Gå til innhold

Får dere lov til å ha med ski i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi hadde så lyst til å ha med ski i bhg i dag, og jeg sa det var greit (det var lov i den gamle bhg - har ikke byttet men gamle bhg er lagt ned, bygget ny...). Jeg tenkte egentlig ikke noe mer over det før vi kom i bhg. Da sier jenta mi entusiastisk "jeg har med ski, må teste skiene i dag" hvorpå en ansatt ser på meg og gir inntrykk av det er overhode ikke greit. Jeg svarte at jeg ikke hadde tenkt på at det var noe annet en greit for i den gamle bhg fikk de ha med seg ski (uten staver - helt greit).

Men nå lurer jeg: får dere lov til å ha med ski i bhg? Trodde det egenlig var vanlig, "ække nordmenn født med ski på beina?".

Jeg jobber på skole og hos oss får elevene ta med seg ski (og staver) - 1-7 skole. Men de får ikke ha med akebrett, vi hat akebrett til alle elevene (rompeakebrett).

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja det får de i barnehagene her

Skrevet

Ja, her harde fleste med seg ski i barnehagen :)

Skrevet

Her har alle med ski i barnehagen! MED staver :P egentlig et styr å ha ut mange unger med ekstra sko etc. om morgenen, men skjønner jo at det er moro om dagen! Forstår ikke hvorfor dere ikke kan ha ski i barnehagen? Hun som har begynt på skolen skulle ha ski i gymmen i dag. Helt normalt, er det ikke?

Skrevet

Hmmm, ja... jeg trodde det var vanlig å få lov til å ha med seg ski. Kjenner jeg har lyst til å ta det opp med dem, det er så myyyyye nei nei nei... i den nye bhg. Mulig fordi den er stor og uoversiktlig, forbud forbud forbud...

Finnes det noen der ute som ikke får lov til å ta med ski?

Skrevet

Ja, uten staver

Anonymous poster hash: 8c180...702
Skrevet

Ja, de oppfordrer til å ha skiene stående i barnehagen i uka. De bruker dem hver dag. De har til og med avtale med de som kjører opp løyper om å få en liten barnehageløype rett utenfor gjerde. De lager hopp, kjører "slalom" osv.

Det gjelder stor barns avdelingen da. Jeg tror de fikk lov på småbarnsavdelingen også, men der brukte de dem ikke så mye. De barna som ikke har ski får låne i barnehagen, men de har ikke nok til alle og det er ikke bestandig støvler som passer helt.

Anonymous poster hash: 16c6c...63c
Skrevet

Bhg jentene går i nå er det lov med både ski, staver og akebrett. Liten bhg med 45 barn da. I den gamle bhg var ingenting lov, og der var en stor bhg med 180 barn.

Anonymous poster hash: 85b4e...03b

Skrevet

Går i 1. klasse nå, men de hadde med ski og gikk både i barnehagen og på tur utenfor barnehagen. Egner seg godt der vi bor da, preparerte løyper like utenfor barnehagen. Staver derimot fikk de ikke ha på bhg området.

Anonymous poster hash: 0593f...5ed
Skrevet

Her er det lov. Sendt med eldste ski i dag :)

Anonymous poster hash: 26257...412
Gjest Julia1984
Skrevet

Her oppfordrer de barna til å ha med ski, men selvfølgelig uten staver. Mange spyd og mange barn med disse stavene.

Skrevet

Ski er lov. Ikke staver (blir gjerne brukt som spyd og sverd). dessuten lærer barna bedre balanse uten å bruke staver:)

Anonymous poster hash: fa457...2ca
Skrevet

Ja alle får ha med ski:-)

Anonymous poster hash: cc91f...fb9

Skrevet

De vil gjerne at vi tar skiene med, de som ikke har ski får låne!

Skrevet

I barnehagen til guttungen får de lov å ha med ski, men ikke staver. Men de har som krav at barnet må klare å reise seg opp igjen selv etter fall fordi de ikke kan fotfølge barna. Så mitt barn må øve mer hjemme før han kan ta med skia

Anonymous poster hash: 7c5d1...60e
Skrevet

Her fikk vi en sms fra barnehagen i forrige uke hvor de oppfordret de som ville til å ta med ski (ikke staver)..

Anonymous poster hash: 92ffd...1d5

Skrevet

Hmmm... får snakke med dem og høre hva de sier.... syntes det er tull at hun ikke skal få bruke dem, virker som de fleste andre bhg gjør det....

Takk for svar:)

Skrevet

Selvsagt! Men de har gitt beskjed om at "her i barnehagen bruker vi ikke staver" Erfaringen er at de blir brukt til mer enn å gå på ski med. De kjører også skitrening, har skirenn osv. Akkurat som de på sommeren bidrar til å lære barna å sykle. (og de er aktivt med på bleieslutt, avplukking av uvaner osv osv osv)

Denne barnehagen har faktisk skjønt poenget: De skal være en forlengelse av hjemmet og gi et pedagogisk tilbud!

Anonymous poster hash: e08c5...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...