Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Hva mener dere om bryllup i utlandet? Når er det eventuelt greit å dra i bryllup i utlandet? Anonymous poster hash: ff3ff...fac
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Hva mener dere om bryllup i utlandet? Når er det eventuelt greit å dra i bryllup i utlandet? Anonymous poster hash: ff3ff...fac Det er ikke egoistisk nei, men brudeparet bør ta høyde for at de kan ende opp med mange avslag på invitasjonene. Jeg mener også at man bør invitere minst et år i forveien slik at folk kan tenke på å legge turen opp med en ferie. Anonymous poster hash: 95529...deb
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Så lenge brudeparet betaler for alt, så er det jo greit. Men man må jo regne med at noen ikke kan komme, hvis man inviterer mange. Anonymous poster hash: c3500...233
Superdolly Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Jeg synes ikke nødvendigvis det er egoistisk, om det er dette brudeparet ønsker. Men som hun over sier må dere (?) da være forberedt på at mange takker nei pga økonomi eller praktiske ting rundt reisen til bryllupsstedet.
Von Hertelhofen Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Selvfølgelig er det ikke egoistisk. Men jeg hadde ikke reist i bryllup til hvemsomhelst, det måtte vært familie eller svært nære venner.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Ikke egoistisk å gifte seg i utlandet, men du kan ikke forvente at noen kommer. Min svoger ville for eksempel gifte seg i Asia. Vi gratulerte selvfølgelig men ga også beskjed om at det ble uten oss. Den same beskjeden fikk de fra de fleste andre. De endret planen og giftet seg hjemme. De tok heller bryllupsreisen til Asia. Anonymous poster hash: aca08...eac
Modesty Blaise. Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Vi giftet oss i utlandet. Men jeg ville aldri ha tenkt at vi skulle ha masse gjester når vi valgte å gjøre det på denne måten. Vi hadde med oss forloverene våre, som ønsket å betale turen selv, også valgte vi heller å betale for veldig mye under oppholdet
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Om man gifter seg i utlandet, bør man betale turen for gjestene, eller i det minste ordne med rimelig reisetilrettelegging og overnatting for de inviterte. Eller la være å invitere kreti og pleti. Alt annet er egoistisk. Anonymous poster hash: 2e0b0...d9c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Om man kun må betale fly selv? Anonymous poster hash: ff3ff...fac
Gjest Kira Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Jeg kunne aldri tenkt meg et tradisjonelt bryllup, derfor giftet vi oss i utlandet. Hadde kun med oss forlovere og deres partnere, og betalte selvsagt fly, hotell og mat for dem. Hadde en uformell fest med venner senere og en mer formell brunch med foreldre. Akkurat slik jeg ønsket å ha mitt bryllup
girasol Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Et bryllup er vel for de som gifter seg, ikke for gjestene Var i et bryllup i utlandet for et par år siden i sommerferien. Brudeparet regnet ikke med at så mange kom, men de fleste takket faktisk ja. De ordnet spesialpris på hotell og transport til der bryllupet skulle være, ellers betalte vi reise og opphold selv.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Jeg er veldig opptatt av at gjestene skal ha det bra, hvis vi velger å gifte oss i utlandet. En annen ting. Hvis dere reiste til f.eks Roma i bryllup til et søsken. Ville dere gitt gave da? Anonymous poster hash: ff3ff...fac
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Trenger vel ikke være mer egoistiske enn noen av bridzillaene som gifter seg her hjemme. Man kan dog ikke bli fornærmet om folk takker nei til invitasjonen. For oss ville ikke problemet nødvendigvis vært pengene, men vi har ikke ferie å avse til å dra i bryllup om det er langt unna og tar mye tid. Anonymous poster hash: 9eb0b...81f
Cruella De Vil Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Jeg vil nok ikke kalle det egoistisk, men tenk litt over hva det innebærer for gjestene. Med mindre dere betaler for dem, betyr det en større utgift for dem både for reise og opphold. Og dere binder gjestene deres til å bruke fridager på et sted de kanskje ikke ville valgt å dra til selv hvis de skulle velge. Man må jo selvsagt kunne gifte seg i utlandet hvis man vil, men jeg ville lagt vekt på å ordlegge invitasjonen slik at gjestene ikke føler det er ubehagelig å takke nei. Og jeg ville skrevet i invitasjonen at det at man kommer i bryllupet er gaven, så gjestene ikke skal ha med gaver. Jeg har for øvrig vært i et bryllup til et vennepar i utlandet, og det var en fin opplevelse, men da passet det veldig bra for oss å legge turen innom dit i løpet av ferien. En jeg kjenner var i bryllupet til svogeren og svigerinnen sin i utlandet og var ikke så fornøyd med å måtte reise dit, fordi hun heller ville tilbragt tid et annet sted.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Om man gifter seg i utlandet, bør man betale turen for gjestene, eller i det minste ordne med rimelig reisetilrettelegging og overnatting for de inviterte. Eller la være å invitere kreti og pleti. Alt annet er egoistisk. Anonymous poster hash: 2e0b0...d9c Vi var i bryllup utenlands. En fantastisk tur og stemningsfull bryllupsdag. Vi tok det som en ferie og var der i to uker. Invitasjonen kom nesten et år i forveien. Brudeparet informerte om planene sine og ønsket oss velkommen til å dele begivenheten sammen med de om vi hadde anledning. Det ville ikke fallt meg inn å tro eller forvente at de skulle betale turen for oss. De ønsket å gifte seg der, vi ønsket å dele opplevelsen. Vinn, vinn situasjon og det var 63 gjester som tok turen. Hva de fikk i bryllupsgave? Vår tilstedeværelse Anonymous poster hash: 98997...17b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Hvis man som brudepar ønsker å reise til utlandet som par og evt med forlovere og gifte seg, så syns jeg ikke det er egoistisk, men hvis man ber mange gjester og ikke betaler noe annet enn bryllupsmiddag, så syns jeg det er egoistisk. Vi blir "tvunget" til å reise et spesielt sted på ferie i sommer fordi noen venner av oss skal gifte seg der. Vi kan takke nei, men vi ønsker jo å dele anledningen med dem, når de ønsker å ha oss der. Anonymous poster hash: 82408...b44
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Vi giftet oss i utlandet nettopp fordi vi ikke ønsket bryllup. Bare oss to når vi giftet oss også en uformell venne/familie-fest i ettertid. Anonymous poster hash: 91aae...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå