Gå til innhold

Har 60%jobb.men har ikke lyst.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 43 år 100 % skift jobb og mor til 6. 2, 4, 7, 9,13 og 16. Klager ikkje.

Noen er råtne, noen er pigge, noen har ein kropp som ikkje vil sjølv om ein vil. Noen som tenker på det at alle har ikkje like helse sjølv om kroppen er topp?

Anonymous poster hash: 69222...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig bare tull at vi har forskjellig kapasitet? Jeg jobber 10% og er 90% ufør, og jeg er utslitt hver kveld når barnet mitt er lagt. Og ja, jeg har bare ett barn.

Jeg er jo syk da, men kan ikke folk være forskjellige selv om de er friske?

Anonymous poster hash: 0f8f0...323

Det undrer meg også at folk ikke innser at energinivå og tempo er forskjellig hos folk, selv om man ikke er syk. Jeg har tre barn, 100% jobb med mye ansvar, en mann som jobber veldig mye, jeg har tre trenerverv, er klassekontakt, holder hus og hjem i orden, leser, baker, strikker. Kort sagt - jeg rekker mye og er sjelden utslitt. Ser imidlertid at jeg er heldig og at det er mange som trakk et dårligere kort da kapasiteten ble fordelt.

Jeg synes dessuten det er å skyte spurv med kanoner når HI her blir hudflettet for å være ærlig. Hun sier at hun trives med å være hjemme og skulle ønske hun kunne det på fulltid. Sier ingenting om å lyve på seg en diagnose eller noe, men at hun egentlig ikke vil jobbe. Samfunnet trenger at flest mulig jobber mest mulig og det forholder hun seg til, høres det ut som. Ikke med jubel og glede riktignok, men det er vel heller ikke nødvendig.

Skrevet

Du er lat!! Jeg er alenemor til 3 barn(eldste er 6 år)ene barnet er utviklingshemmet og jeg jobber 100%. Klarer fint å følge opp barna, lage mat fra bunnen av, og har god tid til husarbeid, handling osv. Enten så må du ha det jævlig rotete og skittent hjemme eller så er du bare ekstremt treig og lat.

Anonymous poster hash: 4af46...b99

Da vil jeg svært gjerne at du skriver litt om dagen din... sånn kl 07: osv, fordi den supermammaen du da er, må du dele med andre, for dette er vanskelig å få til...

Skrevet

Ingen her vet hvorfor hi er sykemeldt så å koble dette på det å være lat er jo helt latterlig.

Mange som svarer i denne tråden fremstiller det som om det eneste riktige er å jobbe 100%. Jeg har også alltid jobbet 100% og trivdes med det, frem til jeg fikk barn. Nå jobber jeg 60%. Dette har vært et veldig bevisst valg fra min side først og fremst med tanke på barna, men også for familiens del.

Jeg jobber som pedagogisk leder og har jobbet som det og som spesial pedagog i mange år. Jeg vil at barndommen til mine ikke skal være preget av jag og mas hver eneste dag. Jeg vil ikke at mine barn skal skyfles av sted hver morgen med matboksen under armen for så å hentes sent på ettermiddagen igjen. Dette er mitt valg, det er riktig for meg og mine.

Jeg ser ikke ned på dere som velger annerledes, men jeg provoseres av de som mener det er feil å prioritere barna i stedet for å tenke på hva som er mest samfundsøkonomisk.

Anonymous poster hash: 07e7c...985
Skrevet

Velferdsstaten, det har gått for langt!!! 👼

Anonymous poster hash: 4b382...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...