Gå til innhold

Nåets gode stund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig overskrift kanskje, men jeg skal forsøke å utdype:

Jeg har fri i dag, jeg har flere ting jeg burde/ skulle gjort. Jeg har noen bekymringer jeg skulle "analysert" og forsøkt å finne ut av. Noen langsiktige, noen kortsiktige. Gleder og sorger går hånd i hånd. Kort sagt: som de fleste andre.

Jeg har fri i dag, 2 barn dro til skolen tidlig, minste ble fulgt til skolen. Jeg hadde vondt i magen i går, og hadde gardert meg med tanke på oppkast i natt. Mannen min ringte meg og lurte på hvordan det var med meg, han hadde sett bøtta. Jeg fortalte at det hadde gått bra og at jeg var glad for å våkne av at minstemann kom til meg, fremfor å våkne av trangen for å kaste opp. Så sa jeg at jeg skulle lage meg frokost og slappe av litt, for så å gjøre husarbeid.

Nei, sa mannen, i dag skal du bare slappe av. Det er greit hjemme hos oss. Ikke stress med noe, ro ned, slapp av, kos deg. Så jeg tente opp, gjorde bittelitt husarbeid, smurte på frokosten og satte meg foran tv og mac. Tenkte at jeg skal høre på mannen min i dag :)

Jeg bestemte meg for å legge bekymringene til side, kjenne etter hvor godt det kan være, dersom man greier å legge det som plager seg til side. Ikke tenke på barna - uansett hvilke utfordringer dem gir, økonomi, jobb, alle skulleburdegjortene. De venter. De går ingensteds.

Kjenne at det er godt å leve. Vi har et hjem, ikke det mest moderne og flotteste, men vi trives. Vi greier å skape kos til tross for miserabel sofa, manglende skapplass, upraktisk kjøkken. Det betyr ingenting. Vi har et hjem, vi har alt vi trenger.

Man må ikke ha alt på plass for å kjenne etter at man kan ha det bra, selv om man mangler mannen, tørketrommel og oppvaskmaskin, bil. Sett deg ned, lag en god kopp te eller hva du nå liker og drikke. Steng ut bekymringene og samle så krefter og mot til å overvinne og takle de utfordringer som kommer.

Dersom man kan nyte slike små øyeblikk, korte stunder, så kanskje man lettere tåler de utfordringer som kommer. For man behøver så lite for å synes det er greit å se det vanskelige i øynene.

Vi må leve for de gode stundene, øyeblikkene!

En gang leste jeg dette, som sikkert kan tolkes på flere måter, men tenk litt over det:

Husk å elske mens du tør det - husk å leve mens du gjør det!

Anonymous poster hash: 14d16...55a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, det ble langt, og skjønner at dere ikke gidder å lese  :fnise:  :skravle:

Anonymous poster hash: 14d16...55a
Skrevet

For et fint innlegg :) Vi burde alle leve mer i nuet. Så enkelt å si og så vanskelig å gjennomføre ;) Ha en fin dag.

Anonymous poster hash: 61b39...184

Skrevet

Høres koselig ut! Jeg har også sånne øyeblikk innimellom!

Anonymous poster hash: 6da6b...588

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...