Gå til innhold

Unge mødre - ingen ammer og alle har små barn forovervent i bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor!? Jeg blir sprø av folk som ikke vil det beste for barna sine!

Anonymous poster hash: 8be9a...828

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er unge mødre?

Selv er jeg 23 år og har 3 barn. Eldste er 4 år og sitter fremdeles bakovervendt, og jeg ammet henne til hun var 15 mnd. 
Tvillingene på 1,5 sitter også bakovervendt (selvfølgelig?), og de har jeg nylig sluttet å amme. Kjempet virkelig hardt for å amme begge, og jeg klarte å fullamme til de var 5 og 6 mnd gamle!

Snakk om å gre alle under samme kam!

Anonymous poster hash: 837b5...1eb
Skrevet

Jeg er gammel mor og ammer ikke. Riktignok sitter barnet mitt bakovervendt!

Anonymous poster hash: 0a91c...092

Skrevet

Hva er unge mødre?

Selv er jeg 23 år og har 3 barn. Eldste er 4 år og sitter fremdeles bakovervendt, og jeg ammet henne til hun var 15 mnd.

Tvillingene på 1,5 sitter også bakovervendt (selvfølgelig?), og de har jeg nylig sluttet å amme. Kjempet virkelig hardt for å amme begge, og jeg klarte å fullamme til de var 5 og 6 mnd gamle!

Er du på tv kanskje? 👼

Anonymous poster hash: 85d32...fa9

Gjest Julia1984
Skrevet

Enig det med bilsete!

Men få opp de tunge øyelokkene dine å se på verden. Det er maaange land hvor barn ikke ammes, men jammen vokser de ikke opp og blir flotte, sunne og friske barn!

Ja, jeg ammet alle 3 barna mine - men jeg dømmer ikke andre mødre som velger mme.

Skrevet

Grunnen til at de ikke ammer er av ren egoisme, de vil ha friheten til å gjøre som de vil

Anonymous poster hash: 3a2b4...348

Skrevet

Grunnen til at de ikke ammer er av ren egoisme, de vil ha friheten til å gjøre som de vil

På seg selv kjenner man andre

Anonymous poster hash: 6f256...1e1

Skrevet

Så tåpent :) ung mor her, og kjenner det ikke igjen.

Skrevet

Sitter med omtrent samme oppfatning. Hvertfall ang bilsikring.

Og det jeg ser i f eks bhg:

Barn av unge foreldre sitter forovervendt i eldre og dårlige seter, og gjerne i en eldre bil.

MEN ser også for mange barn av "eldre" foreldre, med bedre økonomi og store, dyre biler(type BMW/Volvo/Audi osv Suv) sitte forovervendt, og gjerne i seter som ikke akkurat står i stil med bilen.

Så det er nok både og....

Anonymous poster hash: 1c898...266
Skrevet

Hva så om de ikke ønsker å amme, det er det valget de har tatt.

Mme er en fin erstatning .

Skrevet

Snakk om å generalisere.. De fleste som ikke ammer gjør det ikke for en grunn. For eksempel fordi de har vært  utsatt fro overgrep eller fordi de ikke har nok melk. 

Anonymous poster hash: f9337...015
Skrevet

Hva er ung mor da? I Oslo er vel 27 år ung mor slik jeg er..

Og jeg har barnet i bakovervendt barnesete, og jeg ammer. WOW!!

Skrevet

Kusina til en kollega ammer ikke, 22 år. Hun ammer ikke da hun kan gjenoppta kreftbehandlingen etter svangerskapet. Er det grei nok årsak for deg?

Skrevet

Dere som skriver at man ikke ammer av ren egoisme. Har dere prøvd å gi barnet flaske eller, og alt tileggstresset det medfører..

Det er absolutt ingen lett løsning kontra å kaste frem puppen..

Gjest Julia1984
Skrevet

Er ikke det viktigste at babyen faktisk FÅR melk, mm eller mme? Du vet at i flere land er ikke det en selvfølge!

Viktigste er at babyen får mat, kjærlighet, trygghet, omsorg etc.

Tenk på babyer i sult - og land det er krig. Mennesker på flukt etc etc

Her i Norge diskuterer man hvor "egoistiske" mødre er pga mme vs mm

Betyr det virkelig så mye for deg HI??

Skrevet

På seg selv kjenner man andre

Anonymous poster hash: 6f256...1e1

Jeg var en relativt ung mor og jeg fullammet til barnet var 6 mnd og delammet til nesten 2 år 😊 og barnet satt lenge bakovervendt 😊

Skrevet

Kusina til en kollega ammer ikke, 22 år. Hun ammer ikke da hun kan gjenoppta kreftbehandlingen etter svangerskapet. Er det grei nok årsak for deg?

Herrefred. Det er forskjell på de som faktisk ikke kan amme som kommer av f.eks sykdom og medisiner og de som ikke vil.

Skrevet

Er vel ikke helt anbefalt/normalt å gjennomføre ett svangerskap midt under kreftbehandling eller.

Anonymous poster hash: 81d98...8d8

Skrevet

Jeg ville GJERNE ammet, isteden for å vaske vaske vaske flasker, sterilisere, dosere, planlegge hva man må ha med seg, være avhengig av å være steder med oppvarmingsmuligheter osv osv. Lettvint med mme??!?? TROR IKKE DET NEI!!!

Anonymous poster hash: e49cf...a21
Skrevet

Hva er unge mødre?

Er du på tv kanskje?

Anonymous poster hash: 85d32...fa9

Nei det er jeg ikke :)

Ikke blogger jeg, ikke kler jeg meg som en hore, ikke kler jeg barna opp i merkeklær eller later som jeg har ett liv i sus og dus. Jeg er vel en mamma som alle andre og vil kun barna det beste.

Har til og med fått meg en utdannelse og jobber 100%!

Skrevet

Sitter med omtrent samme oppfatning. Hvertfall ang bilsikring.

Og det jeg ser i f eks bhg:

Barn av unge foreldre sitter forovervendt i eldre og dårlige seter, og gjerne i en eldre bil.

MEN ser også for mange barn av "eldre" foreldre, med bedre økonomi og store, dyre biler(type BMW/Volvo/Audi osv Suv) sitte forovervendt, og gjerne i seter som ikke akkurat står i stil med bilen.

Så det er nok både og....

Anonymous poster hash: 1c898...266

Går du rundt å studerer hvilke bilseter folk har i bilene, vet hvilke type det er og hvilke årsmodell? Tror ikke jeg vet hvilke bilsete noen har i min bbarnhae har for jeg er nemlig ikke så nysgjerrig av meg.
Skrevet

Grunnen til at de ikke ammer er av ren egoisme, de vil ha friheten til å gjøre som de vil Anonymous poster hash: 3a2b4...348

Ahahaha, ler igjen. *hikstelersåjeggriner* Fy faen du må være utrolig dum!!

Skrevet

Enig med sint naken biltyv. Du kan ikke ha forstått noe som helst HI. Prøv en uke med MME HI. Også kommer du tilbake her og forteller oss hvor "enkelt" det er...

Skrevet

Jeg ble mor som 19 åring og har Ammet til hn ble 12 mnd. Ga ikke middag fra glass engang. Lagde alt selv.

Anonymous poster hash: abe91...77d

Skrevet

Da jeg ble mamma som 19-åring var det kun jeg i aldersgruppen 17-22 i barselgruppa som ammet. De "eldre" mødrene ammet barna sine. Hun på 17 inrømmet glatt at hun ikke ville amme fordi hun ville beholde friheten sin. Jeg tror det er noe i det at unge jenter velger å ikke amme. Jeg dømmer ingen, de får gjøre som de vil. Men hvorfor får du barn hvis du skal fly på fylla hver helg?

Anonymous poster hash: dee15...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...