Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Huff. Jeg er sålat.. Eller jeg har ikke lyst å jobbe. Jeg har mer enn nok med å holde hus og hjem i orden, lage mat, planlegge innkjøp, handle, forbrede fritidsaktiviteter osv. Jobber 60% og har 1 barn. Fatter ikke hva de som jobber fult greier det asså. Er for tiden sykemeldt, og merker hvor "godt" det er å gå hjemme å ha god tid, Desverre er vi avhengige av mine 13000 kr pr mnd. Hadde det ikke vert for det hadde jeg slutta. Jeg ønsker å være hjemmeværende husmor. Er det bare jeg? Anonymous poster hash: 32fde...e74
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Facepalm.. Ja, du er lat! Get over it.. Er det rart velferdsstaten er på vei rake veien til hel.... Tenker jeg. Orker ikke 60% jobb, husarbeid og ett!!!!!!!!!! barn og mann(?).. Anonymous poster hash: 3369d...1f2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Føler det på samme måte. Jeg liker å bruke dagen på husarbeid og matlaging, men jeg skal innrømme at etter nesten fire år hjemme med to små var det litt deilig å prate med andre voksne nå som jeg er i full jobb lengter jeg etter tiden jeg hadde før. Blir ikke like mye av vask eller gode middager lenger huset ser ikke ut.. Jeg blir utrolig sliten av "samfunnets krav", men trenger pengene. Jeg synes de som vil være hjemme burde gjøre det, om det går Anonymous poster hash: 2cf15...f72
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Facepalm.. Ja, du er lat! Get over it.. Er det rart velferdsstaten er på vei rake veien til hel.... Tenker jeg. Orker ikke 60% jobb, husarbeid og ett!!!!!!!!!! barn og mann(?).. Anonymous poster hash: 3369d...1f2 Haha, du kan ikke mene at den lille prosenten hjemmeværende mødre skal ta skylda for velferdsstatens fall? Anonymous poster hash: 2cf15...f72
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Nei, ikke hjemmeværende mødre.. Men late folk! Anonymous poster hash: 3369d...1f2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Huff. Jeg er sålat..Eller jeg har ikke lyst å jobbe. Jeg har mer enn nok med å holde hus og hjem i orden, lage mat, planlegge innkjøp, handle, forbrede fritidsaktiviteter osv. Jobber 60% og har 1 barn. Fatter ikke hva de som jobber fult greier det asså.Er for tiden sykemeldt, og merker hvor "godt" det er å gå hjemme å ha god tid, Desverre er vi avhengige av mine 13000 kr pr mnd. Hadde det ikke vert for det hadde jeg slutta. Jeg ønsker å være hjemmeværende husmor.Er det bare jeg? Anonymous poster hash: 32fde...e74 Hvordan klarer du å fylle dagen med husarbeid med bare ett barn? Antar barnet er i barnehage siden du jobber . Jeg holder hus og hjem (det finnes sikkert renere, men standarden her er helt ok:)), følger opp fritidsaktiviteter, jobber 100%, mann med minst to reisedøgn i uka, to barn og et til på vei. Har også tid til å trene, lese og gjøre håndarbeid. Må innrømme at jeg synes du enten er lat eller har meget lav arbeidskapasitet. Anonymous poster hash: bd5a0...d79
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Huff. Jeg er sålat.. Eller jeg har ikke lyst å jobbe. Jeg har mer enn nok med å holde hus og hjem i orden, lage mat, planlegge innkjøp, handle, forbrede fritidsaktiviteter osv. Jobber 60% og har 1 barn. Fatter ikke hva de som jobber fult greier det asså. Er for tiden sykemeldt, og merker hvor "godt" det er å gå hjemme å ha god tid, Desverre er vi avhengige av mine 13000 kr pr mnd. Hadde det ikke vert for det hadde jeg slutta. Jeg ønsker å være hjemmeværende husmor. Er det bare jeg? Anonymous poster hash: 32fde...e74 Jeg og. Skulle nesten ønsket den der likestillingen ikke kom, er mye kjekkere å være husmor. Anonymous poster hash: af992...f82
soleia Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Eg har og jobba 60%, men eg likar ikkje så godt å gjere husarbeid, og følte meg lat om eg gjekk heime utan å vaske og styre, så eg har gått opp i stilling. Skjønar ikkje heilt kva ein kan stulle med på heimebane slik at det vert travelt med 60% stilling og eit barn som er så stort at det er med på fritidsaktiviteter. Er du leiar/trenar for aktivitetane kanskje?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Fatter ikke hvordan du klarer å fylle så mye tid med husarbeid! Å fytti, så kjedelig, da. Nei, jobben min gir jeg ikke fra meg frivillig. Jobber 100 % og vel så det, men har da greit med tid både til husarbeid og fritidsaktiviteter likevel, det handler stort sett om timeplan, prioritering, planlegging, struktur og samarbeid. Og ja, vi har også "bare" ett barn. Anonymous poster hash: 97199...607
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Vi er alle forskjellige, det noen orker blir andre utslitte av. Det kan ikke alltid kalles latskap og å sammenligne seg med andre blir alltid feil. All kredd til de som jobber fullt, har en skokk med unger, trener og føler seg perfekte, Anonymous poster hash: d4f4d...1f2
MrsMilla Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Ærlig talt. Nå bør du heller hive de tankene på dynga og komme deg på jobb. Bare tull at man har forskjellig kapasitet, noen av oss bare gjør det selvom vi er slitne. Har forresten full jobb, tre barn og er gravid.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Ja, har det på samme måte og får angstanfall på jobben pga dette. Ikke hør på de som sier det bare er å "ta seg sammen"- de har jo ikke forutsetninger for å skjønne hvordan det er å ikke klare kravene som samfunnet setter nå, for de takler det jo fint! Anonymous poster hash: 23105...deb
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Har det på samme måte. Trives mye bedre som husmor med alt det innebærer. Lever på feil tid jeg.. Anonymous poster hash: cd487...358
Ludviksmamma Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Nei, ikke hjemmeværende mødre.. Men late folk! Anonymous poster hash: 3369d...1f2 Syns nå ikke du kan kalle folk for late, når de står på fra morgen til kveld, med husarbeid og barn.... da var vel alle våre bestemødre late og da????
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Jeg og skulle gjerne sluttet i jobben og bare kose meg hjemme. Men- det har jeg faktisk ikke råd til, så da må jeg jobbe. Sånn er det bare. Å sykemelde seg og la samfunnet ta boten for at man bare har lyst til å være hjemme er grunn nok for å innføre mindre lønn i sykemeldingsperioden. Begynner å bli kraftig lei av alle sykemeldte i dette landet... Tenk, i en del andre land vil folk gjøre alt de kan for å få en jobb! Vi har rett og slett blitt for bortskjemte og det får velferdsstaten svi for. Anonymous poster hash: 77039...cf1
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Nei, ikke hjemmeværende mødre.. Men late folk! Anonymous poster hash: 3369d...1f2 Syns nå ikke du kan kalle folk for late, når de står på fra morgen til kveld, med husarbeid og barn.... da var vel alle våre bestemødre late og da????Vær så snill, ikke sammenlign dagens husmødre med besteforeldregenerasjonen. Vi har hjelpemidler i dag de ikke hadde, og de hadde gjerne et fjøs å ta seg av også. Bare å vaske klær på den tiden var et dagsprosjekt. For ikke å glemme økonomien de hadde... Vi har det LANGT bedre og lettere i dag! Anonymous poster hash: 4cb02...50e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Nei, ikke hjemmeværende mødre.. Men late folk!Anonymous poster hash: 3369d...1f2 Syns nå ikke du kan kalle folk for late, når de står på fra morgen til kveld, med husarbeid og barn.... da var vel alle våre bestemødre late og da???? Hva i alle dager trenger man å bruke hele dagen på, 5 dager i uka når man har ett barn som ikke er hjemme på dagtid? Syr hun klærne selv? Vasker hun klær for hånd? Har hun fjøs å ta seg av? Vår generasjons husmødre kan overhode ikke sammenlignes med husmødre i besteforeldregenerasjonen. Hvor historieløs kan man bli? Her er det vondt i viljen. Har familien råd må kvinnfolk gjerne gå hjemme, men det er ikke noe fellesskapet skal betale for. Og da er det ikke lov å sutre og kalle seg fattig fordi man ikke kan dra på flott ferie hvert år. Anonymous poster hash: bd5a0...d79
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Hehe! Bra svart over her "vondt i viljen" er helt klart fremtredende. Jeg synes jeg er knallheldig som har klart å kjempe meg litt tilbake i jobb etter en ulykke hvor jeg skadet for livet. Jeg ofrer litt helse ved å jobbe, men er så glad for å kunne bidra litt i samfunnet og bruke min kompetanse samtidig som det er litt sosialt. Hjernen krymper jo nesten om man bare går hjemme uten å bruke den! Anonymous poster hash: dcbbc...843
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Du er lat!! Jeg er alenemor til 3 barn(eldste er 6 år)ene barnet er utviklingshemmet og jeg jobber 100%. Klarer fint å følge opp barna, lage mat fra bunnen av, og har god tid til husarbeid, handling osv. Enten så må du ha det jævlig rotete og skittent hjemme eller så er du bare ekstremt treig og lat. Anonymous poster hash: 4af46...b99
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 Alle dere som ikke trur at folk ikke skulker fra jobben, (ref tråder her nylig). Her har dere et godt eksempel på en lat kjerring som nyter av å være sykemeldt. Makan! Kom deg på jobb, ihvertfall de 60 % du jobber. Anonymous poster hash: 7b791...83b
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #21 Skrevet 20. januar 2014 Er hjemmeværende ( men uten penger fra staten) og jeg tar ikke på meg skyld for velferdstatens fall ivertfall.... Det får du snakke med AP og SV om og penger til asylsøkere/ innvandrere ( som ikke integreres og får jobb og betaler skatt ettwehvert men bare mottar cash) eller andre " syke" . Jeg jobbet i mange år og har nå hatt noen få år hjemme med småbarn men som sagt får ikke noe fra staten. Anonymous poster hash: 6461a...0b5
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #22 Skrevet 20. januar 2014 Jeg jobber kun 40 %, og skjønner virkelig ikke hvordan jeg skulle orket å jobbe mer. Jeg innrømmer glatt at jeg er bedagelig anlagt, og at jeg er heldig som har tid til å både gjøre litt husarbeid, gjøre barnehagedagene til barna litt kortere, og å trene. Og en del annet som jeg liker å bruke tid på. Anonymous poster hash: 5cac4...948
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #23 Skrevet 20. januar 2014 Jøss, du må være utrolig dårlig til å planlegge dagene dine eller jobbe utrolig seint altså. Jeg har fire barn og jobber 60%, det er da virkelig ikke noe stort problem. Da jeg jobbet 100% var det travle ettermiddager, men med to fridager i uken har jo allverdens med tid til handling, middagslaging, brødbaking, husarbeid og klesvask. Rekker til og med å trene litt, gå en tur i skolen og lese litt bok og slappe av på fridagene mine jeg... Du har ETT barn og klarer ikke få unna husarbeid og handling fordi du jobber 60%, da må du være veldig bedagelig altså, og ha et arbeidstempo som en snile Anonymous poster hash: 2de45...85d
Gjest MMJ Skrevet 20. januar 2014 #24 Skrevet 20. januar 2014 Handler vel ikke om å være lat synes jeg! Noen liker å gå hjemme, noen liker å jobbe! Hadde vi hatt råd, så hadde jeg og nok vært fornøyd med en 50% stilling! Men jeg er jo ikke lat av den grunn Nå er det jo sånn bare at må man ha inntekt, så må man det Så da er det bare kaste seg rundt. Alternativet kan jo for noen være å kutte ned på andre ting som klær, sko, kaffebesøk, reiser osv osv I år har jeg som mål å bruke lite penger på klær, eller mindre. Kjøper sjeldent klær, men skapet er fullt!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #25 Skrevet 20. januar 2014 Nei, ikke hjemmeværende mødre.. Men late folk!Anonymous poster hash: 3369d...1f2 Syns nå ikke du kan kalle folk for late, når de står på fra morgen til kveld, med husarbeid og barn.... da var vel alle våre bestemødre late og da???? Våre bestemødre - mine bestemødre jobba og tok vare på barn og hus og hjem. Ikke har jeg hørt en dritt om hvor slitne de var heller. Uten innlagt vann og/eller strøm og ikke lette løsninger som fiskepinner og microbølgovn. Vaskemaskin og oppvaskemaskin og bil.. Ikke SFO hadde de heller. Sjelden hadde bare ett barn også.. Facepalm!! Å syte over hvor grusomt slitsomt det er å jobbe 60%, ha et barn og husarbeid er latskap. Bestemødrene våre hadde ikke barn i barnehagen.. Hadde de vel? På vegne av bestemødre ber jeg om unnskyldning for at du sammenligner dagens husmor med den tidens.. Anonymous poster hash: 3369d...1f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå