Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Har en 3-åring som har høy kroppstemperatur gjennom hele dagen (ikke feber). Han ligger som regel på over 37 grader gjennom hele dagen, og om kvelden kan den ligge på mellom 37,5 og 37,9. Får han 38 så vet jeg at han er syk. Men et par timer etter han har sovnet eller midt på natten så kan han våkne og være iskald over hele kroppen (har ligget med dyne over seg). Og når jeg da måler temperaturen som kan den være helt ned i 34 grader. Er dette normalt for barn? Noen som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: 2a9ae...bf2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Har ikke opplevd det selv. Sikker på at det er korrekt temperaturmåling? Anonymous poster hash: b18b7...6ec
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Har ikke opplevd det selv. Sikker på at det er korrekt temperaturmåling? Anonymous poster hash: b18b7...6ec Måler i endetarmen, blir vel ikke mer riktig enn det? Hi Anonymous poster hash: 2a9ae...bf2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Jeg er ikke noe helsepersonell. Jeg ville googlet litt. Hadde jeg ikke funnet noe særlig info på det så ville jeg kanskje ringt fastlegen og spurt om det var noe å bestille time for. Anonymous poster hash: b18b7...6ec
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har opplevd at lillebror har 35,4 i temperatur. Ringte legevakten og fikk beskjed om at jeg nok hadde målt feil og at jeg kunne ringe legekontoret når de åpnet 2-3 timer senere. Han var blå på leppene og kald og dårlig og veldig tydelig hadde han det mer enn svært ubehagelig. Det endte med at han ble lagt inn på sykehuset på kvelden. Han ligger normalt på ca. 36,5 så det var ikke kjempelavt for han. Har ikke noe erfaring med det du forteller om at barn har høyere temperatur uten å ha feber.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Frøkna mi er varm av seg, men hun er ikke kald eller fryser ikke om natta. Høres jo ut som feber. Så er jo rart at temp. skal svinge såå drastisk. Ring legen imorgen og få en time. Bedre og forhøre seg. Anonymous poster hash: 8f5cf...a2f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Takk for svar Har googlet litt, men da kommer det bare informasjon om feber. Er ikke bekymret for at han har litt høyere temperatur om dagen og kvelden, det er jo ikke feber og det er jo en del mennesker som har litt høyere kroppstemperatur. Men syns det er litt rart at temperaturen synker sånn, og så helt ned i 34 grader. Det skjer ikke hver natt, men kanskje ett par ganger i uken. Får ta å ringe legekontoret i morgen å høre om det er noe å bestille time for. Anonymous poster hash: 2a9ae...bf2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Kroppstemperaturen øker ofte til kvelden og synker litt om morgenen. Så man bør vente litt etter at de har sovet med å ta tempen for å få riktig svar. Anonymous poster hash: 9ed12...b5f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Hei, ikke for å skremme, men kreft kan gi forhøyet kontunerlig feber. Anonymous poster hash: 125ac...e33
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Hei, ikke for å skremme, men kreft kan gi forhøyet kontunerlig feber. Anonymous poster hash: 125ac...e33 Ja ,for det var jo ikke skremmende? Anonymous poster hash: 5d1cd...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå