Gå til innhold

Skravletråd for januar 2014 babyene <3

HH80

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne fortsette skravlingen fra BIM her inne nå som januar snart går mot slutten : ))

Gutten min ble født 6 januar var 3780 gr og 52 cm lang ! Alt går egentlig bra med gutten : ) vil ha pupp ofte , men er lite grining. Den siste uken har han sovnet mellom kl 20 og 22 og deretter ba våknet for pupp såret virker som han skjønner hva som er natt og dag ! Kan kave litt etter amming på natt da, spes når vi å bytte bleie pga bæsj eller pysj pga gulp. Da våkner han til og bruker litt tid på å sovne igjennom. Ligger og puster, peser, grynter og snøfter : ))

Hvordan går det med dere andre nybakte mammaene ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en jente 12.januar, 3620 gr og 54 cm lang! Hun er foreløpig veldig rolig og snill. Har sovet godt om nettene, men i natt måtte jeg amme litt oftere. Vanligvis ammer jeg 22-23, 03 og 06-07. Deilig å føle seg litt uthvilt på morgenen! Sliter med såre brystvorter!! Gleder meg til det blir bedre, og jeg kan nyte ammingen mer:)

Deilig å ikke lenger være gravid!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer !!! Så deilig med så lang soveøkt på natten da. Det har ikke vi her i huset. Men han sover mye...er Max våken 2 timer i strekk. Idag har han vært våken ca 1 time på morran.. Så sov han litt, så våken en time, sov to imer på trilletur, så våken 30 min og nå sovnet han igjen : )) men det er vel normalt at de sover mye : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk vi ei jente 15.1. Hun var 3690 og 50 cm. Har hatt gulsott, så vi måtte bli et ekstra døgn på sykehus og hun har vært veldig trøtt. Nå virker det som om det kommer seg. Går fint med amming, spiser relativt hyppig. På dagen kan hun hun sove ca tre timer i strekk etter mat, men utover kvelden og natta går det knapt to. Men vi koser oss noe vanvittig! Har noen runder med skikkelige barseltårer, hvor jeg blir bekymret for alt, men regner med at det går seg til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barseltårer og bekymringer har det vært her og;) særlig på kvelden. Føler det ble litt bedre i går faktisk. Mye soving her og, men litt mer våken nå når hun har blitt en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg! Hjelper ikke på at storesøster har fått en skikkelig reaksjon og er mye lei seg og sint heller, får liksom dårlig samvittighet også. Selv om jeg vet vi er supernøye på å gi masse oppmerksomhet og kjærlighet til henne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk gutt 12.01, 3668g og 52 cm lang <3 Varier veldig med søvnen her, noen netter våkner han hver 3. Time å vil ha mat, mens andre netter går det knapt en time mellom hver gang. Men han er verdens nydeligste og helt perfekt :) Har veldig såre brystvorter, håper det værste går over snart for det gjør så vanvittig vondt å amme :( Ellers er det bare kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gutt 12.01, 3668g og 52 cm lang <3 Varier veldig med søvnen her, noen netter våkner han hver 3. Time å vil ha mat, mens andre netter går det knapt en time mellom hver gang. Men han er verdens nydeligste og helt perfekt :) Har veldig såre brystvorter, håper det værste går over snart for det gjør så vanvittig vondt å amme :( Ellers er det bare kos :)

Da fikk vi barn på samme dag:) Mine brystvorter er nå på god vei til å bli hedret! Jippi:))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi barn på samme dag:) Mine brystvorter er nå på god vei til å bli hedret! Jippi:))
Brystvortene begynner heldigvis å bli bedre her også :) Greit å slippe å grue seg til hver amming :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såre brystvorter er skikkelig vondt ! Har sluppet billig unna det denne gangen !

Har kuttet ut kaffedrikking etter at lillebror var litt urolig på dagtid her, syns det har hjulpet, idag våknet han kl 8.30 var blid og fornøyd før han sov en time fra 10.30 til 11.30. Så sovnet han 12.30 og sover ennå ! Han pleier å ha en lang våkenperiode på kvelden. Igår var han våken i 4 timer !!!! Sovnet kl 21.30 og tok da natta.. Våknet for mat kl 00.30 , 03.30 , 06.00 og tok morran kl 08.30.

Virker som han begynner å ha litt lengre lurer på dagen... Har hatt en tre timers lur både i går og idag på ettermiddagen og nå er han jo godt igang med en lang lur til as we speak : )) deilig med litt pauser innimellom.

Hvordan er det med soling og spising for deres små ? Hvor lenge er de våkne av gangen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her. Fikk en gutt på 3915 og 51 cm den 10.01. Han har en våkenperiode når vi står opp på ca 2 timer, og det samme på kvelden. Resten sover han, men våkner for mat omtrent hver tredje time.

