Elsker livet Skrevet 20. januar 2014 #26 Skrevet 20. januar 2014 Vi har det ikke og bruker det ikke. Men skulle virkelig ønske det var en god ting, det ser jo så moro ut.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #27 Skrevet 20. januar 2014 Keg har gåstil til min baby. Hun liker å sitte der av og til. Snakk om 5-10 min og ikke hver dag Er mer til variasjon, sitter gjerne på gulvet med henne da uansett. Hun sitter i høystol i kjøkkendøra når jeg lager middag, med ett eller annet dill som hun holder på med. Hun er 9 mnd Anonymous poster hash: e8698...f17
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #28 Skrevet 20. januar 2014 Aldri brukt gåstol, men han var glad i gåvogna si Og er det enda, moro å dytte ting rundt Anonymous poster hash: 26a82...3de
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #29 Skrevet 20. januar 2014 Brukte da selv gåstol når jeg var baby og har da ingen fysiske men. Gikk selv før jeg var 1 år gjorde også. Anonymous poster hash: ade5f...c15
☆☆☆ Skrevet 20. januar 2014 #30 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Har aldri hørt at nokon brukar det faktisk, trudde det vart slutt på gåstol ein gong på nittitallet. Gåvogn har vi derimot, eldste har vore ivrig brukar av den frå ca 9 mnd. Fram til ho gjekk utan støtte ved 13 mnd var hendene nesten limt til handtaket på vogna, den har dunka bort i alt vi har av møblar. Her om dagen fant ho den fram att og brukar den til dukkevogn (eller bamsevogn, då vi ikkje har rota oss til å skaffe dukke enda). Endret 20. januar 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #31 Skrevet 20. januar 2014 Jeg vet ikke hva det er en gang? Er det en støtteordning med hjul som gjør at barna kan gå rundt selv om de ikke kan gå? Her vi bor (Australia) har noen playgroups slike store greier man kan sette babyen oppi (de sitter som i en pose og kan sparke med bena i bakken, men ikke gå noe sted). De er da omringet av leker og kan snu seg selv rundt fra ting til ting. Jeg puttet minste min i en sånn noen ganger (rundt 6-7 mnd alder), og han syns det var moro i 5-8 min. Anonymous poster hash: 2ed22...de0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #32 Skrevet 20. januar 2014 Har man tvillinger eller trillinger er slike ting nesten ikke til å unngå. Da trenger man den avlastning man kan få. Vedder forøvrig på at dere som er imot vippestol, smokk og gåstol er trofaste brukere av den håpløse bugaboo-vogna. Den er iallefall ikke anbefalt av fysioterapeuter. Anonymous poster hash: c73a0...39f Det hjelper ikke at det er en avlasting så lenge det ikke er bra å bruke det. Jeg er ikke i mot verken smokk eller vippestol (i korte perioder) og aldri har jeg hatt Bugaboo vogna. Men gåstol er jeg i mot. Så rar sammenligning. Anonymous poster hash: 591b7...2ac
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #33 Skrevet 20. januar 2014 Gåstol er ikke ute av bilde, kjøpte nettop en på barnas hus. Anonymous poster hash: f6087...39b
soleia Skrevet 20. januar 2014 #34 Skrevet 20. januar 2014 Har aldri sett gåstolar i bruk, og vert overraska når eg ser slikt på barneutstyrsbutikkar. Trudde det var slutt på for lenge sida.
skjotta Skrevet 20. januar 2014 #35 Skrevet 20. januar 2014 Jeg og samboer er uenige på dette feltet. Jeg ser på gåstolen som noe fælt og unødvendig mens han synes det er knall! For å overbevise ham om at min mening var "best" satte jeg meg til å google og ble da lettere skuffet. OVERDREVEN bruk, som å la ungen sitte i gåstolen dagen lang, KAN forsinke (ikke hindre, men forsinke) den motoriske utviklingen. Der er også mye skader forbundet til gåstoler. (Fall ned trapp, brannsår da baby rekker høyere opp, klemskader, fall osv. ) Men jeg finner ingen steder som viser at moderat bruk er skadelig... vi har en lillemann på 7 mnd som innbiller seg at han kan mye mer enn han burde. Han er sterk i bein og armer og drar seg opp langs stoler, bord og benker. Siden han har null balanse og tåspissene til en balettdanser, blir det en ny kul hver dag omtrent. Vi har gummimatta på gulvet, babysikring på alle hjørner og kanter pedagogisk riktige leker og gåvogn og og og... men han vil bare opp og stå han... han krøp før han fylte 6 mnd og kommer seg rundt på egenhånd men kompromisset her i huset ble at han får frese rundt i gåstol innimellom, under oppsyn og vi følger nøye med på hvordan han bruker føttene.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #36 Skrevet 20. januar 2014 Har brukt det når barnet er så stort at det kan sette hele fotbladet i golvet? Hvorfor ? For å holde ungen opptatt lenge nok til at mor får laget ferdig middagen. Regner med at de aller fleste oppegående foreldre vet at barn ikke skal sitte lenge i gåstol. Alt med måte.Og der bekreftet du min mistanke. Jeg får også laget middag uten at ungen settes i gåstol. Du greier sikkert finne på noe annet som ikke er skadelig for ungen. Eller blir det for mye slit for deg... Anonymous poster hash: 73c18...1ea Hørt om at barn er forskjellige?! Anonymous poster hash: 76e91...751
*Miss Marple* Skrevet 20. januar 2014 #37 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Har brukt det med vett og forstand til alle barna, i tillegg til lekematte, vippestol og lek på gulvet. Alle barna gikk rundt ettårsalderen så de har ikke blitt hindret i utviklingen ihvertfall. De eldste sliter heller ikke med rygg eller hofter, så jeg tenker at det er med gåstol som med så mange andre ting - brukt med måte er det ok, overdrevent bruk er ikke bra når det gjelder noe. Ungene har elsket stolen og rast over gulvet i full fart. Stor stas å komme rundt og litt opp på egen hånd. Jeg etterlyser også dokumentasjon på at dette satans verk er så skadelig som mange her inne påstår. Jeg kan ikke for at jeg tenker at mange har gjort seg opp en mening om at gåstol er småbiler uten at de egentlig har satt seg skikkelig inn i saken. Endret 20. januar 2014 av *Miss Marple*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå