Gå til innhold

Er det ikke bekymringsverdig at det nesten daglig er innlegg her inne om å melde til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så mange barn her i Norge som ikke har det bra?

Anonymous poster hash: a711a...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ne, jeg tror ikke det. i mange av de trådene hvor HI får beskjed om å kontakte barnevernet har HI beskrevet en del av en situasjon som hun har sett, situajsonen er stort sett beskrevet tåredryppene :

Jeg så fortvillelsen i øynene til barna som skrek som besatt ( fordi det ti min tidligere ikke fikk sjokolade i butikken). Moren lempet det stakkars hyllende barnet i barnevognen UTEN jakke ( for den hadde barnet slengt ifra seg inne på butikken og moren hadde gitt opp å få den på igjen) før hun styrtet av gårdet i 10 minus!! JEg har sett moren før og hun vikrer som en stri mamma. ( to/tre tette barn i trassalderen og nå har hun fått påvist anemi.. )

Jeg tror ikke Norge er verre nå enn før, problemmet er vel som det alltid har vært, de som trenger hjelp fra barnevernet, men ingen tørr å melde fra. 

Anonymous poster hash: efaaf...ec6
Skrevet

Ne, jeg tror ikke det. i mange av de trådene hvor HI får beskjed om å kontakte barnevernet har HI beskrevet en del av en situasjon som hun har sett, situajsonen er stort sett beskrevet tåredryppene :

Jeg så fortvillelsen i øynene til barna som skrek som besatt ( fordi det ti min tidligere ikke fikk sjokolade i butikken). Moren lempet det stakkars hyllende barnet i barnevognen UTEN jakke ( for den hadde barnet slengt ifra seg inne på butikken og moren hadde gitt opp å få den på igjen) før hun styrtet av gårdet i 10 minus!! JEg har sett moren før og hun vikrer som en stri mamma. ( to/tre tette barn i trassalderen og nå har hun fått påvist anemi.. )

Jeg tror ikke Norge er verre nå enn før, problemmet er vel som det alltid har vært, de som trenger hjelp fra barnevernet, men ingen tørr å melde fra.

Anonymous poster hash: efaaf...ec6

Så du tror at alle som fremlegger en situasjon her inne aldri legger litt på? Eller overtolker en situasjon. Eller bare reagerer fordi de ikke ville gjort det samme. Legg merke til at når hi ikke får medhold så kommer det brått fram flere sider, fram til hi får medhold.

Og alle vet hvor fort noe kan misforstås når man knapt nok har sett en brøkdel.

Forsåvidt tenker jeg ikke på de som har fått beskjed her inne om å melde, men de som har bestemt seg også.

Så da spør jeg igjen. Har virkelig barn her i Norge det så ille at så mange bør inn under barnevernet. Er det ikke lenger rom for å gjøre det på sin måte med sine barn. De fleste som vil melde tar utgangspunkt i sine barn og hva som fungerer på de.

Og mener du virkelig at du skal melde en frustrert og lei mor, fordi du syns hun virker stri? Uten at du kjenner henne og har særlig belegg til å mene det du sier. Du har observert en situasjon. Og selv om du selv kanskje ville løst det bedre, er det nødvendigvis barnevernsmateriale. Hva vet du om hva moren gjorde når de hadde rundet hjørnet og kommet bort fra situasjonen?

Anonymous poster hash: a711a...719

Skrevet

DIB er jo en side hvor "flesteparten" er uføre og trygda, samtidig som de er skinnhellige supermammaer. Alle som tar andre valg enn dem selv er jo ikke gode nok. Har selv hatt ett par innlegg her inne hvor det har kommet kommentar på at det burde være en barnevernssak. Blandt annet da min åtteåring var oppe til midnatt 4 dager på rad i julen. Kan jo ikke gjøre annet enn å le av det ;)

Anonymous poster hash: 1f000...b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...