Hadde glemt bort hvor vondt det er å amme de første dagene, men gikk seg heldigvis fort til.

Utrolig koselig med en liten baby igjen. Siste gang, så jeg nyter maks! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei damer! 23.jan fikk jeg jente nr 3 :) hun var 3658g og 49cm. Hun er heldigvis en rolig og fornøyd baby, men fryktelig glad i mat! Eller om d er puppekos hun vil ha.. har ikke helt funnet ut av d enda. Pupp får hun i hvertfall. Annenhver dag suger og suger hun hele tiden og er mye våken. Mens de andre dagene har jeg fulle pupper, og hun drikker seg mett og sover godt.. gjerne 2 timer i strekk på dagtid.

På natta ligger hun i senga med meg, da d er mye enklere med nattammingen. Hun våkner 2-3 ganger for mat iløpet av natten, og våkner ikke før i 9.30 tiden. Meeen jeg regner med å bare ha hatt oppstartsflaks :) dette er også vår siste baby, så vi prøver å nyte hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er lillemann en måned. Rart hvor fort tiden går når de er ute. Siste måneden i svangerskapet føltes nesten som et år. :-p noen flere som ammer som må holde seg unna div mat? Har måttet kutte ut frukt og grønnsaker. Storesøster tålte ikke det hun heller. Spesielt banan reagerte hun på. Får innføre litt etter litt så løsner det vel etterhvert.

Ellers synes jeg vi har kommet inn i greie rutiner. Vil helst sove i vogna mens vi triller tur på dagtid. Gleder meg til vår og sommer med mindre klær og styr!!! :-) På natten sover han sammen med meg. Det koser vi oss med begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille prinsessen vår blir 4 uker på søndag. Jeg har ikke holdt meg unna noen spesielle matvarer. Hun har litt mageknip, men siden det som oftest er på kvelden, har vi konkludert med at det umulig kan være noe jeg spiser... Har til og med spist både rå og kokt løk. Hun er som regel rolig og fornøyd, men akkurat i dag og i går har hun hengt på puppen. Merkelignok ikke på natten. Har de siste nettene kun fått pupp rundt 2-3 og så 6-7, så sover vi til 9-10:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemann her ble 4 uker i går, de to første ukene sov han en god del, mens de to siste har det jammen ikke vært mye søvn..

ett vanlig døgn her hos oss er feks: stå opp 10.00, sove 14-17, sove 0200-0400, sove 0600-0930, stå opp..

skjønner ikke at småen holder ut med så lite søvn men det gjør han..!

er sjelden vi tar natt før 0200, aller helst 0400..

har også hatt ekstremt såre brystvorter og pga infeksjon i sårene begynner jeg på antibiotika kur nr 2 i morgen..

tross litt søvn og amme problemer så storkoser vi oss! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt her blir 4 uker på søndag. Han ser ut til å ha kolikk, så det har vært en slitsom tid, men vi koser oss veldig når han er fornøyd :) Skal til kiropraktor for 4. Gang i morra, så håper det snart blir bedre så vi bare kan kose oss og nyte Lillegutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Der var dere jo! :)

Tvilling-jentene våre er 3 1/2 uke nå, og vokser og trives.

De ble født med planlagt ks 13.januar. Jentene var ganske små, henholdsvis 2460 g og 2840 g. De er så utrolig søte!! :)

Dagene er travle, men gode. Herlig å bli mer og mer kjent med dem. Er såå glade i dem begge! :)

Glemte å nevne spising og soving. De får mme, og spiser hver 3 time pluss/minus. Noen ganger går to timer mellom, noen ganger 4-5.

De sover en del, men har noen våkne perioder. Varierer om de sliter med magen. Men det har blitt bedre etter noen strie dager, nå er de mindre plaget med knip.

Nettene er det mating i 11-12tiden, så en gang mellom 3-4, og så i 8-9tiden om morgenen. Varierer litt, da. :)

Endret av usababy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på januar-magene, til tross for at det ble en februar-pike 5.2.14. Termin var 29.1, så deltok i januar2014-forumet. Hadde en fin fødsel, dette var andre gangen. Alt gikk fort og greit, husker at jeg gråt når jordmor sa at jeg hadde 9 cm åpning, kun 1,5 time etter jeg kom inn omtrent - tenkte at nå skal det snart skje! Var så ulikt fra første fødsel - lever litt på adrenalin-ruset enda :-)

