Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 har vi ikke fått lønn. Hva skjer videre? Han er unnvikende på spørsmål så jeg aner virkelig ikke hva som skjer og hva vi har krav på :/ Har han krav på å at jeg må jobbe uten lønn? Anonymous poster hash: 4c24a...e11
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Det finnes et lønnsgarantifond som sikrer dere lønn for opp til 3 mnd, men dere må legge inn krav. Vet ikke hvordan det fungerer. Skylder arbeidsgiver lønn for mer enn 3 mnd kan det være tapt. Anonymous poster hash: 8432a...456
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Det finnes et lønnsgarantifond som sikrer dere lønn for opp til 3 mnd, men dere må legge inn krav. Vet ikke hvordan det fungerer. Skylder arbeidsgiver lønn for mer enn 3 mnd kan det være tapt. Anonymous poster hash: 8432a...456 Takk. Det har jeg funnet ut, men det er jo håpløst å vite hvordan. Venter på svar fra fagforbundet mitt på det samme, men tar litt tid :/ Anonymous poster hash: 4c24a...e11
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 Du må nok regne med at det går en del uker før du får pengene, men du får dem i det minste. Godt du har fagforeningen til å hjelpe deg. Anonymous poster hash: 8432a...456
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Det som er krisen. Allerede gått en måned uten lønn. Ligger allerede etter med regninger og husleie. Dette skjedde nylig og kom som lyn fra klar himmel. Siden han garanterte lønning utbetalt på fastsatt dato! Kan jeg få noe keise hjelp fra nav? Anonymous poster hash: 4c24a...e11
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Det som er krisen. Allerede gått en måned uten lønn. Ligger allerede etter med regninger og husleie. Dette skjedde nylig og kom som lyn fra klar himmel. Siden han garanterte lønning utbetalt på fastsatt dato! Kan jeg få noe keise hjelp fra nav? Anonymous poster hash: 4c24a...e11 Nav burde du kontaktet fra dag 1. Hvis du står uten jobb, så har du jo krav på dagpenger. Anonymous poster hash: 196f2...56a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Da ringer du banken og ber de om hjelp til du har fått dekt lønn fra Nav lønnsgaranti. Også er det en fordel og ha litt buffer i banken om slike ting skulle oppstå! https://www.nav.no/Arbeid/L%C3%B8nnsgaranti Anonymous poster hash: 8a0ec...c72
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Hvis arbeidsgiver er konkurs så har vel tingretten oppnevnt en bostyrer?!? Er han helt sikkert begjært konkurs? Da skal dere i så fall ikke jobbe! Bostyreren sender ut en oppsigelse til de ansatte, hvis bostyer ikke trer inn i boet, med informasjon om lønnsgaranti og søknadsskjemaer. Dette skal returneres til bostyrer som sender skjemaene inn for dere ansatte. Nav lønnsgaranti har akkurat sendt ut informasjon om at deres behandlingstid normalt sett er 2 mnd, men siden det har vært mye konkurser på tampen av 2013 kan de ikke garantere at de greier holde den fristen. I tillegg hvis det dreier seg om ukurante krav kan man måtte vente opp til 5-7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Vedrørende lønnsgarantifondet.. Jeg måtte vente i over 4mnd før jeg fikk pengene. Førte til at inntekten jeg tjente opp før nytt år ikke ble utbetalt før i april. Som igjen ført til at jeg ikke tjente nok året før til å motta støtte fra NAV når jeg flyttet og ikke fikk jobb med en gang. Arbeidsavtalen gikk ut, flyttet pga kjærlighet. Hadde lønnen komt i desember hadde jeg hatt krav på støtte fra NAV. Det var surt det! Men jeg klarte meg på sparepengene mine de 3mnd jeg gikk arbeidsløs.. Anonymous poster hash: 50a97...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå