Gå til innhold

Har du brukt sovetabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen og tenkte å be om sovetabletter. Men er det sånn at når jeg har sovnet så er det nesten umulig å våkne? Har jo tre barn som jeg må våkne av...samboer sover som en stein.

Er legen restriktive med sånt?

Anonymous poster hash: 61a11...4de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd en mengde innsovningstabletter, da er det ikke noe problem å våkne. Men de virker ikke spesielt godt på meg...

Tyngre sovemedisiner vil gjøre det vanskeligere å våkne.

De fleste leger er heldigvis restriktive med sånt.

Skrevet

Mange, mange år siden. De lette får jeg total hangover av, så er minst like "trøtt" som om jeg ikke hadde sovet. Prøvd en tyngre og da er det vanskeligere å våkne, og fikk hangover av den også.

Har ikke prøvd melatonin, legen min har nevnt det som et alternativ til meg i en periode nå. Litt usikker på om jeg skal prøve det eller ei.

Anonymous poster hash: 6640b...411
Skrevet

Jeg prøvde melatonin også, null effekt...

Skrevet

Hvorfor trenger du sovetabletter da?

Jeg kan i perioder ha vanskelig med å sovne. Fordi det er for mye som skjer i livet mitt, slik at hjernen kjører på høygear. Jeg klarer på en måte ikke å roe ned, slik at jeg heller ikke får sovne.

Jeg tar en eller to Vival for dette. Da slapper både kroppen (og HJERNEN) helt av slik at jeg klarer å sovne.

Har ikke prøvd sovepiller eller innsovingspiller, men greit med ikke for tunge medikamenter når man har små barn. Tror eventuelt innsovingspiller er bedre for deg enn sovepiller da.

Men som sagt så hjelper i hvert fall Vival på mitt soveproblem.

Anonymous poster hash: f746f...0de
Skrevet

Jeg har prøvde flere innsovningstabletter for mange år siden, noen på resept og noen uten. Den ene hadde effekt, men sov i tre dager. Var på do to ganger, og såvidt jeg klarte å komme tilbake til senga etterpå før jeg sovnet. Skal sies at jeg gikk i to uker uten søvn, var helt på tur og desperat. (Ettervirkninger fra en ulykke jeg var i, fikk plutselig ekstreme smrter i hodet som ingen klarte å finne ut av eller medisiner som hjalp. At det var ettervirkninger fra en ulykke ble eneste forklaring etter to år med utallige undersøkelser. Fant til slutt medisiner som hjelper litt, men går fortsatt med smerter men nå har jeg lært å leve med de)

Torde ikke prøve noe annet etter dette.

Min mann har brukt sovemedisiner i perioder. Når han bruker det så må han vite at jeg er hjemme og kan ta meg av alt som kan skje. For han er ikke istand til å våkne om en unge skriker, er syk osv. Da sover er han i koma i åtte timer ca. Når han våkner er han ikke groggy, litt trøtt men ikke noe mer enn hva han er ellers når han våkner.

Får du sovemedisin, så snakk med mannen din slik at han er beredt på å ta ungene om natten om det er noe. Nå som han vet du våkner og tar deg av de så sover han bedre og reagerer mindre på lyder. Vet han at han må være litt på vakt så våkner han nok lettere. Slik er jeg og mannen. Vi har ett barn som er kronisk syk, som ofte har våknet om natta, kommet opp til oss og jeg har måtte pleie henne om natta. Vi våkner ikke av at hun kommer opp i senga, for det er en vane sak. Klynkelyder og små smertestønn som hun lager i søvne våkner vi heller ikke av, men den når hun begynner å klø er jeg våken nesten før hun rekkerr å klø seg. Smøre henne gjør jeg nesten i søvne. Så hjernen stiller seg inn på hvem lyder en skal våkne til og ikke tror jeg. Går den ene katta i trappa, den pleier ikke gå i trappa om natta våkner jeg. Mens den andre katta kan nesten rive ned huset huset uten at jeg våkner, for den pleier å herje rundt og jeg er vant til lydene.

Anonymous poster hash: f5e42...194

Skrevet

Jeg bruker Tolvon. Det er et mildt antidepressiva som gjør det lettere å sovne samt at man sover bedre gjennom natten. Jeg våkner lett om lille trenger meg, men sovner med en gang igjen etterpå.

Anonymous poster hash: d9880...3b6
Skrevet

Jeg brukte sovepiller endel da jeg var innlagtpå sykehus, og jeg kunne våkne lett selvom altså...

Det hjalp kun til med innsoving.

Anonymous poster hash: df752...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...