Gå til innhold

Selge barneklær på finn/Facebook, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva funker best synes dere? Store klespakker til f.eks. 500kr, mindre til 100-200kr, eller bare legg ut alt og selge enkeltvis? Tenkte da fra 30 kr for en body, pysj o.l til litt mer for de litt dyrere tingene. Hva selger enklest synes dere?

Skrevet

Jeg hadde aldri selv kjøpt klespakke på nett, da kan man få så mye rart at det ville jeg ikke risikert.

Er så mye svindel på slikt ute å går at jeg ville vært sikker på det jeg skulle kjøpe så godt ut og at jeg fikk velge det jeg vil ha selv.

Skriv godt om plaggene, hvilket merke, bruk, og om det er flekker på det. Ta gode bilder og ikke overpris plaggene.

De fleste kjøper ikke klær usett på nett om de er over halvpris av nypris, og da er det mest snakk om merkeklær. Er det vanlige klær fra hm, cubus, lindex og kappahl, er det klær du kan få til 30 kr på salg i butikk, bare slik at du vet det.

men alt er jo opp til selger, er dette noe du vil bli kvitt ville jeg ha kjørt på og lagt det ut til rimelige priser.

Er det merkeklær du vil "tjene inn" på, så må du være nøye på "markedsføringen" din.

Jeg leiter på finn.no relativt ofte og har kjøpt mye klær der ifra, men om jeg kommer over en side hvor klærne er overpriset, synlige flekker, utvasket, godt brukte sko osv. så er det bare å gå videre til neste.

Du må være oppriktig og ærlig.

Det dummeste jeg og ser er folk som hamstrer når nettbutikker har salg på barneklær og så legger klærne ut på finn.no til nesten nypris etterpå. Folk er jo ikke dumme heller..

Nå er dette snakk om feks, pomp delux, my cinnamongirl, memini, miniature osv. om man er som meg og mine venninner som er på utkikk etter slike klær så vet man godt når det er slag på slike varer på nettbutikker.

Lykke til med salget ditt..

Anonymous poster hash: 0f3a5...993
Skrevet

Takk for godt svar! :-)

Mulig jeg bare legger billigplaggene ut med "gi bud" da. Er ikke opptatt av å få mest mulig for det. Vil bare bli kvitt litt av det som er for lite. Det tar så enormt mye plass og oppbevare. :-)

Skrevet

Jeg gir for små klær til fretex o.l.

I stedet for å tjene noen få kroner, kan du jo gi klærene til krisesenter, asylmottak osv. Bare et forslag :)

Jeg kjøpte en klespakke på finn, for et par år siden. Det endte med at jeg ga det aller meste til Fretex ;) Man får jo kjøpt så mye billig, fint og nytt.

Skrevet

Jeg har gitt bort alt på finn.Man tjener ikke noe på å selge klær der og det er vanskelig.Hyggelig at noen andre får glede av tøyet.Jeg har bare gitt bort klær som ser bra og noe nesten ubrukt.Ikke med flekker og ekstremt slitt.

Skrevet

Kjøper ikke brukte barneklær på nett uansett. Kanskje parkeres etc. Men pysj og ting som er rett på huden kjøper jeg ikke.

Anonymous poster hash: 45b82...134

Skrevet

Kjøper ikke brukte barneklær på nett uansett. Kanskje parkeres etc. Men pysj og ting som er rett på huden kjøper jeg ikke.

Gud. Parkdress. Autocorrect asså.

Skrevet

Billigere plagg som bodyer, pysjer, bukser, gensere etc ville jeg heller gitt til Fretex eller til andre med mindre barn enn deg. Blir ikke mye penger likevel.

Dyrere ting som parkdresser og utstyr kan du legge ut på finn. Hvem gidder å kjøpe en og en body på finn?

Anonymous poster hash: 10ffe...277

Skrevet

Jeg har kjøpt klær på internett/fb, og da foretrekker jeg store pakker med mye klær i. Enten veldig rimelig, eller så bør det være god beskrivelse av hvilke klær som er med for å vite at man får kvalitet (og/eller kvantitet) for pengene.

Anonymous poster hash: d8b19...da8
Skrevet

Bodyer får du som oftes til 3-4 stk for 100kr på nameit etc, så at du skal selge dem brukte for 30 kr er drøyt! Samme med pysj, så nettopp 4 for 100kr.

Anonymous poster hash: 05f13...a26

Skrevet

Jeg liker store klespakker, men jeg vil vite om alt som er i den. Klærne må være hele, uten flekker. Er det noe som er slitt/utvasket, vil jeg vite om det, og jeg vil ha muligheten til å velge de klærne bort, eller få avslag på pris. 

Anonymous poster hash: 9b7f6...6e9
Skrevet

Takk for svar alle. Enig i at 30 kr for brukte 3 for 100 Bodier er mye, så må nok revurdere det litt. Er kanskje greit og prøve og selge et par store pakker med det som er finest, så kan resten gå til noen som trenger det ja.

Har dessverre ingen venner eller kjente som venter i nærmeste fremtid, så da blir det bare stående og ta plass vi ikke har. :-)

Skrevet

Du får solgt om de selger det veldig billig. Sånn rundt 5- 10 kr plagget, da har i vertfall jeg fått solgt :) syns også at kjøp å salgs sidene på fb er mer praktisk enn finn for da slipper jeg og sende pluss at kjøper kan se klærne før de evt kjøper noe :)

Uteklær som reimadresser ol tar jeg mer for. Ser at mange tror de skal tjene seg rike på å selge brukte barneklær, som feks i går så jeg ei på fb som skulle ha mer for en joggedress enn det jeg betalte for den på salg 2 dager tidligere.

Så husk at det er mye klær på salg året rundt. Og skal du selge sesong klær så selg det rett før sesongen starter, ikke etter at sesongen er over for da gidder ikke folk å kjøpe siden sesongen er over og i tillegg er det da tilbud på sesongklær nye i butikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...