Gå til innhold

Gode tips til å holde matbudsjettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å ukeshandle.. Går ganske ok.

Men trenger hjelp disponeringer av penger og ha litt stålkontroll over dette.

Syns det går masse ekstra penger på tull.

Tar dere ut kontanter hver uke til handling? Egen matkonto?

Vi bruker ca 1300 på hver ukeshandlinger ca. Men allikevel flyyyr pengene og vi bruker helt sikkert 8000++ i mnd.

Dette fordi jeg ikke har ordentlig kontroll over pengene som er øremerket mat..

Hmmmmm.. Tiiiiips ja takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange er dere? Vi har et budsjett på 8.000 til alt av daglivarer, altså også ting som dopapir, såpe, bleier osv.

Hva mener du med å ikke ha kontroll over pengene som er øremerket mat? Bruker du pengene til noe annet?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har egen konto med kort. Setter av penger der hver mnd

Skrevet

Les reklamen for matbuttikken (hvis de har) på mandag så kan du velge ting på salg til middag. :) 

Skriv middags plan for en uke, så veit du hva du trenger til middager den uka.

Skriv handleliste - og hold den. ;)

Tenk etter to ganger hvis du er usikker på om dere trenger det. :)

Jeg bruker alltid kort når jeg betaler, vi har ikke egen matkonto men hanlder oftes sammen og betaler da om hverandre. :)

Lykke til med innsparing. :)

Skrevet

Hvor mange er dere i familien?

Mange små grep man kan ta i hverdagen :

Vann til måltidene.

Ikke kjøp 4 pk med brus, kun 1 flaske på lørdagen.

Kutt litt ned på frukt, erstatt det med grønnsaker.

Ta med middagsrester til lunsj neste dag på jobb.

Lag feks lapskaus og frys ned i porsjoner.

Bak brød selv.

Følg med på 10 kr tilbud ol.

Anonymous poster hash: ee783...fe9

Skrevet

Ta ut kontanter i samsvar m budsjettet og bruk bare kontanter til alt du skal ha.

Skrevet

Tar ut penger!! Mye lettere å holde seg til det man skal ha da! Også handler jeg ulike ting i ulike butikker. Handle der det er billigst, følger med på tilbud osv!

Anonymous poster hash: 25840...a19

Skrevet

Hvor mange er dere? Vi har et budsjett på 8.000 til alt av daglivarer, altså også ting som dopapir, såpe, bleier osv.

Hva mener du med å ikke ha kontroll over pengene som er øremerket mat? Bruker du pengene til noe annet?

jeg mener at vi har alle brukspengene på vanlige kort.. så jeg har ikke oversikt over hva som går til mat og ikke. Vi har jo en formening over hvor mye vi vil bruke på mat, men vi har ikke oversikt over hvor mye vi faktisk bruker.. vet bare at vi bruker for mye! :)

Vi er 2 voksne og en 1-åring. Synes vi burde klart oss på 6000 i måneden egentlig..

Skrevet

Vi har et eget matkort til mat (og type toalettpapir, bleier osv man handler på matbutikken) og handler en gang i uken med planlagt handleliste. Det tok litt øvelse før vi ble rutinerte på å unngå at vi måtte på butikken utenom, men nå går det greit. Men bruker nok 1500 i uken.

Anonymous poster hash: 3126f...cb6

Skrevet

Skriv ukesmeny.

Handleliste.
Handle kun en gang i uka - bortsett fra hvis det er fritt for melk o.l

TA VARE PÅ KVITERINGER - slik vet du iallefall hvor pengene går.

Kutte ned på snop og brus.

Lag mat fra bunnen av.

Kjøp billigprodukter slike som first price etc.
Og følg med ukestilbudene

Lykke til! :)

Skrevet

Har egen matkonto. setter 7000 kr inn dit pr mnd. Har 1 kort på den kontoen. Bruker det når vi handler, mat, husoldningsartikler, osv.

Den som skal handle tar med seg matkortet.

Kanoneffektivt!!

Anonymous poster hash: eabbd...957
Skrevet

Jeg har en app på mobilen som jeg legger alle inntekter og utgifter inn på. Jeg vet da nøyaktig hvor hver en krone går, og når en må skrive det opp så tenker en litt på hvor mye en bruker og hva en kan spare inn på.

Anonymous poster hash: 62360...22e

Skrevet

jeg mener at vi har alle brukspengene på vanlige kort.. så jeg har ikke oversikt over hva som går til mat og ikke. Vi har jo en formening over hvor mye vi vil bruke på mat, men vi har ikke oversikt over hvor mye vi faktisk bruker.. vet bare at vi bruker for mye! :)

Vi er 2 voksne og en 1-åring. Synes vi burde klart oss på 6000 i måneden egentlig..

Og her syntes jeg vi brukte mye når vi kom opp i 3000, og det er med en tre-åring i hus..

Hva i alle dager kjøper dere som gjør at dere bruker 8000??

Se etter tilbud, kjøp store kvanta med kjøtt og posjoner og legg i fryser. 

Skrevet

Skaff deg en gratiskonto, så overfører du matbudsjettet dit hver måned med fast trekk. Når du handler mat bruker du kortet til denne kontoen. Krever kanskje litt disiplin, men det lureste er jo også å slutte med småhandling. Det er dyrt siden man alltid putter mer i kurven enn tenkt, pluss at det tar jo tid å handle flere ganger i uka.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 1baby. Budsjettert med 1000kr uka

Anonymous poster hash: d3e02...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...