Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Del Skrevet 20. januar 2014 Hei ! Har en gutt på snart 5 og en på 2. På grunn av flytting og opppussing av hus og vi har bare hatt 1 soverom har det blitt til at en av hos har ligget/ sittet inne hos dem til dem sovner. Opppussingen TAR tid og jeg kjennerjeg er mektig lei av å bruke så mye tid på legging. Han på 5 har vært vant til og sovne alene og også han minste ,men når di startet å legge seg samtidig, gjorde vi det slik "for det skulle ikke ta så lang tid" men det gjorde det!!!!! Er mye alene og får ikke fred av elstemann til og legge minsten først? Tips og råd tas mot med takk ! Anonymous poster hash: 5df7f...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 22. januar 2014 #2 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg står mye alene med to som skal legges. Lillebror på 4 vil helst at jeg skal ligge hos ham til han sovner - mens storesøster på 6 gjerne vil ha oppmerksomhet fra meg i samme tidsrom. Hvis jeg legger dem samtidig blir det "fest" og da sovner de først sent. Jeg bruker å lage veldig klare avtaler, da synes jeg det fungerer greit de fleste kvelder. Da gjør jeg en avtale med storesøster om hva vi skal gjøre etter at lillebror har lagt seg. F eks at jeg leser høyt mens hun perler. Det vil hun jo gjerne gjøre med en gang men jeg forklarer henne at jo flere ganger hun kommer inn til meg og lillebror på rommet deres jo lengere tid tar det før jeg kan komme og være sammen med henne. Det er hun begynnt å akseptere så når hun ikke glemmer seg bort går det greit. Lillebror legger jeg meg ned sammen med i ca 5 minutter. Men jeg sier fra starten at jeg kun kan ligge der en liten stund. Når jeg så skal gå protesterer han jo men så lover jeg å komme inn og se til ham om en liten stund - og det løfte holder jeg. Så sitter jeg litt på sengekanten og stryker ham over håret og småsnakker litt før jeg sier det samme igjen, at jeg kommer og ser til ham om en liten stund. Jeg har holdt på med det en stund nå og det går utrolig bra. Nå sovner han uten meg de aller fleste kvelder og han aksepterer at jeg går ut av rommet en stund for han stoler på jeg kommer tilbake - og de fleste kvelder sovner han faktisk før jeg kommer og ser til ham første gang. Da er begge unger i seng og sover innen for en time - og uten at jeg har måttet bruke al tiden på å sitte på rommet deres. Det fungerer fint hos oss - men jeg tror det grunnleggende er å gjøre avtaler de kan forstå og så være veldig nøye på at man overholder sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå