Gå til innhold

Allidrett, hva har barna på seg når de trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første barnet som skal begynne på allidrett nå, og spørsmålet er ; hva trener egentlig barn i nå for tida? Gymsokker eller joggesko, treningstights eller shorts, joggebukse?

Anonymous poster hash: cb0d3...35a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt løper rundt i det samme han har i barnehagen. Løse, lette klær. Joggebukse, ullongs, tskjorte og en vanlig genser. Joggesko eller sånne "sokketøfler" på føttene.

Anonymous poster hash: 91ed5...cc1
Skrevet

Her vi bor kommer barna i alt mulig egentlig. Alt fra vanlige hverdagsklær til treningsklær.

Mine barn bruker enten treningsdress, eller treningstighs, t-skjorte og treningsjakke. Mine har hallsko til dette formålet. (Her er allidretten for barn fra 3 år og frem til skolestart)

Anonymous poster hash: 86e74...d65

Skrevet

Min sønn går på barneturn og har på seg treningsbukse, t-skjorte og gymsokker. De har gitt beskjed om at det skal være nettopp gymsokker. Så hør med de som arrangerer.

Overraskende mange kler på jentene rosa drakt og strutteskjørt selv om de ikke er ballett....

Det er nok mødrene som lever ut sine drømmer.

Anonymous poster hash: 1cecc...0b0
Skrevet

Capribukse og en langarmet genser i samme materiale bruker jenta mi på 6 år. Det er laget i ett eller annet teknisk treningsstoff. Ellers så bruker hun en vanlig t.skjorte, joggebukse eller tights (gjerne i caprimodell) i vanlig bomull.

Skrevet

Takk for svar! Litt forskjellig ser det ut som, så vi får kanskje bare se imorgen hva de andre har på seg :)

HI

Skrevet

Joggebukse, t-skjorte/genser og sånne sokketøfler bruker sønnen min.

Skrevet

Min sønn går på barneturn og har på seg treningsbukse, t-skjorte og gymsokker. De har gitt beskjed om at det skal være nettopp gymsokker. Så hør med de som arrangerer.

Overraskende mange kler på jentene rosa drakt og strutteskjørt selv om de ikke er ballett....

Som mamma til en liten jente så kan jeg nok med erfaring si at det kan være jentene selv som vil ha på seg dette. :)  :fnise:

Anonymous poster hash: 3cf8c...d09

Skrevet

he he he, har kjøpt "joggedress" til formålet, tuppa insisterer selv på Rosa tyllskjørt hun har fått til jul, i kombi med badedrakt og den mest shiny strømpebuksen hun kan finne......har blåst litt i det så lenge det lar seg løpe i, men når jeg nå skjønner at noen kanskje tror det er min egen gamle  ballett drøm som bobler til overflaten så tror jeg det er siste gang hun har fått velge selv...

Skrevet

Som mamma til en liten jente så kan jeg nok med erfaring si at det kan være jentene selv som vil ha på seg dette. :)  :fnise:

Anonymous poster hash: 3cf8c...d09

Skriver under på denne!!!

Anonymous poster hash: e77c3...748

Skrevet

Tar gjerne imot flere svar!

Skrevet

.

Skrevet

Tights og t-skjorte for jenter, joggebukse eller shorts på gutta.

Om dere skal ha sko eller gymsokker må du høre med de som arrangerer. Veldig upraktisk hvis noen har sko og andre gymsokker. Ikke godt å bli tråkket på for de som har gymsokker hvis andre har sko.

Anonymous poster hash: d9814...894

Skrevet (endret)

Hvis det er inne i hall så bruker gutten min tights, shorts, treningsskjorte langermet og hall-sko.

Ellers så er det flere som suser rundt i vanlige hverdagsklær som joggedress eller ullundertøy, men anbefaler deg å kjøpe hall-sko. Hvis barnet skal spille fotball er det greit med sko.

Endret av BellaSuz
Skrevet

Her er det litt forskjellig ettersom hva barna velger selv. De fleste trener i joggebukse/treningsbukse/treningstights og joggesko. Et par små "ballerinaer" trener i tights og kjole/skjørt eller ballettdrakt og gymsokker. Har sett en med crocs også, det så ikke så behagelig ut.

Det spiller ikke så mye rolle hva de har på seg så lenge det er godt å bevege seg i og ikke for varmt tenker jeg.

Skrevet

Joggesko er et must og ha på. Særlig om det skal spilles bandy eller fotball eller noe. Så får barna ta av seg skoene om det skal drives aktivitet som er best uten sko :)

Her på allidrett, når det er hallaktivitet, så er det ingen som vet hva som skjer, da det er foreldrestyrt. 2-3 foreldrepar har ansvaret og de må da planlegge. Gjerne deles hallen i tre, og et sted spilles det fotball, et annet er det hinderløype og det tredje kanonball, håndball eller taekwondo. Litt ettersom kompetansen ligger hos ansvarlige den dagen.

Behagelige klær og innesko er eneste kravet og vann!

Anonymous poster hash: 65b42...228
Skrevet

Lillebror har på wtc bukse (sånn med helt glatt stoff), t-shirt med fotball på og hallsko. Mange som går med fotballdrakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...