Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Nå trenger jeg virkelig råd fra dere jenter. Har verdens beste sønn som har så mange bra egenskaper, men som sliter med oppførselen sin. Han sier selv at han synes det er vanskelig å oppføre seg bra, og nå trenger jeg alle tips jeg kan få for å greie å komme ut av denne onde sirkelen vi har havnet i. Det er mulig det blir snakk om utredning om det ikke bedrer seg, og jeg vil gjerne gjøre en stor innsats selv for å se om det er noe vi kan gjøre, eller om det er snakk om diagnose. Han er både snill, omtenksom, hjelpsom og veldig smart. Men samtidig ukonsentrert, mangler impulskontroll og vet ikke hvor grensene går for hva som er gøyt og hva som blir slitsomt/frustrasjon for andre. For han handler alt om å ha det gøyt hele tiden. Positivt det altså, men ikke når det blir så mye at han ikke hører etter, gjør ting han ikke har lov til og samtidig plager andre. Føler at vi har prøvd det meste. Både timeout, belønninger/klistremerker ol, ta fra goder/leker, pratet mye med ham osv osv. Men det må da være NOE mer vi kan prøve. Vil gjerne ha svar fra andre som kanskje har et litt utfordrende barn, som vet hvordan vi har det, for her funker dessverre ikke det som funker for "alle" andre Og hvis noen her har barn med ADHD, så vil jeg gjerne høre litt om rutiner og regler dere har også. Tenker at alt er verdt å prøve ut, uansett hva som er grunnen. Hilsen sliten og bekymret mamma Anonymous poster hash: 43493...120
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 43493...120
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Hvor gammel er han? Anonymous poster hash: 3cb1d...420
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Du kan jo prøve ut Eye Q, noen sliter fordi de har for lite riktig omega3 i hjernen, det kan gi at man tolker ting litt anderledes eller man kan få lærevansker, varierer hva som er mest fremtredende. Verdt et forsøk. Anonymous poster hash: d8fb9...fc6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Han blir 7 år i løpet av dette året. Anonymous poster hash: 43493...120
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Jenta vår på 3,5 er sånn. Det er ikke enkelt for noen av oss. Det vi har merket er at alt blir mye enklere bør vi klarer å snakke rolig med henne når hun utagerende. Det er noen ganger kjempevanskelig, man får jo bare lyst til æ rope og skrike tilbake. Men det gjør alt værre. Det som hjelper er å tvinge henne til å ha øyekontakt, og forklare helt konkret hvorfor hun ikke kan gjøre ditt og datt. Vi har også lært at det er viktig å være en del ute og leke og tulle og få ut energi. Jeg har kjøpt boka De utrolige årene, som skal være så bra. Har ikke fått lest den enda. Anonymous poster hash: 41bc8...e06
BikkjeBisk Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Kanskje denne dokumentaren kan gi deg noe som du kan ta med deg Etter min mening var den fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Tusen takk, BikkjeBisk! Rekker ikke å se hele nå, men av det lille jeg så, så kunne jeg like godt sittet å sett på film om gutten min Skal absolutt se hele når jeg får tid og se om jeg finner noen ting der som jeg kan prøve ut! Anonymous poster hash: 43493...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå