Gå til innhold

Vanskelig legging til dagblund

MammatilLeon

Anbefalte innlegg

Gutten min på 16 mnd sover 12-13 timer om natten og har til nå sovet ca 2 timer på dagtid. I det siste har han vært veldig vanskelig å legge til dagblunden sin, hyler og skriker og må ofte bli trillet/vugget i søvn. Tidligere har han bare blitt lagt rett ned! Blunden er også blitt kuttet ned til alt fra 10 min til 1,5 time. Han er stuptrøtt om kveldene, så er tydelig at han trenger å sove mer på dagtid! Legger han kl 19 for kvelden og ca. 12.30 for dagblund. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du beskriver din sønn, som om det var min....

dagblunden er sånn opp og ned... noen ganger ber han om å "lalle", andre ganger nytter det ikke...

dersom jeg ser at han MÅ få seg en time på øyet, legger jeg han i vognen og går en tur, eller setter han i bilen, og kjører en tur (været avgjør), sovner godt i begge situasjoner, får seg en hvil, og er blid og fornøyd til kvelds!

min sønn sover fra 20 - 08 om natten, og luren får han i 14 tiden... etter en god lunch, etter HANS ønske... er han trett og får servert noe han ikke vil ha, da blir det krig, både på kjøkken og soverom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...