Gå til innhold

kjenner lite liv i magen pga morkake??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min morkake ligger på fremre vegg. kunne ta tid sa jordmor. men nå er jeg i uke 20..og merker nesten ingenting enda. har doppler, så jeg vet babyen har det fint. men er det andre som har det sånn. er dette normalt?? kjente det veeldig tidlig sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også morkaka liggende forann og kjenner lite liv. I uke 15-17 kjente jeg faktisk mer liv (kiling liksom) enn det jeg gjør nå. Er 19 uker nå og de to siste ukene har jeg kjent minimalt med liv, men vært på kontroller og alt står bra til. Klarer heldigvis å roe meg med det ;)

Skrevet

Jeg er 19+6 i dag med morkake forann og det er først de siste to dagene at jeg har kjent noe som jeg er overbevist om at er liv. Jeg har også doppler og har vært på oul så vet at alt er i orden :)

Skrevet

Jeg har også morkaka foran, og i uke 19 kjente jeg noe jeg var helt sikker på at var det for første gang. Kusina mi måtte vente til uke 22 før hun kjente noe pga morkaka som lå foran, så tror det også er like vanlig

Skrevet

Er 20+6, med morkake fremme. Kjenner lite liv, mest når jeg skal sove, og når jeg ligger på magen. Men er ikke mye.. Gleder meg til kjenne liv oftere og sterkere. Har angelsounden som gjør jeg vet alt er ok da, og oul var topp 8 Jan.

Skrevet

Morkaka foran her og, uke 20. Kjenner tydelige spark helt nederst på venstre side, men det er jo bare de få gangene han faktisk ligger sånn at han kan sparke der.

90% av dagen kjenner jeg ingenting, bare litt "tumling" i magen innimellom når jeg bøyer meg f.eks. Kjennes egentlig mest ut som jeg er litt dårlig i magen  :fnise:

Skrevet

Godt å lese at det ikke bare er meg det tar tid hos. Jeg har ikke doppler, og har ikke vært på oul enda (var på privat ultralyd i uke 12), og begynner å bli utålmodig etter å kjenne noe :) jeg er "bare" 17+1, så det kan jo fint ta litt tid før jeg kjenner noe, Men det hadde vært fint med en bekreftelse på at alt fortsatt er bra :)

Skrevet

strax uke 22 hr.. og de få gangene jeg kjenner noe er det som jeg husker bevegelser fra sist senere ut i svangerskapet.mer skliende følelser... kjile følelsen litt tidlig er på en måte som hoppet over. håper jeg kjenner noe skikkelig snart....

Skrevet

Jeg har også morkaka foran nå med tredjemann. Kjipt, når jeg husker hvordan det var de andre gangene -vet hvordan det kunne ha vært, hehe. Straks 19 uker, og kjenner kun noe -som jeg vet er baby tror jeg pga tidligere svangerskap- når jeg ligger i fosterstilling på venstre side og baby er i humør. Sjelden :P

Skrevet

Hos meg ligger også morkaken forran, men har kjent liv siden uke 15-16. Trodde kansje også jeg kom til å merke det mindre siden morkaken lå forran men synest ikke jeg gjør det. Kjenner det litt dårligere på fremsiden av magen fra utsiden, men på sidene og oppe med navlen viser det godt når hun sparker :)

Skrevet

Da jeg var på tidlig ultralyd fikk jeg beskjed om at den lå litt under og foran (så det er jo nede da) men at dette ville muligens føre til at det tok lengre tid før jeg kjente noe. jeg er 16+1 i dag, og kjenner ingenting. er utolmodig, spesielt fordi jeg kjente liv veldig tidlig i første svangerskap.. Har en doppler, men den skal i retur pga feil så har bestillt en fra engelsound og håper da at den fungerer som den skal når den kommer i posten til uka. Er jo bare 14 dager + til ordinær ultralyd, men likevel så er det jo noget beroligende å vite at alt er som det skal der inni :))

Anonymous poster hash: 8a1a9...05f
Skrevet

jeg som opprettet denne tråden.. er nå 23 uker..og først nå har jeg begynt å kjenne spark tydelig. : ) aldri forran men på sidene

Anonymous poster hash: 44c7c...412
Skrevet

Eg fikk og beskjed av jordmoren min at morkaken ligger som en støtdemper for spark og eg vil ikke kjenne liv før eg er halvveis++. Har roet meg godt med den tanke n da det er ikke er unormalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...