Gå til innhold

Vurderer å kjøpe denne leiligheten. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var veldig høy fellesgjeld og høy husleie.men så veldig fin ut

Skrevet

Åååå kjære, billig i Moss ja!! 👼

Anonymous poster hash: d7c50...ee8

Skrevet

Helt grei leilighet. Men liten i forhold til prisen du må betale hver mnd .

Anonymous poster hash: e700a...74a

Skrevet

Fin leilighet, men veldig mye å måtte ut med i mnd for en person.

Anonymous poster hash: 92ac8...b26
Skrevet

Den var fin, men ville også passet meg for høy fellesgjeld!

Anonymous poster hash: 9b70c...001
Skrevet

Ohoy det var billig. Betalte det samme for en 2-roms på 30 kvm for fire år siden. Solgt igjen nå med fortjeneste på en halv mill :)

Skrevet

Her har du en til nesten samme pris, men bare 2013 kr i fellesutgifter i mnd.

Og den er større.

Anonymous poster hash: 92ac8...b26
Skrevet

Var fin den, men er også skeptisk til den høye fellesgjelda. Problemet er vel når du skal selge igjen, så kan det være vanskelig

Anonymous poster hash: 0c95f...627

Skrevet

Aldri skjønt poenget med å kjøpe, når man likevel må betale like mye husleie man ville gjort ellers om man bare leide.. 

Skrevet

Fin leilighet, men ville aldri kjøpt den grunnet fellesgjelden. Pass på at du ikke må betale for andres gjeld, hvis noen i borettslaget ikke betaler (mulig det står noe om det i annonsen, leste den ikke).

Skrevet

Ohoy det var billig. Betalte det samme for en 2-roms på 30 kvm for fire år siden. Solgt igjen nå med fortjeneste på en halv mill :)

Billig? Hehe syntes du det til tross for den høye fellesgjelden? ;-)

Anonymous poster hash: e8daf...5c0

Skrevet

Leiligheten var helt topp, men som de andre nevner, den fellesgjelden var litt dryg.

Jeg kjenner en som jobber i bank, og da jeg skulle ta lån til bolig, så ble jeg  anbefalt å finne et hus, fremfor å ende opp med en leilighet med høy fellegjeld..og jeg fulgte dette rådet, og endte opp med et hus med utleiedel.. Er også alene med barn..

Anonymous poster hash: 89e7e...c39
Skrevet

har du egenkapital og eller snakket med banken om finansiering? meget mulig du ikke får lån nemlig! så før du drømmer deg vekk ville jeg hørt med banken. vi fikk blankt nei på en leiloghet til 990.000 med 2 mill i fellesgjeld. da var det ingenting for banken å ta pant i leiligheten for om det skulle gått til helvette. blir alt for usikkert for en bank fikk vi høre. vi hadde også ca 300.000 i egenkapital.!

i dag ble vi forøvtig stolte eiere av rekkehus til 2.5 mill :-) (ingen fellesgjeld) ;)

Skrevet

har du egenkapital og eller snakket med banken om finansiering? meget mulig du ikke får lån nemlig! så før du drømmer deg vekk ville jeg hørt med banken. vi fikk blankt nei på en leiloghet til 990.000 med 2 mill i fellesgjeld. da var det ingenting for banken å ta pant i leiligheten for om det skulle gått til helvette. blir alt for usikkert for en bank fikk vi høre. vi hadde også ca 300.000 i egenkapital.!

i dag ble vi forøvtig stolte eiere av rekkehus til 2.5 mill :-) (ingen fellesgjeld) ;)

Gratulerer :-)

Skrevet

Gratulerer :-)

tuusen takk ;)

Skrevet

Hi her.

Vurderer i dette området da barnet går i barnehage her og har familie her. Banken har sagt ja til lån for sikkerhet har jeg :)

Anonymous poster hash: 5be53...89f
Skrevet

Yes or no? Den så jo ganske fin ut. Jeg er alene med ett barn

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=46264693

Totalpris er jo bare 1,5 mill. Det er jo ingenting! I Oslo får man 15 m2 for den summen, så det er mulig jeg blir litt fartsblind. Ser ut til å ligge i et barnevennlig område, og ser fin ut. Jeg ville imidlertid heller likt å bo i 1. etg med barn. Hvor gammelt er barnet? Det med fellesgjeld er jo ikke så viktig. Du må bare huske at du skal se på totalsum og ikke på innskuddet. Jeg ville også spurt om det er mulig med IN-ordning (altså at du kan betale ned mer enn bare husleien om du vil) og jeg ville spurt om hvordan borettslaget forholder seg til om noen ikke betaler sin andel av fellesgjeld (altså om du kan bli ansvarlig for andres gjeld). Og jeg ville purt om det er planlagt noen økning av fellesgjelden i nær fremtid. (Her ber sikkert megler deg om å kontakte styreleder, og det ville jeg ha gjort.) Fordelen med Boretslag er jo at du slipper Dokumentavgift på 2,5 % av kjøpesummen når du kjøper. Her vil det si ca. 40 000 kroner spart. 

Skrevet

Men HI: slalombakken (den andre leiligheten som ble nevnt) har jo gang og sykkelavstand til Årvoll. Bor i Moss selv, og mye finere og nærmere byen i slalombakken enn på Årvoll… Økonomisk sett hadde jeg aldri vurdert den på Årvoll med så høye månedsutgifter og fellesgjeld.

Anonymous poster hash: b1202...a56
Skrevet

Veldig nærme E6?

Anonymous poster hash: 652d7...407

Skrevet

Men HI: slalombakken (den andre leiligheten som ble nevnt) har jo gang og sykkelavstand til Årvoll. Bor i Moss selv, og mye finere og nærmere byen i slalombakken enn på Årvoll… Økonomisk sett hadde jeg aldri vurdert den på Årvoll med så høye månedsutgifter og fellesgjeld.

Anonymous poster hash: b1202...a56

Moss er uaktuelt ettersom ungen går i barnehage i Rygge :)

Skrevet (endret)

Billig? Hehe syntes du det til tross for den høye fellesgjelden? ;-)

Anonymous poster hash: e8daf...5c0

Det er skitbillig, og fellesgjelden er IKKE høy. Som sagt kjøpte jeg en toroms på 30 kvm for samme pris - for fire år siden! Fellesgjelden var også der i overkant av 800 000. Endret av Bananahammock
Skrevet

Så faktisk selv på den leiligheten i går kveld! :P
Men tror jeg skal vente litt til, var ikke akkurat DET jeg var ute etter, selv om jeg har vurdert å dra på visning. Synes prisen er veldig grei i forhold til her jeg bor nå (leier). Nesten uansett hva jeg gjør, så blir det billigere for meg å eie enn å leie.

Anonymous poster hash: fd445...69c
Skrevet

Så lenge du og banken mener at du klarer å betjene lånet, så synes jeg du skal gå for denne. Ikke mange skjulte overraskelser her, som i gamle hus. Det er jo veldig greit med en leilighet man kan flytte rett inn i. Eneste som jeg ville endret, er fargene på foreldresoverommet, og muligens vaniljefargen på veggene ellers. Altså helt ubetydelige ting :) Synes ikke det er ulempe å bo i 2. etasje, da det gir en mer skjermet uteplass på sommeren, og ingen innsyn. Fint uteareal, ser ut som et godt sted å bo for mor og barn.

Anonymous poster hash: e3a30...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...