Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Ville dere ha kjøpt dyrere, nye ting om det var garantert videresalg etter endt brukstid? Anonymous poster hash: c9a11...571
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Har kjøpt en ekstra vugge, vinterklær og noe stor leketing til hagen. Ser ikke problemet med å kjøpe brukt så lenge det er pent. Anonymous poster hash: 30061...c1b
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Ja, har kjøpt sovevogn til barnehagen brukt også Anonymous poster hash: 30061...c1b
DaTuMa Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Kjøper masse brukt. Ser ikke poenget med å betale fullpris for noe som er like fint bruke og halv pris Men er ikke like flink til å selge igjen, det meste gies bort fordi jeg ikke gidder bryet med å legge ut annonse
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Kun kjøpt nytt. Første barnet, har planer om et barn til, kjøper heller nytt nå, enn brukt, og så kanskje måtte kjøpe nytt til nestemann, pga slitasje 👼 Anonymous poster hash: 90bbe...f3f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Ja vi kjøper brukt, og nytt. En god miks! Til nummer én kjøpte vi brukt sprinkelseng, voksipose, stellebord og masse klær/og spesielt ullklær :-D Brukte familievugga i stua, men den har gått videre. Vi fikk vogn, og fikk/kjøpte litt klær, gulpekluter og bæresæle. Synes det er gull verdt å kjøpe brukt/arve. Kommer nok til å selge/gi bort det vi har når vi er ferdige med barn. Så vi gjør en mellomting. Nå har vi fått to av samme kjønn, og da kjøper jeg nytt i uteklær/ullklær slik at den minste kan arve av den største. Men vanlige inneklær kjøper jeg gjerne brukt. Anonymous poster hash: 3b9ca...d06
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Har brukt seng ( fått låne fra svoger og svigerinne) brukt vogn kjøpt av ei venninne brukt vogge (lånt fra ei på jobb) brukte klær fra venninner. Brukte stoler etter meg og bror. Brukt bilstol etter datteren til min bror, låner og så lekegym, vippestol og gåstol fra de (de fikk baby i 2012). Ser ikke noe problem med å ha brukt så lenge det ser bra ut og kan brukes:-) Anonymous poster hash: d05cf...79e
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Til første arvet vi alt av klær av min og mannens familie. Arvet også brystpumpe, sengetøy, sprinkelseng, leker. Kjøpte brukt vugge og dunpose til vogna. Følte da at vi ville ha noe nytt også så vi kjøpte litt klær og ny Emmaljungavogn. Kjøpte ny bilstol med base da man aldri kan vite hvordan de brukte er behandlet. Ny madrass til sengen også. Og nå i ettertid(20 mnd) har vi kjøpt kvalitets yttertøy og sko og ny bilstol. Solgte også vognen og kjøpt en brukt i mellom som jeg igjen har solgt. Også vært en ny sentertrille etterpå. Nestemann som kommer om to uker får ny likens vogn fordi jeg angret på at jeg solgte, men i annen farge. Han arver igjen alt fra storebror, men får nye ullklær fordi han er født på annen årstid:) Så har vi kjøpt brukt hengevugge så ikke storebror skal komme borti... Syns det er helt greit å arve det vi har arvet og kjøpt brukt. Men syns derimot det er ekkelt om noen arver/kjøper brukt potte og tøybleier for eksempel... Anonymous poster hash: 79e37...72a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Kjøpte en barnevogn til å ha hos svigers brukt, ellers alt nytt. Er ikke så opptatt av nytt/brukt egentlig, men dette var vårt første barn og vi har god råd; jeg kjøper ikke brukt til meg selv og tenkte i grunn ikke på å kjøpe brukt til barnet. Jeg har for det mest tenkt at vi kunne kjøpe nytt, og så får en som ikke har så god råd mulighet til å kjøpe rimelig/arve fra oss. Kunne dog vurdert det hvis vi fikk et barn til. Hvis ikke vi setter i gang med nr 2 snart, blir det masse pent brukt til salgs fra oss etterhvert... Anonymous poster hash: 30d1d...e6e
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Vi kjøper i hovedsak nytt, men det er fordi vi arver så mye at det er lite å fylle på. Vi vurderer i forhold til om vi regner med å bli godt brukt eller om det er noe som blir lite brukt. Vi kjøper også nytt i vissheten om at det er andre barn som får arve dette hvor foreldrene ikke har så god økonomi (langrennsutstyr f.eks.) Anonymous poster hash: 62e72...393
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Vi har kjøpt begge deler og har gitt bort kjempe masse og solgt noen får ting etter våre. Ja til gjenbruk
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Jeg prøver å selge en reima dress nå....ser såvidt den er brukt, 200 kr. men ikke napp. Anonymous poster hash: 33db0...bd9
Elskerhøsten2014 Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Reima dressene som har vert her ble solgt for 350 hver og alle 4 er borte,tror det spørs hvor du selger det. Kjøpte mest brukt i utstyr og mest nytt i klær Endret 21. januar 2014 av olli bolli totti
magica fra tryll Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Er veldig begeistret for gjenbruk og miljø, så kjøper det meste brukt:)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Jeg kjøpte alt nytt til første barnet, da var det viktig for meg at jeg ikke fikk bomkjøp osv. Men ettersom barnet vokste så kjøpte jeg mye brukte klær, møbler til barnerom og sovevogn til bhg. Nå venter jeg nr 2 og har kjøpt mye brukt som seng, ammestol, kommoder osv. Blir nok en del mer bruktkjøp etterhvert. Men jeg kjøper ikke noe brukt som jeg ikke får komme å se på først og alt skal og komme fra et hjem som ikke røykes i eller har dyr. Anonymous poster hash: 3aa35...f23
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Er glad i gjenbruk. Så har kjøpt mye brukt av min søster, og kjøpt noe klær og utstyr via Facebook torget, og fått mye klær fra venner. Har kun kjøpt småtteri nytt. Holder nå på å pakke ned det som er for smått, som skal gies bort. Anonymous poster hash: 60f92...670
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Kjøper mye brukt selv, men det er fordi jeg ikke har råd til de merkene jeg ønsker meg om jeg skulle kjøpt nytt. Er markedet mettet for brukte ting? Er dere flinke til å legge ut for salg? *spørre, grave, hehe* syns det er interessant dette, barneutstyr er jo en større business nå enn før, klær også. Opplever dere at det er en sammenheng mellom pris og kvalitet? Det har jeg sett med noen merker... Anonymous poster hash: c9a11...571
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Har kjøpt litt brukt, men ikke så mye. Vi har arvet mye så har ikke trengt å kjøpe mye nytt. Det gjelder klær også. Nå går ungene på skolen og vokser ikke fra klærne så raskt lengre. Kjøper en del nytt nå, men ungene liker brukt vel så godt. Det eneste vi stort sett har kjøpt nytt til begge hele tiden er ullundertøy og tights. Det er forbruksvarer som stort sett blir utslitt etter et barn. Jeg ville ikke kjøpt mer eller dyrere nytt selv om det var enklere å selge brukt, men jeg ville kansje solgt videre mer av det jeg har i stedenfor å bare levere det inn. Anonymous poster hash: 5bb8d...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå