Gå til innhold

Er jenter tidligere ute med bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det veldig individuelt? har ofte hørt at jenter er tidligere ute med mye bla annet bleieslutt. Hva er erfaringene her inne? lurer litt da jeg har gutt på fire og ei jente på 15 mnd. :)

Anonymous poster hash: 4243d...769
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg hører at gutter er noen treiginger i så og si alt. Nå har jeg ingen førstehånds erfaring, og min gutt var den første på avdelingen til å slutte med bleie (han var 2 år og 3 mnd), men generelt er nok jenter tidligere ute. Med det meste :)

Skrevet

Jenta mi er ikke tidlig ute, hun vil IKKE slutte med bleie og hun er 2 år og 4 mnd. *sukk*

Anonymous poster hash: f9c6d...50a

Skrevet

Her er jenta tidligere ute med absolutt alt! Rulle, sitte, stå, gå, prate, løpe, slutte med bleie.... Gutten er treeeeeg og slutta ikke med bleie på natt før i fjor (han går i 1 klasse nå) og har enda uhell... Var treg med alt annet og

Anonymous poster hash: 44b96...977

Skrevet

All forskning viser at vi stiller større krav til jenter enn gutter helt fra de er spedbarn. Det er derfor jentene lærer seg ting tidligere, slutter med bleie tidligere osv. (For stakkars guttene er jo litt senere ute enn jentene, de er jo mer fysiske osv osv osv- med det utgangspunktet kunne jo jentene begynt ett år tidligere på skolen, guttene fått lov til å ta førerkort ett år senere, bli myndig ett år senere osv)

Det er jo et tankekors i vårt samfunn der vi faktisk mener at vi behandler jenter og gutter likt! Siste eksemplet jeg så var faktisk et lite leserinnlegg på Si'd i Aftenposten. En jente som klagde over at det alltid ble slått veldig mye hardere ned på jenter enn gutter ved f.eks. uro i klassen.

Anonymous poster hash: 88845...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...