Da jenta bare er tre dager, så er det ikke noe mer å si enn at hun sover og spiser. Det også ulikt fra førstemann ;-) Jeg delammer, da jeg med føste opplevde å aldri få nok melk og det var mye styr. Opplevde stor forståelse og respekt på sykehuset/barsel denne gangen, og ble oppmuntret til å gi erstatning dag to for å gjøre jenta og meg fornøyd. Men er spent og håper såklart på at det skal bli mer melk denne gangen, og kjenner jo at det stikker og sprenger litt i brystene. Samtidig så er jenta rask  (hører at hun svelger melk), og da jeg begynner å bli sår så klarer jeg ikke la henne ligge særlig lengre enn "nødvendig" . Da får hun flaske og drikker godt av den også. Men ønsker inderlig at denne barseltiden skal bli mer kos enn stress, og prøver å senke skuldrene ifht ammingen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Vi feirer 1 måned med minifrøken i dag ^_^   Hun var 3690 g og 54 cm lang. Hun er ganske bedagelig, men trives best på fang og bryst (ikke så glad i å sove alene...). Hun er også kveldsurolig så og si hver kveld, og kan holde på fra 21-02. Hun skriker ikke hele tiden, men gir tydelig beskjed om at hun ikke har det så bra (uten av vi skjønner hvorfor). Når hun endelig sovner for natta kan hun heldigvis sove opptil 5 timer. Jeg samsover. 

Jeg har masse melk, og jenta har allerede gått opp to kg! Hun er like stor som de som er ca 2 mnd eldre. Med eldste gledet jeg meg over at hun ble eldre og syntes spebarnstida var slitsom. Denne gangen er det så trist når enda et plagg har blitt for smått (hun vokser jo så fort at vi ikke får brukt klærne, bruker 62 allerede). 

Vi har egentlig tenkt at det holder med to barn for oss, men nå begynner jeg å lure litt... vi har ikke fått oss til å gi bort det som blir for smått (så kanskje det blir tre barn likevel- vi får se).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle nybakte mammaen. Lillebror her var 1 mnd på torsdag ! Hadde gått opp 1,4 kg etter 3 uker, men akkurat nå vet jeg ikke, 2 kg var jo supermye vilruge : )) ikke noe er bedre enn det !! Jeg skal ned å veie han til fredag så da får vi se igjen !

Kveldene og nettene er veldig gode her. Han sovner etter pupp mellom 20 og 21. Da tar han natta og våkner for pupp hver 3. Til 4. Time, er så deilig å ha kveldene fri,med fire unger i huset så setter man pris på litt stilletid med mannen for å si det sånn !

Dagene er han noe mere urolig på selvom de to siste dagene faktisk har vært bedre, han liker seg best når det skjer ting virker det som. Da sovner han som regel i vogna eller bilen hvis vi er på farta.... : ) så igår var vi på aketur og bytur og minsten var fornøyd eller sov seg gjennom all aktiviteten : )

Hvordan går det med dere andre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Her er det rett over 6uker siden planlagt ks, som ble litt hektisk likevel pga.vannavgang!Det passer meg fint:-)

Babyen er kosete og kjempesnill,og trives best tett inntik!Så det blir endel bæresele på dagtid!På natten sover hun veldig godt,fra ca 21.30-09,med amming ca 02,04.30 og kanskje rundt 07tiden. Amming har gått veldig bra og hun har lagt veldig godt på seg!Imrg skal vi på 6ukerskontroll på helsest.og det gleder jeg meg til!

Formen min beg.å komme seg og rutiner beg.så smått å komme seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan er det med rutiner hos dere? Jenta vår har blitt 5 uker og det er dårlig med rutiner på dagen... Om natten sover hun godt og får ett måltid mellom 02-04. Om dagen derimot spiser hun fortsatt ofte og vil som regel bare sove på armen. Med en gang jeg legger henne ned, våkner hun;) hvordan er det med rutiner hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå passert to uker, og har ingen særlige rutiner - men har en stort sett fornøyd jente. Litt luft i magen,treg mage eller sult, som årsak til gråting. Gir hyppig mat, både bryst og flaske pga lite melk. Går til sengs rundt 2300, og etter det er det bryst hver 3. time ca. Det går fint så lenge hun sovner raskt etterpå :-) Kan på dagtid sove bra i vuggen eller vogn, så behøver ikke sove oppå meg hele tiden. Det er litt godt, for slik var storebroren! Nyter dagene og barna mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kolikken begynt å roe seg litt etter 5 runder hos kiropraktor og lillegutt har begynt å sove veldg bra på natta :D Han sovna rundt midnatt og våknet igjen først nå halv syv :D kjempe deilig! Han er snart 6 uker. Han sover også bra på dagtid, men vil da helst bæres og da hender det han våkner når han blir lagt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer der litt men han sovner for natta alt fra kl 18.30 til 21.00. Her en dag sovner han 20 og våknet ikke før 2 for mat . Igår sovnet han 18.30 og våknet 4 ganger for mat frem til kl 7.15. Veldig fornøyd med tidspunkt han tar kvelden ...som sagt på natta varierer det med alt fra 2 til 4 oppvåkninger . Men det er jo veldig bra det også : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...