients opplysninger inn i min journal. Journalfeil kan alle gjøre - men jeg så det og da falt det ut av legen "oj, det gjelder selvfølgelig ikke deg, det var den som var her før deg". En person jeg gikk forbi i gangen utenfor kontoret hans.

- Samme gifte lege og småbarnspappa prøvde å sjekke meg opp på byen... før han kom på at jeg var pasienten hans (hadde gått hos ham annen hver uke i lang tid).

- "Vi tar blodprøve for sånn, men ta denne medisinen i mellomtiden, stol på meg dette må du gjøre" - legen mistenkte en sykdom som absolutt ikke skal ha den medisinen.... jeg fulgte magefølelsen og lot være å ta medisinen.

- "Du er hypokonder, vi trenger ikke ta prøver".... viste seg at jeg var så alvorlig syk at jeg skulle vært innlagt for overvåking.

- Samme sykdom ble av annen lege påstått "det sitter bare mellom øra på deg det, jenta mi"

- Lege prøvde å påprakke meg p-piller selv om jeg gang på gang fortalte at det var østrogen kreft i familien min og at jeg ikke visste om jeg hadde genfeilen. Han kjeftet på meg fordi jeg nektet å bruke p-piller (jeg hadde spurt ham et enkelt spørsmål om menssyklus ift det å bli gravid/unngå å bli gravid. Han skrev ut resept og presset meg til å ta den mens han kjeftet på meg hvor uansvarlig jeg var som ikke gikk på pillen hvis jeg hadde sex (samme lege var beryktet for å være litt svevende i sitt private liv og hadde til da vært gift tre ganger...). Jeg spurte ham på nytt om han kunne garantere at det var trygt for meg å bruke med tanke på all østrogen kreft som rammet familien. Da snudde han helt om og kjeftet meg huden full for å være så totalt ansvarsløs overfor egen kropp og at hvis jeg brukte pillen så ville det være som å helle bensin på et bål, og at jeg måtte være idiot hvis jeg ville gå på pillen. Alt i samme time....

Forøvrig samme lege som burde fått meg akutt innlagt på sykehus, men påstod at jeg var hypokonder.

- Lege som stadig glemte å sende inn bekreftelser og sykemeldingspapirer til nav (legens del) som gjorde at jeg fikk stoppet utbetalinger av sykepenger.

And the list goes on and on......

Ene legen har heldigvis gått over i annet arbeid. Den gang orket jeg ikke ta kampen, men konsentrerte meg heller for å bli frisk.

Har sett at de andre ikke har fått all verdens god omtale på legelisten.no, så de har nok fortsatt i samme stil som for ca 10 år siden.

Legen jeg har hatt de siste årene er fantastisk og det er alle omtalene om han også!

Slike lister kan uansett bare gi et visst bilde, så jeg er litt mot dem. Det er trolig bare de mest og minst fornøyde som tar seg tid til å skrive - ikke alle de andre som utgjør flertallet av legenes pasienter. I tillegg så er det veldig person/kjemi-avhengig hvilken kommunikasjon to personer har. En person som egentlig er frisk, bare trenger å ta ansvar for egen helse, men ønsker en sykemelding legen ikke vil gi, vil f.eks. skrive en veldig negativ kommentar på en slik side - uten at den er sann eller representativ. I utgangspunktet har legen egentlig gjort en god jobb, men utad ser det ut som om h*n har gjort en elendig jobb.

Så disse listene er mer en "gimmick" enn til egentlig stor nytte, etter min mening.

Anonymous poster hash: d6a0f...30a
Skrevet

Ja, og heldigvis så jeg at den ene legen som var totalt uegnet for yrket (jeg skrev det) nå har gitt seg som lege. Man kan jo spekulere i hvorfor, men det står på legelisten at hun er i ferd med å overføre sin hjemmel som fastlege til en annen lege... Hun hadde en hel drøss med negative tilbakemeldinger fra så og si alle pasienter hun hadde. Det var underholdende å lese. Men de vurderingene er borte nå

Anonymous poster hash: 81a53...8d4
Skrevet

Ja det har jeg gjort, om alle tre legene eg har hatt opp gjennom årene. Ikke overraskende at ene legen får totalt slakt på siden om seg, det fikk han av meg også. Men min første og siste lege har jeg bare godt å si om :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...