Gå til innhold

Eksem rundt øynene...... er så leiiiii!!! Sammenheng med amming??

Anbefalte innlegg

Eller, vet ikke om det er eksem. Det flasser og det er rødt, og det sprekker. Og det svir og klør....klikker snart for meg. Ser jo grusomt ut også.

Har smurt og smurt og smurt. Feit salve, nøytral olje.... men blir aldri bedre!

Legen sa jeg kunne bruke mild kortisonkrem en liten uke, og så gradvis trappe ned. Og det har jeg gjort - og det ble bra, men kom raskt tilbake. Tør ikke bruke mer kortison pga faren for grøn stær. 

Så kom jeg på at jeg har hatt det en gang før, i litt mildere form - og det var sist gang jeg hadde ammet i over 6 mnd. Kan det være en sammenheng? Har også nylig fått tørrere slimhinner - inne i nesen feks.

Andre med samme erfaring?? Vurderer nesten å kutte ammingen... (ungen er 8 mnd)

Anonymous poster hash: 1c8d8...6da

Fortsetter under...

Har en datter med atopisk eksem. Hun har blitt slik du fortelker rundt øynene nå. Vi bruker sterk kortisonkrem på resten av kroppen, noe vi ikke kan bruke i ansiktet.

Prøvd noen svake kremer vi har, men til ingen nytte. Her om dagen tok jeg Helios sin kokosolje og smørte. Smører henne med denne etter hun har dusjet. Det ble bedring dagen etter. Så vi har smørt hver kveld og det er nesten borte nå. Det blir litt fettete, men den er vist god å bli smørt med. Ikke svir det om det kommer nær øyet heller sier hun. Der øyevippene sitter har hun vært så sår at det serr ut som hun har skikkelig hevelse.

Jeg har kjøpt den på Meny, den er i ett glass som står i hylla der etnisk mat er. Hard form frem til den blir varm. (Super masasjeolje om du trenger det også)

Anonymous poster hash: f1fd0...950

Har en datter med atopisk eksem. Hun har blitt slik du fortelker rundt øynene nå. Vi bruker sterk kortisonkrem på resten av kroppen, noe vi ikke kan bruke i ansiktet.

Prøvd noen svake kremer vi har, men til ingen nytte. Her om dagen tok jeg Helios sin kokosolje og smørte. Smører henne med denne etter hun har dusjet. Det ble bedring dagen etter. Så vi har smørt hver kveld og det er nesten borte nå. Det blir litt fettete, men den er vist god å bli smørt med. Ikke svir det om det kommer nær øyet heller sier hun. Der øyevippene sitter har hun vært så sår at det serr ut som hun har skikkelig hevelse.

Jeg har kjøpt den på Meny, den er i ett glass som står i hylla der etnisk mat er. Hard form frem til den blir varm. (Super masasjeolje om du trenger det også)

Anonymous poster hash: f1fd0...950

TUSEN takk!! Skal prøve :)

Anonymous poster hash: 1c8d8...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...