valkyrien Skrevet 22. januar 2014 #26 Skrevet 22. januar 2014 Elsker er for meg et ord som forutsetter begjær, så jeg elsker ikke sønnen min. Jeg er glad i han, sier det ofte, og ville glatt ofret livet for ham, men å bruke ordet elsker er feil for meg. Elske forutsetter begjær?? Den var ny.. Jeg får helt vondt i meg når jeg leser at du ikke elsker sønnen din. Jeg skjønner at syner glad i han men blir helt feil for meg at du ikke elsker han. Anonymous poster hash: 4b008...bee Og for meg blir det helt feil å bruke elsker om barn. Folk er forskjellige, og legger forskjellig mening i uttrykk.
Englenemine Skrevet 22. januar 2014 #27 Skrevet 22. januar 2014 Elsker barna mine over alt , og sier det også til dem. Høyere enn himmelen og eldste sier han elsker meg helt til verdensrommet .., og det er jammen meg langt hehe
lUmlUm med tulla si Skrevet 22. januar 2014 #28 Skrevet 22. januar 2014 Jeg sier deilig til alt mulig rart. "Det var en deilig genser" (om en genser som var god å gå med = deilig å gå med), "det lukter deilig" "det ser deilig ut" "så deilig dyne" (myk og varm dyne, f.eks)... Ellers, ordet elsker. Jeg sier jeg elsker deg til mannen. Jeg kan finne på å si det til barnet også, men da blir det liksom ikke sagt fra stemmen min, men fra hjertet mitt... Jeg kan ikke forklare det. Hun er bare 10 måneder, og når hun f.eks skal sove, kan jeg finne på å klemme henne tett, tett inntil meg, legge ansiktet helt inntil kroppen/hodet hennes, og bare kjenne kjærligheten min omringe henne, fra dypet av hjertet og sjelen min. Da kan jeg hviske "Å, som jeg elsker deg, jenta mi." Eller kanskje jeg hvisker "Jeg skulle ønske jeg klarte å fortelle deg hvor mye og høyt jeg elsker deg, lille barnet mitt, men det er uendelig. Forbi stjernene, ut i evigheten". Til vanlig sier jeg hele tiden at jeg er glad i henne, kjempeglad i henne, superduper glad i henne. Ja, det er veldig uvanlig for meg som er trønder.. (og det er sikkert en dialekt ting) når jeg jobbet i bhg i Oslo og jeg hørte barna si ordet deilig om en genser eller is, eller hva det nå enn var.. Følte meg skikkelig uggen og pervers når jeg sa " ja, den var bra deilig ja" til barna i bhg, haha huff.. Anonymous poster hash: 813e0...eee Jeg kommer fra sørlandet, så er nok en dialekt-ting da. Jeg har aldri tenkt over at enkelte reagerer på det.
Gjest lillehi Skrevet 22. januar 2014 #29 Skrevet 22. januar 2014 Jeg bruker også uttrykket "elsker deg høyere enn himmelen" til datteren min 💕 hun er 13 og har ingen problemer med at jeg sier det til henne😃 hun sier det til og med til meg og flere ganger for dagen😘
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå