oppilia Skrevet 22. januar 2014 #26 Del Skrevet 22. januar 2014 Som de andre sier her. Man, merker ikke forskjellen på noen dager. Og en valp på 7mnd burde hvertfall ha ordentlig kvalitetsfor med tanke på vekst, benbygning og innvoller! Jeg har aldri kjøpt og kommer aldri til å kjøpe den type mat til min hund.. Vi har vært igjennom MAAAAANGE forskjellige for typer på min hund, da han har problemer med å legge på seg, sensetiv mage, kresen og lakseoljer gjør han rosa (han er samojed). Men, vi har funnet et for som endelig passer han supert købers heter det. For han fungerer dette foret supert! det har ingen tilsettningsstoffer og er helt naturlig og fint! Det er et for som skal bløtes, og jeg som de fleste andre har lært at dette ikke er bra, for da får de tannsten og tannproblemer. Men, dette er feil.. Det er syre fra magesekken som ofte skaper tannsten hos hunder. Og dette får de når de må fordøye tørrforet i magen. Jeg har hvertfall blitt købers frelst, og ville informere deg om det foret! (Det er ikke mye fett i det, så vi tilsetter ekstra olje i foret hans.) Haha, får kjøpe en samojed og stappe i ham lakseolje som får hunden til å bli rosa. Det hadde virkelig min rosa-rosa jente elsket. En egen rosa hund Og i tilfelle ingen skjønte det, så var dette bare tull Anonymous poster hash: e7f89...319 Hehe.. Men, man kan også vaske de i rødbetvann, da har man en super rosafluffy kosemums Det må prøves ut hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144113737-hundemat-fra-rimirema-1000-etc-eller-m%C3%A5-man-ha-f%C3%B4r-fra-veterin%C3%A6r-dyrebutikk-etc/page/2/#findComment-146051580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #27 Del Skrevet 22. januar 2014 Ikke vet jeg men selv hadde vi en Bulldog, når jeg var yngre. den fikk ALDRI fancy og dyrt hundefor men middasrester og mat fra dagligvaren. Hunden ble 13 år , noe som er gamelt for den rasen. I tillegg var hun aldri syk, hun hadde heller aldri fått div vaksiner. Å dette er en hunderase hvor det er MYE sykdom på. Da vi møtte andre hunder fra Norsk bulldog klubb lurte de på hvilket for vi gav henne siden hun var så pen, muskeløs og aldri noen sinne hadde vært hos dyrlege... De trodde oss ikke når vi sa at hun var avlet opp på restemat og billig hundefor... Anonymous poster hash: e1558...a1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144113737-hundemat-fra-rimirema-1000-etc-eller-m%C3%A5-man-ha-f%C3%B4r-fra-veterin%C3%A6r-dyrebutikk-etc/page/2/#findComment-146051611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #28 Del Skrevet 22. januar 2014 Ikke vet jeg men selv hadde vi en Bulldog, når jeg var yngre. den fikk ALDRI fancy og dyrt hundefor men middasrester og mat fra dagligvaren. Hunden ble 13 år , noe som er gamelt for den rasen. I tillegg var hun aldri syk, hun hadde heller aldri fått div vaksiner. Å dette er en hunderase hvor det er MYE sykdom på. Da vi møtte andre hunder fra Norsk bulldog klubb lurte de på hvilket for vi gav henne siden hun var så pen, muskeløs og aldri noen sinne hadde vært hos dyrlege... De trodde oss ikke når vi sa at hun var avlet opp på restemat og billig hundefor... Anonymous poster hash: e1558...a1f Nei, det er vel kanskje vanskelig å tro at noen betaler 25 000 kr for en valp, og så fôrer den med dritt etterpå. Kanskje 5000kr for blandingshund og råd til ordentlig hundemat hadde vært en bedre idé. Anonymous poster hash: fac2e...d96 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144113737-hundemat-fra-rimirema-1000-etc-eller-m%C3%A5-man-ha-f%C3%B4r-fra-veterin%C3%A6r-dyrebutikk-etc/page/2/#findComment-146051642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #29 Del Skrevet 22. januar 2014 Som de andre sier her. Man, merker ikke forskjellen på noen dager. Og en valp på 7mnd burde hvertfall ha ordentlig kvalitetsfor med tanke på vekst, benbygning og innvoller! Jeg har aldri kjøpt og kommer aldri til å kjøpe den type mat til min hund.. Vi har vært igjennom MAAAAANGE forskjellige for typer på min hund, da han har problemer med å legge på seg, sensetiv mage, kresen og lakseoljer gjør han rosa (han er samojed). Men, vi har funnet et for som endelig passer han supert købers heter det. For han fungerer dette foret supert! det har ingen tilsettningsstoffer og er helt naturlig og fint! Det er et for som skal bløtes, og jeg som de fleste andre har lært at dette ikke er bra, for da får de tannsten og tannproblemer. Men, dette er feil.. Det er syre fra magesekken som ofte skaper tannsten hos hunder. Og dette får de når de må fordøye tørrforet i magen. Jeg har hvertfall blitt købers frelst, og ville informere deg om det foret! (Det er ikke mye fett i det, så vi tilsetter ekstra olje i foret hans.) Sitter og ler for meg selv ved tanken på den rosa samojeden Skjønne hunder Hunder er i utgangspunktet ikke laget for å spise så mye korn som det er i hundeforet. I tillegg så skal man være svært skeptisk ift å kjøpe en del av de "spesialforene" som enkelte små leverandører importerer selv. I EU og USA tillates genmodifisert soya og mais. Både hos mennesker og dyr vil slik genmodifisert mat kunne skade mage/tarm, og senere indre organ som nyrer og lever. Jeg har sett en hund som fikk slikt for i seg - og det tok ikke mange dagene før avføringen var en blodig suppe. Dette var en hund som tidligere var foret kun på veldig godt for, råfor og rått kjøtt og kokt fisk (og de grønnsakene han ville ha). Det svinedyre spesialforet som skulle være spesielt bra for hans rase viste seg å inneholde genmodifisert mais eller soya. Man bør ikke gi hundene mat de ikke er laget for å spise og man plikter å kjøpe kvalitet - dyret er helt avhengig av hundeeier. En annen ting er jo selvfølgelig det at mange ikke er så nøye på hva de spiser selv heller, så da er det kanskje ikke så nøye hva de forer hunden? Kanskje det har med generell kostholdkunnskap å gjøre? Anonymous poster hash: 47d4d...2ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144113737-hundemat-fra-rimirema-1000-etc-eller-m%C3%A5-man-ha-f%C3%B4r-fra-veterin%C3%A6r-dyrebutikk-etc/page/2/#findComment-146051712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #30 Del Skrevet 22. januar 2014 Ingen som bruker Labb her? Det har kommet bra ut i test. Selger på felleskjøpet og er til tider på tilbud. Anonymous poster hash: 9558d...2e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144113737-hundemat-fra-rimirema-1000-etc-eller-m%C3%A5-man-ha-f%C3%B4r-fra-veterin%C3%A6r-dyrebutikk-etc/page/2/#findComment-146051810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2014 #31 Del Skrevet 22. januar 2014 Ingen som bruker Labb her? Det har kommet bra ut i test. Selger på felleskjøpet og er til tider på tilbud. Anonymous poster hash: 9558d...2e0 Vet du at Labb aldri er testet på hunder? kun griser!! Ekkelt møkkafòr. Anonymous poster hash: 2eabf...695 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144113737-hundemat-fra-rimirema-1000-etc-eller-m%C3%A5-man-ha-f%C3%B4r-fra-veterin%C3%A6r-dyrebutikk-etc/page/2/#findComment-146051889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå