Gå til innhold

mann reise bort 2.5 uke før termin. hva ville dere synes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er bedt bort en helg 2.5 uke før termin. Reisemålet er 2-3 timer hjemmefra og turen innebærer trolig alkohol. Jeg synes ikke det er så allright å bli alene hjemme så tett på termin (2.gangs) Hva ville dere synes?

Anonymous poster hash: eb9f0...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen er bedt bort en helg 2.5 uke før termin. Reisemålet er 2-3 timer hjemmefra og turen innebærer trolig alkohol. Jeg synes ikke det er så allright å bli alene hjemme så tett på termin (2.gangs) Hva ville dere synes?

Anonymous poster hash: eb9f0...afa

Greit hvis gode veier og han holder seg kjørbar. Hvis ikke- ikke greit. Hva syntes han selv da?

Skrevet

Mannen her ville vært så redd for å gå glipp av fødsel at han aldri ville vurdert det, så det slipper jeg å ta stilling til.

Anonymous poster hash: b6303...474

Skrevet

Nei, kan ikke skjønne at mannen din vurderer det engang... Vil han ikke være der for deg dersom det blir fødsel?

Man kan rett og slett ikke gamble på sånt rett før fødsel. Og dersom dere har et småbarn til, så er det jo skikkelig greit om han blir hjemme og hjelper til når du er høygravid.

Anonymous poster hash: c4aaf...7a9

Skrevet

Nei, det var en oppsiktsvekkende dårlig ide. Hvem skal passe på eldste barnet hvis du må haste avgårde? Hadde det enda vært veldig viktig pga jobb eller noe (og eldste sov hos besteforeldre), hadde jeg tenkt at vi kunne la det stå til. Men helgetur? Nope

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit. Tre uker før termin kan man føde når som helst og da har mannen med å holde seg innenfor bygrensene.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hadde det vært snakk om jobb så ja, men ikke flatfylltur, sorry. Det må han venne seg til å bli ferdig med før han får unger. Be ham vokse opp og bli hjemme.

Skrevet

Å reise bort pga jobb er selvsagt helt greit, men å reise på heisatur så tett opptil termin hadde aldri falt mannen min inn.

Skrevet

Hva tenker han om dette? Synes det er litt rart om han tror at det er helt i orden, han vet at baby kan komme før termin ikke sant?

Skrevet

Min reiser på hyttetur til et annet land 3 uker før termin. Synes det er hel greit, for det er siste sjangsen han har til en slik tur på leeenge. Skulle fødselen settes i gang mens han er borte, så er backup planen klar. Da blir min mor med, mens min far passer de eldste og mannen setter seg på første fly hjem.

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var greit. Men forsåvidt ikke mannen heller ettersom han ikke vil gå glipp av fødselen. Jeg har ikke noen backup jeg vil ha med meg og har heller ikke veldig lyst å føde alene.

Mannen holder seg kjørbar.

Anonymous poster hash: c4723...d95

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nei.. Hadde vært noe annet om det var jobb, men er det bare en helg med alkohol, så hadde han fått holde seg hjemme, samboeren er heldigvis ikke av de som reiser stort bort utenom jobb, og han gikk med hjertet i halsen siste runden med jobb (borte en uke av gangen)..

Har du snakket med han om det? Hva sier han om det? Jenta her var ute 2 timer og 13 minutter etter første tegn på fødsel, med andre ord, en reise på 2-3 timer strekker ikke helt til da gitt ;)

Skrevet

Ikke greit. Jeg har opplevd å føde alt fra uke 36 til etter termin, og han hadde ikke kommet halvveis hjem engang før ungen hadde vært ute om han hadde hatt en reisevei på 2-3 timer. Om han i tillegg skulle drikke hadde han risikert at ungen hadde vært alt fra et halvt døgn til et døgn gammel før han hadde fått hilst på...

Her hadde jeg spurt hva som var viktigst, guttetur med drikking og kanskje gå glipp av fødselen til sitt eget barn, eller å faktisk ta ansvar og stille opp for mor og barn ved å være til stede da man aldri vet når ting skjer og hvordan. Guttetur før en fødsel er helt greit, men ikke med en reisevei på 2-3 timer bare 2,5 uke før termin.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt at det var greit. Fødte 3 uker før termin 1. gang og 2 uker før termin 2. gang.

Men det kommer jo litt an på om du fødte til termin forrige gang og om du kjenner noe ekstra den dagen han skal reise.

Anonymous poster hash: 5ddcd...633

Skrevet

Hadde vært greit for meg! 2-3 timer er ikke så langt unna, og min mann hadde visst at han måtte være måteholden med alkohol og klar til å dra hjem på kort varsel

Skrevet

Med mindre du har for vane å føde på 2 timer, så er det greit. Han rekker fint hjem og be han heller begrense inntaket av % i stedet.

Skrevet

Skjønner deg godt!!!! Babyen kan komme før. Hva er viktigst for han liksom? Synes du det er ubehagelig og dette ikke er noe han MÅ være med på, synes jeg han skal respektere deg.

Anonymous poster hash: 81faa...f2d

Skrevet

Hadde vore greit for min del, så lenge han drakk alkoholfritt og kom heim om noko skulle skje.

Skrevet

Min reiser på hyttetur til et annet land 3 uker før termin. Synes det er hel greit, for det er siste sjangsen han har til en slik tur på leeenge. Skulle fødselen settes i gang mens han er borte, så er backup planen klar. Da blir min mor med, mens min far passer de eldste og mannen setter seg på første fly hjem.

Samma her, sendte min til syden med kompisgjengen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...