Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #1 Skrevet 20. januar 2014 Og kombinerer dette med små barn og deltidsjobb? Jeg dæver.. Rett og slett. jeg kommer meg knapt gjennom all jobbingen dette året innebærer. Trenger sårt tips og råd til hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Henger litt etter i alle fag, da det er helt håpløst å få gjort alt siden døgnet ikke har nok timer. Noen beinharde, superstrukturerte damer her som kan gi meg noen tips og råd? Evt andre som tar utdanning på fulltid? Bruker mye tid på reisevei hver dag, så mister noen timer der i tillegg. Anonymous poster hash: e65ca...0cf
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Hvis du reiser offentlig kan du jo ta fram bøkene å lese mens du reiser. Kjører du selv? Kanskje det er mulig å få tak i noe av pensum på lydbok, så du likevel kan utnytte reisetiden? Hvor effektiv er du når du sitter hjemme og leser? Kan det hende du kan prøve andre strategier. Google studieteknikk og prøv deg fram, det er individuelt hva som virker best. Hvor konsentrert er du under undervisningen? Jeg tok studiekompetanse 23/5 for noen år siden, og var overrasket over hvordan en del voksne mennesker datt tilbake til mønstre fra skoletiden, der undervisningstiden ble brukt til alt mulig annet enn fag. Hvis du er i denne gruppa, så stenger du facebook og dib hele skoletimen, og venter til pausene med å skravle med sidemannen. Hvis man klarer å være konsentrert og følge godt med i undervisningen får man utrolig mye gratis! Hvis du henger etter i alle fag og ikke har tid/kapasitet til å ta det igjen kan det kanskje være lurt å vurdere tidsperspektivet ditt? Kan du klare å henge med hvis du kutter ut halvparten av fagene, og heller tar dem til neste år? Det er kanskje litt kipt å bruke et år lenger, men det er vel likevel et bedre alternativ enn å ikke fullføre. Lykke til! Anonymous poster hash: e7d32...9e2
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Tok det som privatist med full jobb og som gravid...Null problem bare du fokuserer på hver ting. Anonymous poster hash: e343e...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå