Gå til innhold

Jeg trodde svangerskaps kontroller hos legen var gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nemlig hos legen i dag, og de siste gangene jeg har vært der har jeg bare betalt for utstyr. Dvs for blodprøver o.l... Har kommet seg på max 60kr de forrige gangene. Men i dag betalte jeg 291kr, og jeg gjorde ikke noe annet enn å snakke med legen om sv.skapet, måle vekt og blodtrykk. Ta ett lite stikk i fingeren og levere urin. Er det nye regler etter nyttår, eller har jeg betalt for mye? Tenkte ikke over det når jeg betalte, men reagerte når jeg kom hjem.

Anonymous poster hash: c1ee9...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALT skal være gratis så lenge det er svangerskapsrelatert, også utstyr. 

Anonymous poster hash: cfae8...55f
Skrevet

Jeg betalte aldri noe som helst. Du kan jo ta en telefon til legekontoret?

Skrevet

ALT skal være gratis så lenge det er svangerskapsrelatert, også utstyr. 

Ang utstyr og henvisninger så varierer det fra kontor til kontor. Og de har lov å betalt for det.

Anonymous poster hash: 4eadd...b51

Skrevet

Det samme gjorde en vikarlege jeg gikk noen runder til, da min egen fastlege var i permisjon. Vikarlegen mente jeg skulle betale, legesekretæren føyde seg etter han, men fastlegen min mente det var tull og at jeg ikke skulle betale noe. Gikk deretter gratis resten av svangerskapet.

Anonymous poster hash: c6546...2cf

Skrevet

Det er jo ikke snakk om mye penger, har råd, men det er et prinsipp her :) Kanskje jeg skal ringe ned :) Var hos en vikar i dag, men hun burde jo vite at det skal være gratis?

Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte som jeg måtte ha under oppsikt da jeg gikk gravid. var inne og tok blodprøver hver 4 uke, måtte aldri betale noe. Så lenge det  svangerskapsrelatert skal man ikke betale. Men ser det er en som skriver at utstyr er fra sted til sted. Det vet jeg ingenting om.

Anonymous poster hash: 1b3c4...d75
Skrevet

Det er jo ikke snakk om mye penger, har råd, men det er et prinsipp her :) Kanskje jeg skal ringe ned :) Var hos en vikar i dag, men hun burde jo vite at det skal være gratis?

Ring og hør du. :)

Anonymous poster hash: 1b3c4...d75

Skrevet

Dette er nok feil utfra det du beskriver. Legen har trolig glemt å hake av for svangerskapskontroll, og da kommer det opp at du må betale på regningskortet. Ring ned og legg frem saken. Hilsen fastlege.

Anonymous poster hash: 221a3...c36

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er nok ikke verre enn at han har glemt å hake av for at du er gravid på regningskortet. Sa du fra i luka når du betalte da, at du var gravid? ikke alltid lett å holde styr på pasientene og hva de skal og ikke

Skrevet

Har aldri betalt for noe i mine 2 sv.skap. Heller ikke for 6 ukers kontrollene. Men det er vel kanskje ulik praksis ift utstyr. Jeg har heller ikke hatt kontrollene hos lege men til jordmor. Gikk bare til legekontoret innimellom for å ta blodprøve. Heldig jeg da:)

Anonymous poster hash: 73768...3f0

Skrevet

Jeg var MYE hos lege og jordmor i svangerskap, pga alvorlig svangerskapsforgiftning, og betalte aldri en eneste krone. Så du har merkelig kontor hvis de tar betalt for blodprøve utstyr osv. 

Skrevet

Jeg betalte for utstyr da jeg var gravid, men selve kontrollen var gratis

Anonymous poster hash: 2c965...594
Skrevet

Så lenge det ikke er privat skal du ikke betale noe, men det kan hende at de har glemt seg av. Det holdt min lege på å gjøre.

Anonymous poster hash: 50abf...ff0

Skrevet

Du skal ikke betale noe. Alt svangerskapsrelatert er gratis

Skrevet

Mener å huske at jeg betalte ved første besøk, og resten skulle være gratis, som legen sa. 

Anonymous poster hash: 10dbc...36e
Skrevet

Jeg har ikke betalt noe i mine to svangerskap

Skrevet

Du skal ikke betale. Da har sekretær gjort feil.

Skrevet

Betalte for utstyr og henvisning til ul.

Anonymous poster hash: bcb02...b74

Skrevet

Betalte for utstyr og henvisning til ul. Anonymous poster hash: bcb02...b74

Slik har det vært begge gangene..

Anonymous poster hash: bcb02...b74

Skrevet

Det er gratis utenom materiell. MEN det gjelder ikke om du skulle være så uheldig å måtte gå på spesielle medisiner som blodfortynnende. Da kommer reglene om egenandelskort osv inn. Kompresjonsstrømper (selv om det er anbefalt av spesialist) må du dekke selv.'

Mitt svangerskap kostet meg over 10.000 i slike utgifter.

Anonymous poster hash: 5e608...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...