Gå til innhold

Skjønner meg ikke på min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så trist og deprimert av henne, ellers har jeg selv bygd meg en mur.

Saken er vel kort sagt at vi hele livet har vært å tottene på hverandre. Da jeg flyttet for meg selv til en annen by 6 timer unna kom hun aldri på besøk- da i følge henne selv hun ikke hadde noe her å gjøre?!
Broren min bor i en by 6 timer unna den andre veien, og hun er på besøk hos han mange ganger i året, og det har hun vært hele veien. 

Da jeg ble gravid første gang ble hun for første gang interessert i å komme på besøk og oppriktig engasjere seg i livet mitt. Trodde virkelig at alt ble bedre, og at vi klarte å bygge opp et godt forhold igjen. Babyen kom og hun var helt forelsket og kom ofte på besøk i baby- og småbarnstiden. Men da hun begynte å bli 3-4 år sluttet hun å komme på besøk, da var det ikke like "stas" lengre. 
Nå er jeg gravid på nytt, og nå er jeg plutselig kjempegod å ha igjen og det er sååå morsomt å komme på besøk. Hun gleder seg enormt til å bli bestemor på ny, og engasjerer seg i alt!

Men saken er den at hun ELSKER gravide og små barn. Når dem blir større trekker hun seg mer og mer unna :(
Blir så trist, for blir det slik som sist kommer hun til å storme ned huset den første perioden, men når babyen blir større slutter hun å komme. Da er heller ikke jeg stort å samle på, og hun har ikke så mye her å gjøre igjen.

Hun trekker rett og slett dit det er babyer, og jeg blir så lei meg. Nå har jeg virkelig skjønt det, og jeg har virkelig ikke lyst til å ha henne i livet mitt så alt for mye. Hvorfor skal hun ta en så stor del av livet fordi hun vil ha babykos, men trekke seg delvis eller helt unna nå barna vokser til? 
Det er jo kjempetrist for barna om de skal "miste" bestemoren sin, bare fordi hun bryr seg om den første tiden. Hun er ikke så interessert i det eldste barnet mitt, og  hun virker ikke som en stolt bestemor slik hun var da mini var lita- om dere forstår?

Hvordan ville dere forholdt dere?
Vet ikke hvordan jeg kan ta dette opp med henne, men jeg blir sliten og ekstra deppa nå som jeg er på tjukka.

Anonymous poster hash: 321d4...dd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor er på samme måten med mine barn. Ser barna lite nå når de er litt større. Mens de var babyèr var det nesten så ho bodde der. Nå ser vi hun knapt. Barna sover hos henne 2 ganger i året med mas fra meg i 6 mnd først.

Jeg har tatt opp dette med min mor flere ganger, ender ikke på noen annen måte enn at det går tilbake til slik det alltid har hvert.

La det gå livets gang.

Anonymous poster hash: b7faf...55e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...