Gå til innhold

Stikkinger i skjeden

Anbefalte innlegg

Jeg titter inn fra 2.trimester-sidene, siden det sikkert er flere med erfaring her. Jeg er 27+4 i dag og har de siste dagene kjent en følelse av å få "knivstikk" innenfra. Det startet på lørdag og da var det faktisk såpass vondt at jeg måtte krumme meg sammen på butikken. Det kom flere ganger i løpet av lørdagen og er tilbake i dag. Skikkelig ekkel følelse. Kjenner det igjen fra forrige svangerskap (som er lenge siden), men da trodde jeg det hadde med festing av hodet å gjøre og det er jo alt for tidlig enda.

Noen som vet hva dette kan være?? "stikkene" veksler mellom å være ubehagelig og direkte smertefullt.

Jeg har endel kynnere også, plagsomme, men ikke direkte vonde. Har dette en sammenheng med stikkingen?

Anonymous poster hash: 5a139...66c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144113601-stikkinger-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke noe med festing å gjøre, hvertfall ikke for min del for her har hodet enda ikke festet seg i uke 39+2 og opplever stadig stikninger. De første kom vel i uke 30 og var hissige rundt jul, men kommer sjeldnere nå. Tror det har noe med modning å gjøre? Vet ikke jeg, men ubehagelig er det hvertfall:p

Jeg var til vaginal undersøkelse hos jordmor i går, og da hun kom borti livmortappen (skulle kjenne etter modningsnivå), var hun borti akkurat det stedet der jeg kjenner stikkingene som kommer av og til inni skjeden. For mye aktivitet på det stedet kan tyde på modning. Selv har jeg kjent stikkinger der av og på siden uke 26, og kynner-aktiviteten var verst på denne tiden også. For meg hjalp det å bli 50% sykemeldt, da roet det seg ned. Stikkingene var helt vekke noen uker, kynnerne gikk aldri helt vekk, men holdt seg vekke på dagtid. Jeg hadde kjempepanikk for å føde så tidlig, for jeg har lang reise til sykehuset.

I dag er jeg 38+5, og jeg er ikke ferdig modnet enda :-) Men nå trekker og drar det i skjeden mer enn å stikke, og det tror jeg er mye mer effektivt for modningen sin del. Så kanskje jeg har en liten gutt hos meg snart? :-)

Jeg ville tatt det opp med jordmor, så kan hun/han avgjøre hva det kan være og om det må settes inn tiltak. I uke 27 går det jo stort sett bra å føde, men det er jo ikke ønskelig. Det kan være at det å roe ned er nok til å roe ned aktiviteten (og dermed din engstelse). De fleste jordmødre tar slik engstelse på alvor.

Lykke til!

Oj da, her var det ulike svar. Får håpe det er nerver i klem det er snakk om, for jeg er ikke klar for modningssymptomer enda. Skal på privat-ul om et par dager, så jeg får spørre jordmor der hva hun tenker...

Anonymous poster hash: 5a139...66c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...