Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #1 Skrevet 21. januar 2014 Synes de da at det ser ut som om du har spist litt i overkant mye marsipan i jula, eller synes de at du ser smashing ut? Anonymous poster hash: b362c...d57
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. januar 2014 #2 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har aldri tolket det som at jeg har spist for masse når de sier slik. Heller at jeg som du sier ser smashing ut Håper jeg har rett
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #3 Skrevet 21. januar 2014 Jeg mistenker for øvrig enkelte for å mene begge deler samtidig når de bruker uttrykket. Anonymous poster hash: cb0e2...898
Jallow B Skrevet 21. januar 2014 #4 Skrevet 21. januar 2014 For min del mener jeg at man ser frisk ut, og har glød i ansiktet og generelt utstråler behag og glede. Alt samlet opp i "du ser godt ut"
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Skrevet 21. januar 2014 Om noen hadde sagt det til meg, hadde jeg nok blitt temmelig fornærmet For jeg mener det betyr at du har noen kilo for mye. Bestemoren min pleier å si det om folk som ikke er spesielt tynne, og da i et toneleie så man skjønner at det ikke er positivt. (Altså, hun sier det ikke direkte til vedkommende) Anonymous poster hash: 4e65e...47e
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Om noen hadde sagt det til meg, hadde jeg nok blitt temmelig fornærmet For jeg mener det betyr at du har noen kilo for mye. Bestemoren min pleier å si det om folk som ikke er spesielt tynne, og da i et toneleie så man skjønner at det ikke er positivt. (Altså, hun sier det ikke direkte til vedkommende) Anonymous poster hash: 4e65e...47e Samme her, min bestemor var også sånn, så jeg forbinder det helt klart med overvekt. Anonymous poster hash: 9b014...c59
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Skrevet 21. januar 2014 Jeg tolker det og bruker det slik som Jallow B. Jeg har fått den kommentaren mye i det siste da jeg har blitt friskere etter laaang sykdomstid. Og jeg har ingen kilo å miste. Tror ikke det betyr at du ser smashing ut nødvendigvis, men at du stråler friskhet og at ser ut som du har det bra. Anonymous poster hash: 76cc3...601
Jallow B Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 Om noen hadde sagt det til meg, hadde jeg nok blitt temmelig fornærmet For jeg mener det betyr at du har noen kilo for mye. Bestemoren min pleier å si det om folk som ikke er spesielt tynne, og da i et toneleie så man skjønner at det ikke er positivt. (Altså, hun sier det ikke direkte til vedkommende) Anonymous poster hash: 4e65e...47e Samme her, min bestemor var også sånn, så jeg forbinder det helt klart med overvekt. Anonymous poster hash: 9b014...c59 Muligens dialekt-forskjeller i det hele..? "Lagt seg godt ut" blir for meg overvekt. "Tar seg godt ut" er noe annet.
Aliniane Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Ser godt ut tolker jeg som frisk og fin, i godt hold derimot hadde jeg ikke satt pris på å få høre.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Jeg får ofte høre nå som jeg er gravid at jeg ser godt ut. Var veldig tynn og smal i kinna før og tolker det at jeg ser godt ut som at jeg ser frisk og fin ut, litt rundere men på en bra måte. Anonymous poster hash: 6eb30...896
Siamese Hellhound Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har alltid tenkt at det betyr at man ser frisk og sunn ut, at man ser ut til å ha det godt med seg selv. Men hvis noen tror at jeg insinuerer at de har blitt feite, får jeg kanskje slutte å si det...? 'I godt hold', derimot, hadde jeg ikke likt å høre om meg selv.
Berta_78 Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Min dialekt: "I godt hold" betyr tjukk. "Ser godt ut" betyr frisk, glad, pen.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 At man ser sunn og fresh ut. Sier jeg det til folk så mener jeg det kun i en positiv forstand Anonymous poster hash: 9e9d0...ba6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 For min del betyr det at jeg endelig er kvitt det svært dratte og likbleke utseende som preget meg i noen år med svært mye sykdom. Anonymous poster hash: 17d50...a36
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 For meg betyr det at noen ser fresh og opplagt ut. Kanskje gått litt ned i vekt om de var overvektig eller gått litt opp i vekt om de har vært for tynn. men alt i alt mener jeg: du gløder og stråler. Det ser ut som du har det bra. Anonymous poster hash: a5e0f...5ab
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Det trenger overhode ikke ha noe med vekta å gjøre... selv om det kan det igså (når jeg sier at noen ser godt ut) Anonymous poster hash: a5e0f...5ab
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Der jeg bodde før var det relatert til vekt når noen sa det. Men har ikke opplevd det andre steder Jeg vet ærlig talt ikke hva det betyr. Bruker aldri uttrykket selv pga tvetydighet. Anonymous poster hash: cad3c...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå