Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Jenta mi er 3 år og noen måneder. Hun klarer fint å kle på seg selv, men når jeg henter i bhg, gjør jeg det for henne. Da går det mye fortere, og jeg vil ha mest mulig tid med henne. Dessuten slipper jeg mye utsettinger, gjemsel etc. VI pleier å ta på masse klær, siden vi skal rett ut og leke. Dvs dress, ull etc. Det tar jo litt tid. Jeg har fått noen blikk fra pedleder fordi jeg gjør det slik, og hun har også sagt at dette klarer jenta mi fint selv. Det står også i infoen fra bhg at det er viktig at vi øver hjemme. Det gjør vi jo også, men ikke når vi er i bhg.... Hva tenker dere om dette? Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 2f34c...306
LeTwinsA Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Mine kler på seg selv, tar endel tid, men tenker på sikt at det går fortere og fortere. Kler også på alt, da vi går hjem.
n74 Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Vi kler på, så sant hun ikke insisterer på det selv. Hjemme øver vi på at hun ikke skal forvente at vi gjør alt, altså hun må kle på selv. For det har hun kunnet siden hun var to år...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Jeg kler på henne, ellers rekker vi ikke bussen hjem. Hun er 4 år og bruker all verdens tid når hun kler på seg selv. Hjemme gjør hun all påkledning på egen hånd. Anonymous poster hash: b14c6...2db
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Min er straks tre, og er ikke noe glad i å kle på seg selv. Det er et salig pes. Ungen får det ikke til for det er NULL interesse og har egentlig ikke lyst på klær på generelt. Så jeg har gitt litt opp å la ungen kle på seg når vi henter i barnehagen. For da blir det bare en sinna unge og stressa meg. Prøver å øve litt hjemme, men ungen vil ikke, så det er ikke noe koselig. Vil ikke at det skal bli en stillingskrig heller. Har prøvd å snu det, men det er vanskelig. Så håper at det går seg til snart. Ungen sluttet med bleie for 6 mnd siden, og har gjort alt mulig annet ganske tidlig, så er litt rart at dette er så vanskelig. Men unger er jo forskjellige. De i barnehagen synes sikkert vi er sløve, men det er ikke så lett å snu en unge som får for seg at noe er lite gøy. Håper det blir bedre når det er mindre klær å styre med til våren. Anonymous poster hash: 1d935...2d0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Kan 2-åringene deres kle av og på seg selv? Det eneste min 2-åring klarer er å ta av seg luen, og så prøver han på støvlene av og til, men klarer det ikke skikkelig... Anonymous poster hash: 71644...7ff
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Kan 2-åringene deres kle av og på seg selv? Det eneste min 2-åring klarer er å ta av seg luen, og så prøver han på støvlene av og til, men klarer det ikke skikkelig... Anonymous poster hash: 71644...7ff Det har nok med interesse å gjøre. Gutten min måtte presses til å kle på seg selv ved tre års alder. Mens jenta mi har klart nesten alt av påkledning fra hun var ca 1,5. Anonymous poster hash: ff784...758
Gjest Julia1984 Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Gjør som deg, HI. Vi øver hjemme, men akkurat i hentedituadjon kler jeg stort sett på
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Hun kler på seg selv. Får bare hjelp med glidelåsen, 3 år. Anonymous poster hash: 66a14...79f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Nå går min på småbarnsavdeling, men jeg svarer likevel. Barnet er 2,5. Som regel ber jeg barnet finne klærne sine og kle på seg. Om det går sakte pga manglende konsentrasjon, så minner jeg om at jeg kommer til å kle på dersom ikke barnet konsentrerer seg. Anonymous poster hash: c7944...a75
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Min snart 4-åring har kledd seg selv siden rett før han fylte to. I starten tok det laaaang tid i hentesituasjonen, og skulle gjerne ha hjulpet litt for å få oss fortere hjem, men fikk IKKE lov. Han skulle klare det selv. Men da brukte vi den tiden til noe positivt, det er mange måter å ha kvalitetstid m barnet på:-) nå går det på null komma svisj. Han vasker seg, finner klær og kler seg helt alene på morgenen også, og det er jo veldig deilig. Øvelse gjør mester:-) Anonymous poster hash: 466f7...a5f
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Tusen takk for svar! Kjekt å høre hvordan andre tenker / gjør det....! HI Anonymous poster hash: 2f34c...306
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Nå har lillebror begynt på skolen, men jeg hjelper han enda av og til med vinterbuksa. Det kommer litt an på hvor masse klær han skal ha på seg og om vi hadde det travelt. Noen ganger vil han selv og noen ganger vil han at vi hjelper til med en ting eller to. Han er langt fra hjelpesløs, men noen ganger tok han på jakken før buksa eller ville ikke ta av skoene osv.. Alt rart barn kan finne på, og selvfølgelig vil han ikke ha hjelp om man har dårlig tid Storesøster var den første som klarte å både kle på seg og av seg selv med fullt regntøy og vinterutstyr på stor avdeling når hun begynte der. Hun er veldig flink til å klare seg selv og ordne opp.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Mine kledde på seg selv fra de var ett begge to. Måtte gi opp med første siden hun hadde så sterke meninger. Det var nemlig ingen protester når jeg sa hva hun skulle ha på seg (av tykt og tynt, så lenge hun fikk ta det selv og velge. Veldig flink med hvor mye og hva hun skulle ha på seg, fargekombinasjoner var en helt annen sak) De har aldri vært seine med å kle på seg, sier jeg de må forte seg for vi skal noe forter de seg. Anonymous poster hash: a9e93...647
♥ anonym♥ Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Kler på seg selv, men hvis vi har dårlig tid kan det hende jeg hjelper til litt. Han er ikke så treg som det storebroren sin var så syns det går greit. Storebror derimot ble veldig ofte distrahert, så det ble mye venting. Han ble raskere etterhvert , så jeg vil anbefale deg å la henne gjøre det selv. Evt forklare henne at jo lenger tid hun bruker på å kle på seg, jo kortere tid får dere til leke ute. ( hvis hun VIL være ute da ) :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Jobber selv som pedleder og ser at veldig mange kler på barna sine når de henter. Synes det er helt greit, godt med litt omsorg også. Øve kan de gjøre hjemme og i barnehagen ellers.. Anonymous poster hash: 1a0d2...d17
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Kan 2-åringene deres kle av og på seg selv? Det eneste min 2-åring klarer er å ta av seg luen, og så prøver han på støvlene av og til, men klarer det ikke skikkelig... Anonymous poster hash: 71644...7ff Min gutt på 2 år klarer det heller ikke. Anonymous poster hash: c2046...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå