Mars17 Skrevet 21. februar 2014 #26 Del Skrevet 21. februar 2014 vil bare dele denne med dere, synes den var fasinerende!! her er gutten 6 uker og vi har ikke noe særlig rutiner enda, tar det som det kommer og drøyer noen uker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 21. februar 2014 #27 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Jentene våre er snart 6 uker, og dagene begynner å komme litt mer i orden. Men faste rutiner har vi ikke ennå. Det går i ett. De sover godt om natta, får mat en gang eller to alt etter når de legger seg for natta. Om dagen sover de i seng eller vogn, eller liggestol med gynging. Vi prøver å venne dem til å sove uten å være på armen, og selv om de våkner noen ganger når vi legger dem ned så går det stort sett greit. Noen dager er de mer våkne enn andre dager. Noe problemer med knip har de, spesielt hun ene. Hun skriker mer, det har vært noen harde økter med henne innimellom. Men det går seg til nå som de blir litt større merker vi. Og så begynner de å respondere mer med smil og smålatter nå, det er koselig De liker å bli lekt og tullet med. Kjempekos med de to babyene våre! Endret 21. februar 2014 av usababy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 14. mars 2014 Forfatter #28 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei alle januar bebiser : ) hvordan er dagene hos dere nå ?? Knøtta våre er jo rundt 2 mnd nå !! Tiden flyr : ) Etter å ha ammet annenhver tine døgnet rundt i 6 uker så er dagene nå skikkelig luksus her . Lillebror sovner som regel kl 19-20 på kvelden og kan sove 8 timer i strekk uten mat : ) igår ble legging litt forsinket fordi han måtte være med på bursdag på kino for storebror. Men uansett så sovnet han etter litt pludring kl 20.30 og våknet ikke for mat før kl 4.30 !!!!! Så fikk han mat kl 6.30og nå sover han fortsatt . . På dagtid sover han ikke noen særlig da. Som regel bare 30 min lurer. Og jeg må nesten alltid trille tur eller kjøre bil for å få han til å sove. Innimellom klinker han til med en lang lur på dagen men det er kanskje bare annenhver uke. Men jeg klager ikke , med de kveldsg nattrutinene han har er det ikke lov å klage . Han smiler masse og ler : ) er så herlig !!! Blitt en stor gutt som veier ca 7 kg nå ! Hvis noen av dere strever ned amming vil jeg anbefale ammehjelpen sine sider på nettet . Så..... Hvordan er det med dere ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilruge Skrevet 14. mars 2014 #29 Del Skrevet 14. mars 2014 Heihei! Ingen rutiner er spikra enda, men dagene er ofte ganske like.hun er veldig rolig frem til ca 12. Etter det sover hun ikke noe godt inne, men sover om vi går på tur. Hun er fremdeles kveldsurolig, men ikke så ille som før. Vi samsover enda og hun roer seg hvis jeg legger meg sammen med henne i 22-tiden. Vil ofte ha mat rundt 03. Ellers sover hun om natten :-) Hun har vokst noe enormt, og er også ca 7 kg og to mnd! Fullammer Vi har vært en del plaget med sykdom/ forkjølelse de siste ukene. Lillesøster har ikke sluppet unna, og jeg gleder meg sååå til det går over! Ellers koser vi oss ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse07 Skrevet 14. mars 2014 #30 Del Skrevet 14. mars 2014 Hei hei Her har kolikken gitt seg og dagene går mye letter Lillegutt blir 9 uker på søndag og vi har fått til en grei legge rutine på kvelden. Lille blir lagt mellom 20.30 og 22, alt ettersom hvor trøtt han er på kvelden, og sover da gjerne alt fra 4 -9 timer før han våkner for mat ( oftest våkner han etter 6-8 timer ), så er veeeeldig fornøyd med sovinga på natta koser meg mer og mer for hver dag nå som babyen gir litt mer respons å smiler og spreller når han blir ivrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 15. mars 2014 #31 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) Så gøy å høre hvordan det går med dere andre! Tvillingene er nå to mnd og to dager. Her har også dagene blitt mer rutinepregede. Begge sover mange timer om natta, de legger seg i 19-20tiden. Da sover hun ene mellom 8 og 10 timer, mens hun andre sover mellom 7 og 9 timer før de vil ha mat. så sover de videre til morgenen og får mat igjen i 8-9tiden. Antall måltider er redusert til 5 (i blant 6) i døgnet. Lager flasker på 165 ml, kveldsflaske på 180 ml. Dagtid sover de lite den siste uken. Bare halvtimer om gangen. Er våkne mange timer. Kan kose seg med å se på spillende uroer, titte rundt og at vi tøyser og tuller med dem. De lager lyder, smiler og ler også i blant. Skriking har vi i perioder av dagen, men ikke lenge av gangen. De liker å være ute på trilletur, ligger og titter storøyde opp fra vogna mens de tutter masse på smokken. Sovner som regel i vogna, men våkner fort etter vi er hjemme igjen. Begge kan sovne selv i sengene sine om kvelden, vi har ikke lagt opp til verken byssing eller bæring for at de skal sovne. De sovner stort sett veldig greit, selv om de av og til sutrer litt før de sovner. Kjempemoro å følge dem og se de blir større og mer og mer deltakende. Vi får så mye tilbake fra dem nå av smil og pludring, det er så koselig! Er så utrolig glad i dem! Endret 15. mars 2014 av usababy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå