Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Skremmende.Syns de fleste jeg hører om dør av kreft.Er så mange .Kjenner dere noen som har overlevd? Anonymous poster hash: a64ad...bab
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Ja jeg kjenner noen som har overlevd. Og kjente noen som ikke overlevde desverre. Anonymous poster hash: 2a5ae...2d4
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Kjenner mange som har overlevd og noen som ikke har gjort det. Når det er sagt, så må vi huske på at veldig mange som får kreft er gamle når de får diagnosen og ofte til og med dør med kreft og ikke nødvendigvis av kreft. Uansett er det jo selvfølgelig en forferdelig sykdom. Anonymous poster hash: b1d2f...f94
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har ikke tatt opptelling før, men det er faktisk 5 av 6 som har dødd av kreft rundt meg. Han med to runder agressiv føflekkreft har overlevd. Anonymous poster hash: c5a29...7a6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 men så sies det at over 80% overlever kreften. og det er oftest de som er godt voksen som får det. De er i flertall. Anonymous poster hash: d06b2...29c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Skremmende.Syns de fleste jeg hører om dør av kreft.Er så mange .Kjenner dere noen som har overlevd? Anonymous poster hash: a64ad...bab Jeg har overlevd! Godt nok er det kun 3 1/2år siden diagnosen, men har håp/planer om å leve mange år enda. Kreft er den største dødsårsak ( om man tar alle typer under ett), men heldigvis er overlevelsesprosenten på de fleste krefttyper høy. Selv hadde jeg mest sansynlig død om jeg hadde fått påvist den type kreft jeg hadde for bare 7-8 år siden. I dag er overlevelsesprosenten opp mot 75/80% mot 15/20% for bare 7-8 år siden. Kjenner mange som har overlevd og en del som har død og en noe som "venter på å dø". Anonymous poster hash: 78587...72f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 men så sies det at over 80% overlever kreften. og det er oftest de som er godt voksen som får det. De er i flertall. Anonymous poster hash: d06b2...29c Overlevelsesraten avhenger av type kreft og avorlighetsgraden så 80% er ikke et all over gjennomsnitt. Noen har nesten 100% overlevelsesrate, men selv innenfor samme krefttype fx brystkreft kan overlevelsen variere fra 100% til 22% Anonymous poster hash: 78587...72f
Gemini77 Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 At 1 av 3 får kreft har vært kjent i mange år. Kreft er i utgangspunktet en alderdomssykdom da det er reparasjonsssystemet i DNA'et vårt som fungerer dårlige og dårligere. Når vi er yngre så fikser som regel kroppen når det går feil under celledelingen. Mange yngre får også kreft som vi vet og det er en tøff diagnose. Men på generelt grunnlag så er ikke diagnosen det samme som en dødsdom slik det var tidligere. Majoriteten av mennesker med kreft overlever (etter 5 år). Men pga media skriver om kjendiser som har kreft og som regel skriver de ikke om de før de har kommet til et stadie hvor de er veldig dårlige og det kan virke som de fleste dør. Det er iallefall uten tvil en diagnose som skaper mye følelser og som man vet at dette blir en hard kamp!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Skremmende.Syns de fleste jeg hører om dør av kreft.Er så mange .Kjenner dere noen som har overlevd?Anonymous poster hash: a64ad...bab Jeg har overlevd! Godt nok er det kun 3 1/2år siden diagnosen, men har håp/planer om å leve mange år enda.Kreft er den største dødsårsak ( om man tar alle typer under ett), men heldigvis er overlevelsesprosenten på de fleste krefttyper høy. Selv hadde jeg mest sansynlig død om jeg hadde fått påvist den type kreft jeg hadde for bare 7-8 år siden. I dag er overlevelsesprosenten opp mot 75/80% mot 15/20% for bare 7-8 år siden. Kjenner mange som har overlevd og en del som har død og en noe som "venter på å dø". Anonymous poster hash: 78587...72f Jeg har også overlevd! Men "bare" to år så langt, da. Yey, us!!! Jeg kjenner faktisk ikke så mange som hàr dødd av kreft, men menge som har overlevd, og mange som lever med det. En flott jente på 25 år jeg kjenner har dessverre fått dårlige nyheter siste året, hun var bare 23 år da hun ble syk, det er usikkert om hun vil overleve. Det samme en flott jente like under 30, alenemor for et barn på 8 år. Jeg kjenner dem ikke godt, men nok til at jeg gråter for dem innimellom. Og litt for at det kunne liksågodt vært meg... Men selv om hver skjebne er forferdelig, må vi huske at det går fremover med kreftforskningen hele tiden. Og selv om en diagnose har en viss overlevelsesrate, er det individuelle forskjeller. Vi må aldri miste håpet! Anonymous poster hash: 43489...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå