Gå til innhold

Tom fostersekk med plommesekk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg var på tidlig UL 14.januar, da fikk jeg beskjed om tom fostersekk. Hun kunne se plommesekk også, men ingen foster. Da konkluderte gyn at jeg var enten mye mindre på vei enn først trodd, eller at det var rett og slett ingen foster og at jeg må på utskraping. Jeg skulle ha vært ca 7 uker på vei nå i følge gyn .Vi avtalte ny UL 21.jan, og da får vi vite sikker mener hun. Litt info så dere skjønner hvorfor jeg er så forvirret:
28.nov:   1.dag siste menstruasjon, kraftig i 5 dager.

7.des:    betent kjertel i kjønnsleppene måtte fjernes, da kom det en del blødning i dagene

etter inngrepet men det er vanskelig å si om det var menstruasjon eller fra såret. Sykehuset mente det var mest sannsynlig menstruasjon, men dette ble ikke undersøk for det var ikke vanlig med blødning fra såret.

4.jan:    positiv graviditetstest, tok en ny test 5.jan som visste positiv også.

14.januar: første UL.

Det jeg lurer på er om det er mulig at jeg er kun 2-3 uker på vei?

Noen andre som har opplevd lignende?

Kan den mulige tilleggsmenstruasjon ha noe å si?

Grugleder meg til i morgen og ny UL....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man tester positivt er du hvertfall 3-4 uker på vei minimum. Så på ultralydundersøkelens 10 dager etter IKM må du da minimum være 4-5 uker. Tipper 5 hvertfall:) man legger alltid 2 uker før eggløsning til, så når man venter mensen/tester positivt er man allerede 4 uker på vei:)

Anonymous poster hash: d4ce2...75a

Skrevet

Jeg hadde en p-pille mens når jeg hadde siste mens. Jeg er da ifl alle ul'ene jeg har vært på 14 dager kortere enn jeg trodde.

Jeg var på ul i uke 9, da så du både foster og alt. Så krysser fingrene for at du er kortere på vei enn du selv tror :)

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende for en stund siden: i mitt tilfelle hadde utviklingen stoppet opp og jeg måtte etterhvert ta utskrapning.

Men det er muligheter for at det går bra for deg. Jeg søkte jo mye på nettet når jeg opplevde det du opplever, og det er flere muligheter:

Du kan ha hatt senere eggløsning

Embryoet kan gå i dvale i opptil 2 uker

Stor forskjell på ul-utstyr og dyktighet hos gynekologer

Om man har bakovervendt livmor, vil det være vanskelig å finne embryoet.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 9d02d...c50

Skrevet

Hvordan gikk det i dag forvirret.no?

Skrevet

Hvordan gikk det med deg? Krysser fingrene for deg :-)

Skrevet

Hei. Jeg fikk akkurat samme beskjed for to uker siden, men med meg mente hun at fostersekken nok var for stor til at jeg kunne være kortere på vei (skulle da vært 6+0). Selvom hun var veldig sikker på at det var BO ble vi enige om å gi kroppen 1 uke på å ordne opp selv, og om jeg ikke hadde fått noen blødning innen 1 uke skulle vi bestille time til abort.

Dette var en fredag, men over helgen bestemte jeg meg for at jeg ikke klarte å vente en hel uke for så å bare måtte ta abort da jeg er sengeliggende pga kvalmen og har en 3 åring jeg ikke klarer å ta meg av. Jeg ringte derfor på mandag og ba om å få dette overstått, men fikk beskjed om at hun da måtte ta en ultralyd til for å være sikker før hun kunne henvise meg til sykehuset.

På tirsdag tok jeg ny ultralyd (altså 4 dager senere) og det første vi ser er et foster med bankende hjerte. Legen skjønner ingenting, men konkluderer med at det kanskje må ha vært tvillinger og at vi sist kun så fostersekken på den som ikke klarte seg. Hun sa at det ikke er noen måte vi kan få svar på hva som egentlig skjedde, men det viktigste var jo at på tross av at hun kun fant en tom fostersekk med en liten plommesekk (og mente utviklingen må ha avsluttet i uke 3/4) så var det et lite liv der!

Vet ikke hvor vanlig dette er, men krysser alt jeg har for at du får den samme opplevelsen :) Og be dem sjekke nøye, plutselig er det en liten fostersekk til der et sted ;) Lykke til!

Skrevet

Hei. Jeg fikk akkurat samme beskjed for to uker siden, men med meg mente hun at fostersekken nok var for stor til at jeg kunne være kortere på vei (skulle da vært 6+0). Selvom hun var veldig sikker på at det var BO ble vi enige om å gi kroppen 1 uke på å ordne opp selv, og om jeg ikke hadde fått noen blødning innen 1 uke skulle vi bestille time til abort.

Dette var en fredag, men over helgen bestemte jeg meg for at jeg ikke klarte å vente en hel uke for så å bare måtte ta abort da jeg er sengeliggende pga kvalmen og har en 3 åring jeg ikke klarer å ta meg av. Jeg ringte derfor på mandag og ba om å få dette overstått, men fikk beskjed om at hun da måtte ta en ultralyd til for å være sikker før hun kunne henvise meg til sykehuset.

På tirsdag tok jeg ny ultralyd (altså 4 dager senere) og det første vi ser er et foster med bankende hjerte. Legen skjønner ingenting, men konkluderer med at det kanskje må ha vært tvillinger og at vi sist kun så fostersekken på den som ikke klarte seg. Hun sa at det ikke er noen måte vi kan få svar på hva som egentlig skjedde, men det viktigste var jo at på tross av at hun kun fant en tom fostersekk med en liten plommesekk (og mente utviklingen må ha avsluttet i uke 3/4) så var det et lite liv der!

Vet ikke hvor vanlig dette er, men krysser alt jeg har for at du får den samme opplevelsen :) Og be dem sjekke nøye, plutselig er det en liten fostersekk til der et sted ;) Lykke til!

Oj. For en solskinnshistorie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...