Gå til innhold

hva kan dette være.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på snart 3 år. Den siste mnd ca har hun klaget over at det er vondt i rompa. Har da vert urolig og grått. Men så har det gått over igjen. Jeg har trodd at det var fordi hun har lett for å bli hard i magen. Men den siste uken har hun sagt at det er fremme på rompa, altså tissen det er vondt i og at det er vondt å tisse.

Hun har vert forkjøla også siste ukene og hadde litt feber sist uke. I går fikk hun igjen feber, men bare ca 38 grader. Hun har også klaget over vondt i ørene og magen.

Hun hadde tørr bleie når vi skiftet etter barnehagen i går, og har hatt tørre bleier siden.

Nå sitter hun på potta for å prøve å tisse. Tenkte jeg skulle få tatt en urinprøve slik at vi får tatt en tur til legen. Hun har ikke feber i dag.

Noen som har anelse om hva dette kan være?

Anonymous poster hash: c3a13...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker UVI kanskje, men jeg vet ikke hvordan det arter seg hos barn, har bare mine egne erfaringer. Da kan det jo  svi ganske mye "der nede", så det kan jo være det som er vondt og grunnen til at hun ikke tisser. Burde ta henne med til legen! 

Anonymous poster hash: 51e3a...031
Skrevet

Da har vi fått time til lege kl 10.

Trodde det var vanlig å tisse litt men ofte når man hadde urinveisinfeksjon. Men det kan jo være det utarter seg annerledes hos barn. Hun er kjempe flink og har sittet på potten i over en halv time nå. Men det kommer ingenting...

Hi

Skrevet

Da har vi vert hos legen. Hun hadde lett forhøyet crp. Legen tror det er urinveisinfeksjon. Hun har fortsatt ikke tisset.

Begynner igrunnen å bli litt bekymret. Hun har hatt helt tørre bleier siden jeg hentet i barnehagen kl 16.00 i går. Og da vet jeg ikke når de skiftet siste bleien i barnehagen.Hun har ikke feber og hun har drukket mye.

Noen som har tips? Hvor lenge kan et barn på 3 år gå uten å tisse?

Vi må få levert urinprøve før vi får medisin til henne.

Skrevet

Sa du til legen at det var så lenge siden hun har hatt våte bleier? Blæra burde scannes så de ser hvor mye urin som er der. Har hun holdt seg lenge fordi det gjør vondt når hun tisser kan blæra ha blitt så full nå at det er full stopp. Har hun vondt i magen?

Prøv å la vann renne i vasken (sånn at det blir sånn tisselyd) når hun sitter på potte. Legg en varm klut over symfysen. Les bøker til henne mens hun er på do. Ha det godt og varmt der hun sitter, blir hun kald nedentil gjør det enda mer vondt å tisse.

Ta kontakt med legen på nytt om dette ikke funker. Ungen kan ikke gå så lenge med tørre bleier uten at det undersøkes videre.

God bedring til dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...