Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Dette er er punkt som legen skal fylle ut. Hva i all verden kan gå inn under det? Anonymous poster hash: 350e9...758
overlord Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 En alvorlig psykisk syk person vil kunne bli dårligere av å lese om sin egen tilstand/ sykdom.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Ok, takk for svar. Dette er i forbindelse med søknad om grunnstønad ved atopisk eksem. Ble bare nysgjerrig;-) Anonymous poster hash: d2ee3...e90
Hjertefru Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Hæh...!? Aldri hørt at det er ting ved sykdommen som skal holdes skjult for pasienten... Er helsepersonell og har vært borti at pårørende ville holde en diagnose skjult( for pasienten) men da fikk vi beskjed om at det ikke var lov.... Noe med opplysningsplikt ifølge helsepersonelloven. Så dette var nytt for meg....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Hæh...!? Aldri hørt at det er ting ved sykdommen som skal holdes skjult for pasienten... Er helsepersonell og har vært borti at pårørende ville holde en diagnose skjult( for pasienten) men da fikk vi beskjed om at det ikke var lov.... Noe med opplysningsplikt ifølge helsepersonelloven. Så dette var nytt for meg.... Ja, det er vel ikke aktuelt i vårt tilfelle men syns det er rart at det praktiseres. Og rart at om det skal holdes skjult for pasienten så skal NAV ha tilgang til det i papirene sine. Anonymous poster hash: d2ee3...e90
Anyne Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Hva får du for eksemen? Er det til deg eller barnet?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Hva får du for eksemen? Er det til deg eller barnet? Er til barnet. Har ikke hatt det før så vet ingenting om satser og om en får. Var legen som sa jeg burde søke. Bruker veldig mye penger på kremer, og vasker klær og sengetøy mye fordi det smøret morgen og kveld. Har blusset veldig opp i vinter. Ikke sikkert jeg får det gjennom, men må nå forsøke. Kanskje noen andre har erfaringer?:-) Anonymous poster hash: d2ee3...e90
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Hæh...!? Aldri hørt at det er ting ved sykdommen som skal holdes skjult for pasienten... Er helsepersonell og har vært borti at pårørende ville holde en diagnose skjult( for pasienten) men da fikk vi beskjed om at det ikke var lov.... Noe med opplysningsplikt ifølge helsepersonelloven. Så dette var nytt for meg.... Det stemmer, opplysningsplikten strekker seg langt. Unntaket er nok dersom pasienten har en aktiv psykose eller han/ hun mest sannsynlig vil bli suicidal av opplysningene, men selv i slike tilfeller skal det nok svært mye til tror jeg. Anonymous poster hash: 1396c...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå